/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Hjæææælp
Fra : poularne
Vist : 487 gange
220 point
Dato : 07-10-03 13:10

Jeg har den 1/8-2002 fået min datter på dengang 13 år hjem til mig at bo,jeg bor i en meget lille lejlighed, 30 kvadratmeter, hvoraf halvdelen er køkken og så går der lidt til toilet og forgang, sammenlagt bor vi reelt på 12 kvadratmeter, der sover, spiser og opholder os, jeg har snakket med Odder kommune om ikke de kunne eller ville hjælpe mig, men som de så flot siger , "du har jo tag over hovedet", jeg har søgt 22 lejligheder hos Arbejdernes Anddelsforening i Odder , men uden held, da Odder kommune endelig fandt en lejlighed var den så dyr at jeg ville være nødt til at sælge min bil m.m. hvis jeg skulle have råd til den, og jeg har så stor en løn at jeg ikke kan få boligsikring, men samtidig så stor en skilsmissegæld at der ikke er meget tilovers, er der nogen der kender nogen form for lovgivning som jeg kan henvise til da jeg nu har min datter boende hjemme, hun er nu 14,5 år og har krav og brug for et værelse som hun kan gå ind på og lukke sin egen dør til, hun gider da ikke sidde og glo på "den Gamle" ej heller have nogen med hjem fra skole

håber der nogen der ved hvad jeg skal gøre

mvh. Poul-Arne Nielsen

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 230 point
Dato : 07-10-03 13:20

Jeg er bange for at der ikke er nogen lovgivning du kan støtte dig til. Men derimod skal du tage en grundig snak med din sagsbehandler om jeres lidt trælse situation. Jeg bor selv i Odder kommune og ved hvor træge de kan være (det er de nok i de fleste kommuner) men der er ikke andet for end at du må hænge ved og bliove ved og ved. Lad være med at undskylde og gøre tingene bedre end de er. Det kunne også være at din sagsbehandler kunne hjælpe dig hen til an anden løsning, har du prøvet at tænke på alternative løsninger? Hvad med at flytte i kollektiv? Finde nogle andre i samme situation og dele et lejet hus med? Snakke med banken om at få lavet lånet om..evt. med lavere rente eller lavere afdrag? Dette var bare nogle eks.!!!
Med venlig hilsen
Mango

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-10-03 13:42

Eller du kunne jo forsøge at kigge lidt ude på "bøhlandet". Oftest er der huse til leje til en væsentlig anderledes pris end boligforeningernes. Så får du dig måske også en have. Hvor jeg bor, ser du også "halve" huse udlejet - igen til almindelige menneskepenge. Jeg er på det rene med at det giver lidt transport, men det hjælper den lavere husleje så på.

Men beklageligvis er systemerne sådan indrettet, at vores "gæster" oftest ryger forrest i køen, når lejlighederne skal fordeles - i hverttilfælde den del af lejlighederne kommunen har råderet over.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-03 13:58

Jeg er ked af at måtte skuffe dig, for som mango bemærker : Der er ikke nogen lovgivning du kan støtte dig til !
Det er et individuelt skøn som din sagsbehandler i samråd med den lokale socialforvaltning foretager, om I har brug for en ny/større bolig. Husk på; der er mange der ingen bolig har overhovedet.

Der er måske nogle oplysninger du kan bruge på : http://www.flere-penge.dk/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : poularne

Dato : 07-10-03 14:19

Tak for svaret mango.

Kommentar
Fra : poularne

Dato : 07-10-03 14:22

synd for dig Mango at du også er underlagt Odder kommune, jeg høre at de skal være specielt tunge at danse med

Kommentar
Fra : mango

Dato : 07-10-03 15:16

ja, de er lidt tunge i r... men gennem nu 9 år, har jeg dog vundet en del indpas hos dem *LOL* Så efterhånden ved jeg hvordan jeg skal tackle dem..
PS: Jeg er bestemt ikke en af dem der udnytter noget som helst, det skal lige nævnes!!
Men jeg er kørestolsbruger og har jo indimellem brug for et nyt hjælpemiddel.
Bare lige så det er på plads

Mange venlige hilsner
Mango

PS: kunne du bruge mit svar til noget som helst?? Eller har du givet op på forhånd?

Kommentar
Fra : poularne

Dato : 07-10-03 15:20

nej jeg har ikke givet op, og du skal have mange tak for dit svar

mvh. Poul-Arne