/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Onboard Grafikkort
Fra : Hallob
Vist : 246 gange
52 point
Dato : 07-10-03 01:37

Hej jeg har et onboard grafikkort i min computer men fik desværre ikke nogen CD med da jeg fik den og derfor er det så ikke installeret kan man gøre dette på en anden måde eler skal man have fat i denne CD?? Og hvis man skal det kan man så få den tilsendt Fra dette firma hvor computeren kommer fra??

Hvis det endelig er så vil jeg da også lige høre om det samme bare med mit Lydkort fik heller ingen CD med der...

På Forhånd Tak for svaret...

Hilsen Kim Hall

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-10-03 02:44

Hej Hallob
prøv at gå til firmaets/motherboadets hjemmeside, der vil som regl være drivrerog manueller til fri download,
husk også at du sikkert mangler drivrer til motherboardet selv (styring af HD,Usb, osv.).
Ellers må du finde firmaet til dit lyd og grafik chip, hos dem vil der sikkert også være noget at hente.

Der er selfølgelig også en change for at du kan få/købe en ny cd fra butikken hvor du har købt det,
den cd indeholder sikkert også lidt ekstra ting som monitor programmer og måske et antivirus program.

Det var jo mange valg, så det er vel bare at gå igang!
ps. husk at kende mothetboard type + version. og det samme for lyd og grafik. og hvilket styresystem det skal bruges til.
Mvh.
Natmaden.

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 07-10-03 02:52

Ja ok men har nu ikke så meget forstand på dette her Computer noget så det siger mig ikke så meget... Ellers Tak

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 07-10-03 02:53

Ved ikke Hvilken type det er altså "Motherboardet" men min USB port duer da

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 52 point
Dato : 07-10-03 10:19

Prøv at downloade Aida http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 Den vil i de fleste tilfælde kunne identificere et lydkort og måske endda anvise et link til driveren! Du kan osse prøve at gå ind på motherboard producentens hjemmeside og søge efter driveren der.

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 07-10-03 14:15

Har prøvet det der Aida men det duer ikke og vewd stadig ikke hvem Producenten er

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-10-03 14:38

Aida må kunne oplyse dig om hvad dit motherboard hedder?

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 07-10-03 15:18

Hvordan det

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 07-10-03 15:19

Hvordan det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-10-03 15:27

Start Aida. Så går du ind under Pc og opsumering! Der skulle gerne stå din motherboards faikant og måske en henvisning til dennes hjemmeside?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-10-03 15:30

Det var vist et nyt ord! Faikant = fabrikant Nå men så kan du normalt søge efter dit motherboard der, og under support eller download skulle der gerne ligge driveren til dit onboard lydkort!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-10-03 15:34

prøv et program der hedder sandra fra http://www.sisoftware.net find det under download.
det laver systemcheck og fortæller dig en masse om din pc og fabrikatsnummere, og det hjælper dig godt med at optimere din pc,
inklusiv valg af drivere .. osv.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-10-03 16:15

måske der noget hjælp for dig i dette tips http://www.kandu.dk/dk/tip/5319

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 07-10-03 17:01

Til Tedd: Nu har jeg fået installeret det Mange tak skal du have men kan det passe at der kun er 32mb på sådan et Onboard Grafikkort så jeg ikke kan spille Nyere Spil???

Godkendelse af svar
Fra : Hallob

Dato : 07-10-03 21:50

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-10-03 10:46

sku der være en anden gang! Ja det er desværre korrekt med de 32 mb. Til gengæld kan må få ganske udmærkede grafikkort i prisklassen 500 - 1500! Men det er jo selvfølelig osse en slags penge!