/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Gældsanering
Fra : kbdut
Vist : 772 gange
120 point
Dato : 06-02-02 22:03

Er der nogen der ved hvad en advokat koster, og er der nogen standard priser for en gældsanering, her tænkes på advokatsalær?
Er prisen også når advokaten er med som bisidder eller er det nok at benytte den advokat som fogedretten kalder ind til selve gældsaneringen?

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 06-02-02 22:49

Hej

For at tage dit sidste spørgsmål først. Den Advokat skifteretten bruger,, er der ikke for at hjælpe dig,-så det vil være mest betryggende at have sin egen Rådgiver med som bisidder.
Jeg har fundet et link til et firma der har specialiseret sig i proffesionel rådgivning i gældssaneringssager:
http://www.cr-consult.dk/products.htm

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 06-02-02 22:55
Kommentar
Fra : kbdut

Dato : 07-02-02 20:01

ÆHH er disse svar ikke lige modsat hianden?
Hvem har ret?

tusind tak for hjælpen
hilsen
kbdut

Kommentar
Fra : kbdut

Dato : 07-02-02 20:01

ÆHH er disse svar ikke lige modsat hianden?
Hvem har ret?

tusind tak for hjælpen
hilsen
kbdut

Kommentar
Fra : kbdut

Dato : 07-02-02 20:01

ÆHH er disse svar ikke lige modsat hianden?
Hvem har ret?

tusind tak for hjælpen
hilsen
kbdut

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-02-02 20:50

"kbdut" <kbdut.news@kandu.dk> wrote in message
news:GIg88.882$5L3.92926@news010.worldonline.dk...

> Er der nogen der ved hvad en advokat koster, og er der nogen standard
> priser for en gældsanering, her tænkes på advokatsalær?
> Er prisen også når advokaten er med som bisidder eller er det nok at
> benytte den advokat som fogedretten kalder ind til selve gældsaneringen?
Hi kbdut.

1. Det koster omkring 12-1900 kr i timen og alt faktureres ned til 5-10
minutter.
2. men stiller du overhovedet det rigtige spørgsmål?
Gældssanering er en sag for Sø og Handelsretten, og der hjælper de
faktisk med at få sagens kerne frem gratis.
Det du skal vurdere er: Er du villig til og i stand til at at etablere
en rimelig sandsynlig afdragsordning, hvor du i hvert fald sandsynliggør
en tilbagebetaling på 20% elelr helt smere over
5 år f.eks. Du skal også kunne gøre rede for din situation, din indtaægt
dine udgifter og din evne til at
betale de 20- 70% tilbage. Så kan du regne med hjælp og får en
gældssanering.
Men er du et håbløst tilfælde får du ikke bevilget sanering!

www.skatteborgerne.dk Jørgen Larsen.

--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-02-02 21:53

Jørgen Larsen wrote:

> Det du skal vurdere er: Er du villig til og i stand til at at etablere
> en rimelig sandsynlig afdragsordning, hvor du i hvert fald sandsynliggør
> en tilbagebetaling på 20% elelr helt smere over

Der er ikke krav om, at man skal kunne betale 20 procent eller mere af
gælden under en gældssanering. Ordningen er rent faktisk beregnet til
dem, der ikke har mulighed for (og ikke har udsigt til) at kunne betale
så meget af gælden.

Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-02-02 22:37

"Jørgen Larsen" wrote:

> 1. Det koster omkring 12-1900 kr i timen og alt faktureres ned til 5-10
> minutter.

Det ville da være et fint job, kan du henvise til stillimger ?
Det dyreste jeg er bekemdt med er 1100 kr pr time, så'n normalt,
men nu kun for IT-konsulenter ?

Men nogle advokater er jo hurtige

> 2. men stiller du overhovedet det rigtige spørgsmål?
> Gældssanering er en sag for Sø og Handelsretten, og der hjælper de
> faktisk med at få sagens kerne frem gratis.
> Det du skal vurdere er: Er du villig til og i stand til at at etablere
> en rimelig sandsynlig afdragsordning, hvor du i hvert fald sandsynliggør
> en tilbagebetaling på 20% elelr helt smere over
> 5 år f.eks.

Næ, for den lokale fogedret, og de betaler advokatbistand.

