/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
fup og svindel ??
Fra : sinius
Vist : 1920 gange
260 point
Dato : 06-10-03 23:42

hej. jeg har lige dummet mig BIGTIME. har lige købt en rejse til orlando. USA. fra et selskab der kalder sig "allseasonstravel", som har hjemme i Atlanta. Georgia. jeg har prøvet at kontakte dem, men ingen nævnte telefonnumre går igennem. er der nogen af jer derude der kender noget til dette selskab? deres adr. er www.aseasonstravel.com

Kommentar
Fra : makholm

Dato : 07-10-03 05:14

Hejsa har du tingt over de tids soner der nu er der over vander ( det kan jo værer at der ikke er nogen på kontoret )

mvh Makholm

Kommentar
Fra : als

Dato : 07-10-03 08:40

Prøv at kontakte dem via mail eller ring efter kl. 21
Her er mailadr:CustomerService@aseasonstravel.com

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 07-10-03 09:17

sidst jeg prøvede at kontakte dem kan kl. da godt have været 1530 eastern time, så da kan de jo godt have været gået hjem, men de numre jeg ringede til gik slet ikke igennem. de "duttede optaget" inden jeg blev færdig med at taste nummeret. og jeg er sikker på at jeg trykkede det rigtige selvvalgsnummer til USA. da jeg så prøvede at få et nummer via. TDC. udlandsoplysning, og spurgte om nummeret til "all seasons travel, atlanta, georgia" spurgte TDC madarbejderen om det var noget med at jeg havde vundet en rejse ???? så jeg er jo nok ikke den første der har spurgt, desværre. nu vil jeg prøve at kontakte rejseankenævnet, og høre om de kender dem.

Kommentar
Fra : als

Dato : 07-10-03 09:57

TDC tænker på Special T travel. Se her http://www.kandu.dk/dk/spg/19103
men jeg ved selvfølgelig ikke om det er det samme firma som har skiftet navn. Det plejer sådanne jo at gøre. Har du sendt penge afsted?

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 07-10-03 12:07

jep. dumme mig lod dem trække pengene fra mit visakort ved bestillingen. 889$.....bye..bye..men der er jo stadigvæk en spinkel chance for at de er reele nok. men der ville gå 14 dage- 3 uger før jeg ville få billetterne tilsendt (lidt naivt måske, men jeg tror på det gode i folk)

Kommentar
Fra : als

Dato : 07-10-03 12:20

Du har en mailadresse til dem, så prøv at sende dem en mail. Er det et hæderligt firma kommer de hurtigt med et svar. Du kan skrive noget i retning af: Please confirm that you have received my order concerning .... og så hvilken rejse det er. Du skal ikke skrive noget om betaling i første omgang for så kan det være at de skal kontakte banken osv... og det kan tage tid og du bliver mere nervøs. Det kan du gøre om nogle dage. Kom tilbage hertil når du hører noget (eller ikke) i løbet af en dag eller to.

Kommentar
Fra : handersen

Dato : 18-10-03 13:51

Jeg har også dummet mig. Special T Travel har trukket 489 USD på mit mastercard for en "free vacation package". De oplyser at jeg kan aflyse inden 30 dage ved at sende "pakken" tilbage med et brev, hvor jeg erklærer tydeligt at ønsker at aflyse. Så skulle jeg få pengene refunderet. Problemet er så bare, at de ikke vil bekræfte modtagelsen af brevet, så nu har jeg sendt det igen (jeg havde heldigvis kopier), denne gang rekommanderet.

Opgiv ALDRIG, ALDRIG kortnummer via telefonen, heller ikke selv om de hævder at det er nødvændigt for at kunne reservere hoteller eller lign.

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 28-10-03 16:28

Jeg har selv fået det samme af vide, 30 dage,erklære tydeligt, o.s.v. men fra anden side har jeg også fået at vide at brevet skal sendes anbefalet, så har du ihvertfald bevist at de har modtaget det.

