/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Din mening...
Fra : molokyle
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 07-10-03 11:29

Hai ALLE -> Jeg har tit tænkt over hvordan I andre brugere af Kandu opfatter dette board? Er Kandu :

1. en Social Event
2. en Nyheds portal
3. et Message Board
4. afløseren for Nyheds Grupper
5. lidt Tidsfordriv
6. et Mødested
7. et Leksikon
8. en Hardcore problemknuser
9. en Boksering
10. ...???

Lad mig høre jeres mening...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 07-10-03 11:39

En skøn blanding af alle de punkter Du nævner. Man kan hente mange oplysninger, og på en måde skabe sig en slags socialt netværk - krydse klinger/tunger i en munter disput, og i det hele taget skabe lidt indhold i mange timers lediggang. Jeg vil nødig undvære kandu.
Rudolf

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-10-03 11:49

Lidt en blanding, men mestendels et videncenter hvor man kan hjælpe andre (eller i det mindste deltage i hjælpen), oftest et diskussionsforum. Af og til et leksikon.

I perioder = Ren underholdning, her tænker jeg på BFI, Zonker, Herskab & Tjensetfolk, Summer, Ram, m fl.

I ny og næ = ren chat.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 07-10-03 11:55

Hej med jer alle sammen
Efter min bedste overbevisning er KANDU.DK for mig p.7 + p.8, altså et leksikon og en problemknuser.
At der så en gang i mellem går lidt p.1- tant og fjas i det, gør vel ikke noget. Bare det bliver opfattet som sådan af alle de implicerede parter.
Det der er vigtigst for mig er:
Jeg kan få hjælp til spørgsmål og vejledning til, hvordan gør jeg nu lige det.
Jeg kan hjælpe andre
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-03 12:12

Jeg må hellere lige give min egen kommentar, så I ved hvordan jeg har det med kandu :

Jeg opfatter først og fremmest Kandu som et sted, hvor jeg på alm. dansk kan stille endog meget svære tekniske spørgsmål og i de fleste tilfælde få et brugbart svar.

Dernæst; kan jeg på mange spørgsmål prøve at give et fornuftigt svar eller hint. I den proces lærer jeg ofte ting, jeg ikke selv i forvejen kendte svaret på. Dette anser jeg som det største plus ved Kandu. Man får også glæde af andre brugeres svar i disse spørgsmål. Selv på spørgsmål man ikke anede kunne stilles

Derudover er det et site man kan få lidt med-/modspil på alle planer: Socialt og intellektuelt.

Slagsmål på ord er iorden, så længe man holder sig til emnet. Alt for tit kører et spørgsmål af sporet pga. personlige aversioner. Lidt trist, men sådan er livet jo også, så det er der nok intet at gøre ved.

Jeg chatter aldrig, men er glad for muligheden for en smalltalk her på kandu. Man kan reflektere lidt over tingene inden man svarer. Det er ikke så stressende som på chat steder.

Alt i alt : Det bedste danske site på nettet idag.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-10-03 12:20

Mennesker er forskellige. Jeg så helst at "kandu" blev brugt som oprindeligt tænkt, nemlig udveksling af informationer både for at hjælpe andre, og samtidig for selv at få en viden om emner der interesserer een.

Desværre, og her er "kandu" ikke enestående, men det gælder også mange chat-sider, er der personer som kun deltager for at enten at "blive kendt", i negativ forstand, eller simptelhen blot for at genere andre. Det vil derfor blive en blandet landhandel af alle dine " >molokyle" punkter.

m.v.h.
ellebye

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 07-10-03 12:45

Hej

Jeg syntes at kandu er et sted, hvor der er mange kloge mennesker samlet. Det er her man altid kan finde lige det gode svar, man stod og manglede - og tak for det

Til tider kan jeg dog godt syntes, at der er lige lidt for mange pisk til nye brugerer herinde - eksempelvis hvis de stiller et spørgsmål i den forkerte kategori - eller hvis de forsøger at sælge noge - he he. Men der er jo forskel på, hvordan man gør dem opmærksomme på problemet....

Men alt i alt et knald godt forum - og hvad jeg ikke har lært om knallerter herinde - ja det er ikke værd at vide.... hi hi

Hilsen Ruder4

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 110 point
Dato : 07-10-03 12:49

Ja, en blanding...men en rigtig god side, da der kommer mange spørgsmål som man kan reflektere / filosofere over og ofte har Kandu været skyld i lange "ud på natten" samtaler med min dejlige mand.
Jeg synes også at jeg er meget glad for siden,: nar man nu liige står og mangler et svar...på en diskussion- opskrift-væddemål- hvad gør jeg ved ungen..* ja jeg kunne blive ved
Jeg er utrolig glad for siden og vil også betragte den som Danmarks bedste..jeg har endnu ikke fundet den der overgår den !!

Venligst
Mango

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-10-03 13:13

For mit vedkommende hedder det 5-8-7 i nævnte rækkefølge, og også lidt 9, hvor jeg nøjes med at være ved ringside
Generelt et godt forum, hvor man næsten altid får fornuftige svar, og jeg henter altså virkelig mange gode ideer til både dette og hint, så herfra får kandu et stort plus
Malurten er måske, at det som ruder4 siger, kan være vanskeligt at være begynder
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 07-10-03 13:42

Jeg er mest herinde for at faa svar paa mange maerkelige ting og sager, og for at laere i det hele taget.

Altsaa en blanding af 2-3-7-8

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-10-03 16:09

Jamen et godt miks af det hele. I begyndelsen færdedes jeg mest i nyhedsgrupperne, hvor man kan diskutere alt mellem himmel og jord med mennesker, der deler samme interesse. Og det er jo altid skønt at svælge i sine yndlingsemner!!! Nu er kandu så desværre efterhånden ekstremt længe om at få dem opdateret, så det bliver ikke til det vilde. Eftersom jeg er gearet ned og er ligeglad med points og månendens dims, bruger jeg heller ikke så lang tid på at svare på spørgsmål... det bliver nok mest smalltalk, der er en langsom udgave at chat - rart, for jeg kan sgi ikke følge med, når der popper 19 indlæg ind af gangen! Men jeg kan stadig godt lide at surfe for at finde svar, selvom der efterhånden ikke er meget, jeg kan svare på... jeg ved O om knallerter, biler, computere og penge ! Jeg kan godt lide at krydse klinger med folk, der er velformulerede og har argumenterne i orden... "du er dum" slagsmålene er trælse! Alt i alt et dejligt sted!
Christina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-10-03 16:32

Min kommentar må absolut være et "JA"
Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-03 16:58

mango... Hvad skal jeg sige..?

ALLE -> Takker af for idag og for svarene. Jeg tror jeg fik svar på hvad jeg fornemmede....

Kandu er et herligt forum !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 07-10-03 19:51

Molo- du plejer da ikke at være mundlam og mangle ord
Var det så godt svaret at du manglede ord *LOL*

Knuser
sus