Og du skal betale dit overskud efter minimumsbehov, som er meget
forskellig vurderet, rundt i landet, -kbh kan kun leve 1000 kr
dyrere end andre i landet, -forstå det hvem der kan..

> www.skatteborgerne.dk Jørgen Larsen.

Og det er en anbefaling ?

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - allways hope for the best

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 08-02-02 00:37

Hej igen

Det er sandt at Skifteretten har pligt til at at råde og vejlede,--men det er mest betryggende at have sin egen bisidder med.
Efter al denne forvirring omkring dit spørgsmål, vil jeg råde dig til at kontakte Advokathjælpen. Det er gratis og uforbindende.
http://www.advokatsamfundet.dk/default.asp?ID=7

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : kbdut

Dato : 08-02-02 03:16

Sikkert også nemt at betale tilbage hvis man er enlig mor og på bistandshjælp og har været det i 8 år og uden udsigt til at komme på arbejdsmarkedet da kommunen ikke vil give pension, men hellere udbetale bistandshjælp.
tror I så der er en chance for at få gældsanering, og råd til at betale 1.200,- i timen.
Bliver vist nød til at nøjes med rettens advokat.

venlig hilsen
kbdut

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 120 point
Dato : 08-02-02 08:27

Hej kbdut

Nu kender jeg af gode grunde ikke din baggrund. Men i dagens Danmark har du krav på at at komme i aktivering,-!Har din Kommune ikke tilbudt dig Revalidering eller anden form for arbejdsprøvning ?
Du kan i første omgang rekvirere Skemaer til ansøgning om Gældssanering. Du må have en Sagsbehandler der kan hjælpe dig med at udfylde skemaet,---hvis du ønsker det. Du kan også tage en snak med ham/hende ang. evt. udgifter til at ansøge om en Gældssanering. Hvis det viser sig, at det er din eneste løsning for at komme på fode igen økonomisk,-kan de gå ind og yde dækning af en enkeltudgift.
Jeg får det måske til at lyde så nemt,-----men tro mig, jeg kender godt medaljens bagside.
Bedste ønsker for dig.
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-02-02 08:58

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3C62F389.E7949F2A@post1.tele.dk...

[klip]

> Det ville da være et fint job, kan du henvise til stillimger ?

Jeg tror, at Jørgen Larsen henviser til en advokats salær inkl. moms. Jeg
har hørt tal fra 1100 til over 2000 kr pr. time. Det er meget normalt.

[klip]

>
> Og det er en anbefaling ?

LOL - det må du nok spørge om.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-02-02 09:20

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3C62F389.E7949F2A@post1.tele.dk...
>
> > Gældssanering er en sag for Sø og Handelsretten, og der hjælper de
> > faktisk med at få sagens kerne frem gratis.
> > Det du skal vurdere er: Er du villig til og i stand til at at etablere
> > en rimelig sandsynlig afdragsordning, hvor du i hvert fald sandsynliggør
> > en tilbagebetaling på 20% elelr helt smere over
> > 5 år f.eks.
>
> Næ, for den lokale fogedret, og de betaler advokatbistand.
>
Efter KL §197 stk. 1 er det skifteretten der er det rigtige sted at begære
gældsanering.

> Og du skal betale dit overskud efter minimumsbehov, som er meget
> forskellig vurderet, rundt i landet, -kbh kan kun leve 1000 kr
> dyrere end andre i landet, -forstå det hvem der kan..
>
Der er ikke krav om at man skal betale en vis %. En kendelse kan principielt
gå ud på at der skal afdrages 0kr. jf. KL§198.

PH

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-02-02 12:31

Peter Hansson <phansson@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c6389fc$0$89085$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Efter KL §197 stk. 1 er det skifteretten der er det rigtige sted at begære
> gældsanering.
>
Det er korrekt - godt vi fik sat styr på det. Hvis Skifteretten vælger at
indlede gældssaneringssag antager de en medhjælper (= advokat), som sørger
for at få klarlagt skyldnerens økonomiske situation. Udgiften til
medhjælperen betaler Skifteretten - det er altså gratis for skyldneren.
Skyldneren kan derudover godt vælge selv at antage en advokat, som skal
betales af skyldneren selv, men det burde ikke være nødvendigt.