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-10-03 07:59

Jeg har også lige bestilt og betalt rejse til USA (Californien) gennem DSB. Her koster det hvad det nu koster, men ih hvor følger jeg mig tryg og service hele vejen igennem. Nå, man lærer af dumheder, og dem har jeg også begået i tidens løb. Men køb altid rejser her i Danmark hos anerkendte firmaer, så sker der aldrig noget. De andre der er platugler og desværre kan i godt vinke farvel til indbetalt beløb. Men jeg føler med jer

mvh
perhaps

Kommentar
Fra : wetke2000

Dato : 03-11-03 00:37

Jeg har også reageret på en pop-up fra Special T-Travel. Jeg ringede og fik et godt indtryk. Kun mine instinkter alarmerer mig. Når man søger på Special T travel på nettet finder man diverse discussion boards, hvor folk ikke fatter hvad der foregår, og nogen smider om sig med dødstrusler. Det er dog min erfaring, at der er nogen der har været afsted, og de har været tilfredse, selvom tendensen var, at det man sparede kom oveni i prisen med alle mulige "extras", når man kom frem. De utilfredse er folk som har fået kolde fødder i deres usikkerhed, og nu har problemer med at få pengene tilbage. Jeg bestilte for tre dage siden, og HÅBER der kommer noget om en tre ugers tid. Hvis ikke.... så bliver jeg fandme i trist humør....

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-11-03 05:03

wetke2000--> Det ER svindel og humbug. Der er INGEN her fra Danmark som har været afsted. Jeg ved godt at der er nogle som udtaler sig positivt i fora rundt omkring. DE ER PLANTET AF SPECIAL T-TRAVEL.

Kommentar
Fra : wetke2000

Dato : 03-11-03 14:12

Det kan godt lyde sådan, og nu har jeg også for en sikkerheds skyld spærret mit VISA-kort, men der er altså en "john" andet steds på Kandu.dk, der skriver han lige har været afsted, og det var godt. Det skulle undre mig, hvis Special T Travel, har håndlangere så langt væk som i DK bare for at placere den slags statements.... Men ok - men ved aldrig, - de kloge narrer de mindre kloge...

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-11-03 14:25

Jeg søger med lys og lygte på nettet, for jeg har læst at den slags firmaer har håndlangere som du skriver over hele kloden. Bare jeg kan finde det for det er lang tid siden jeg læste noget om det og det var ikke Special T-travel. Men det bliver de jo også nødt til at have. Sådan en person er jo guld værd for dem. Og du kan være evigt forvisset om at "john" nok skal få hvad han skal have. Har du nogen mulighed for at finde hvor på kandu det var, for jeg har også søgt og søgt og kan ikke finde noget. Jeg synes det var en god idé at du spærrede dit Visa-kort. Nu skal de nok dukke op.

Sinius--> Nu er der gået 2 til 3 uger. Hvis du ikke har fået noget endnu, så må du indse at det er svindel. Nogle gange er den slags i stand til at trække folk rund i manegen i månedsvis. Ja, undskyld, men det er ikke dig jeg er sur på, men den slags platugler som laver sådan noget.

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-11-03 14:33

Jeg har hørt at man kan klage her
http://www.800helpfla.com/
hvis man ikke har fået sine penge retur.