> Der er ikke krav om at man skal betale en vis %. En kendelse kan
principielt
> gå ud på at der skal afdrages 0kr. jf. KL§198.
>
Hvilket betyder, at al usikret gæld bortfalder. Gæld der er sikret ved
pant/udlæg i aktiver bortfalder ikke (såvidt jeg husker).

Mvh. Rebekka

Kommentar
Fra : kbdut

Dato : 08-02-02 21:55

I skal alle have tak for en flot indsats.
Til vestergade, jeg har været på revaliderring og der kunne de ikke bruge mig og aktivering kan heller ikke komme på tale grundet fibromyalgi, I april sidste år tog de pensionen op for 3. gang men jeg har stadig ikke hørt noget som helstfra kommunen.
Sidste afslag var for 3 år siden, hvor en af begrundelserne bla. at jeg var for ung og havde for store intellektuelle resourcer, altså at jeg er for ung og klog til at være syg.

Med venlig hilsen
kbdut

Godkendelse af svar
Fra : kbdut

Dato : 08-02-02 21:58

Tak for svaret vestergade.
og jeg har skrevet lidt mere i mit indlæg specielt til dig.
hvis du skulle have lyst til at skrive er min e-mail kbdut@yahoo.com

takker meget for hjælpen
Hilsen
Karsten

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 14-08-02 08:33

Jeg har med undren læst disse halvkvædede historier vedr. gældssanering.

Under forudsætning af, at systemet ikke er lavet om de sidste 10 år, fungerer det således:

Gældssanering behandles i København af sø og handelsretten - i provinsen af skifteretten

Du henvender dig til en advokat - Du vælger selv. Han aflønnes af den instans der behandler din ansøgning ( sø og handelsretten - skifteretten ). Du medbringer en hudløst ærlig fortegnelse over de kreditorer du måtte have.

Han vurderer overordnet, om der er mulighed for at gennemføre en gældssanering.
Vurderingen går på din alder - arbejdsduelighed - gældens størrelse - måden den er opstået på.
Du skal f.eks. ikke forvente gældssanering, fordi du skylder penge til en narkohaj.
Hvis han vurderer, at det er realistisk at opnå en gældssanering, indleder han sagen.

Hvis den pågældende dommer, efter diverse møder og tilskrivelser af kreditorer, afgiver en kendelse om sanering, vil det som hovedregel være sådan, at du over en 5 årig periode månedsvis afdrager en af dommeren fastsat % sats af den samlede gæld, som så fordeles ligeligt efter den fastsatte % sats til alle opgivne kreditorer.

Sagt med andre ord, - Hvis du skylder 2 mio.kr. og du opnår en kendelse på 5 %, vil hver kreditor uanset deres tilgodehavendes størrelse, få 5% af deres tilgodehavende.

Som hovedregel vil du i den 5 års periode have så meget tilbage til dig selv, som svarer til hvad du ville kunne oppebære i bistandshjælp. Den fastsatte % sats der skal tilbagebetales kan sagtens være 0, så den månedlige ydelse altså ligeledes bliver 0. Så hvis du i forvejen er på bistandshjælp vil kendelsen (hvis du får en) lyde på 0 %.

Disse sager behandles selvfølgelig lovmæssigt ens, men de enkelte retskredse fortolker dem meget forskelligt. Det siges, at København er den sværeste at opnå en 0% løsning i - Men det er sket (Ved jeg )

Hvis du har afgivet urigtige oplysninger, og det bliver opdaget - f. eks. undladt at fortælle om en kreditor, som du ville skåne for denne sanering, kan de kreditorer der har accepteret din gældssanering underkende denne, i det de jo så ville blive forfordelt, i forhold til den kreditor du havde undladt.

Du må ligeledes ikke i saneringsperioden stifte ny gæld af væsentlig størrelse. Du kan godt have en købmandsregning, men du skal nok ikke begynde at køre Ferrari eller købe hus på Strandvejen.

Mvh.
Ram2

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-02-03 13:14

"kbdut" skrev d. 06-02-02 22:03 dette indlæg :
> Er der nogen der ved hvad en advokat koster, og er der nogen standard
> priser for en gældsanering, her tænkes på advokatsalær?
> Er prisen også når advokaten er med som bisidder eller er det nok at
> benytte den advokat som fogedretten kalder ind til selve
gældsaneringen?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"