Kommentar
Fra : wetke2000

Dato : 03-11-03 14:53

als -> Du skal have mange tak for hjælpen! Jeg har søgt hele natten, og er kun blevet endnu mere i tvivl. Dem som havde noget konkret var dem, der havde været afsted. Dem, der brokkede sig, var dem som ikke havde kunne få deres penge tilbage, eller som brokkede sig over dårlig service. Dertil skal så selvfølgelig tillægges alle dem som aldrig har modtaget noget, og dem som får tillagt alle mulige extra-omkostninger, når de nårt frem. PBS sagde til mig, at Special T Travel var et legitimt firma, og de havde mange oplevelser med folk, der ville have deres kort spærret, og at det som regel var folk, som var blevet nervøse umiddelbart efter deres bestilling. Inderst inde tror jeg på, det her er en fair forretning, hvis bare man ved, hvad man går ind til. Jeg har fået en direkte mailadresse til en kvinde i firmaet, som har givet mig de oplysninger, jeg ville have med det samme, uden at lægge skjul på noget.
Jeg er dog stadig sammenlagt meget usikker på, om det er noget for mig, især da mange er oprørte over firmaet og forsøger at få det lukket, da de mener, de fusker.
Se evt. den her diskussion: http://townnews.atevo.com/interactions/exchange/item/1,3769,-bd=20-ix=0-in=15-so=4-mg=5505761,00.html . eller den her: http://knoxnews.atevo.com/interactions/exchange/browse/1,3768,-bd=10-ix=0-in=15-so=4,00.html .

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 04-11-03 22:23

en lille opfølger imens vi venter. jeg har også selv læst om folk der rent faktisk kom ud at rejse, selvfølgelig med noget forhøjede ekstraudgifter. men jeg tror nu nok de havde haft en god ferie når det kom til stykket. jeg har talt med min bank, og de var meget hjælpsomme. ville hjælpe mig med at skrive en indsigelse til visa (derfor er det dog langt fra sikkert at jeg nogen sinde ser mine penge igen, jeg har jo selv givet "all seasons travel" lov til at hæve dem) HOV!!! jeg har jo helt glemt at skrive at jeg faktisk fik min rejse tilsendt forleden dag, "special delivery" med "fed-ex" og det hele. men, anyway, rejsen røg jo selvfølgelig retur til USA. (anbefalet). taktikken fra min bankrådgivers side er så nu, at hvis visa ikke vil acceptere en indsigelse pga. mit fejlkøb, vil de måske acceptere èn hvis jeg ikke får mine penge retur. jeg regner med at mit anbefalede brev nå retur i løbet af onsdag d.5/11. herefter vil jeg bombardere dem med mails ( ikke fordi jeg regner med at det hjælper mig en skid, men så er det ihvertfald gjort) men jeg skriver selvfølgelig en opfølgning hvis der sker noget nyt.

Kommentar
Fra : wetke2000

Dato : 05-11-03 00:41

Jeg kan tilføje, at jeg siden bestilling i fredags (311003), har fået 4 mails fra Special T Travel med info og svar på spørgsmål, samt en opringning i aftes, hvor min kontaktperson ringede for at høre, om jeg stadig var bekymret for mit køb. Hun havde endvidere fundet nogle links til mig, hvor jeg kunne opnå rabatter på flybilletter derover. Hun lovede at ringe igen i næste uge, hvor hun i mellemtiden vil skaffe muligheder for rabat til entré i DisneyWorld, Sea World og Universal Studios. Jeg tænker bare: Hvorfor gå igennem alt det, hvis de bare er ude efter at snyde mig for mine penge... Vurder selv!

Kommentar
Fra : als

Dato : 05-11-03 05:57

Jeg har vurderet wetke2000 og jeg har gjort mig mange ihærdige anstrengelser for at finde ud af hvad Special T Travel står for. Selvfølgelig eksisterer firmaet. Deres fremgangsmåde er ofte (bemærkt ofte) at de spammer internettet og mails med oplysninger om gratis vundne rejser eller rejser til meget lav pris. De har en enorm uorden i deres bogholderi og andre aktiviteter. Man kan i nogle tilfælde rent faktisk komme ud at rejse men rejsens slutpris ender altid med at blive væsentlig dyrere end hvis man havde købt hos DSB rundt om hjørnet. Fortæl mig lige hvordan i fik tilbudet?

Min konklussion er stadig fup og svindel og jeg kunne ikke drømme om at udnytte sådan et tilbud. Men rejs hvis i har lyst, men fortæl bagefter og vær ærlig. wetke2000..> De har ikke fået dine penge har de vel? Hvorfor skulle de så ikke "gå alt det igennem" når de nu ved du er interesseret? De må vel arbejde lidt for deres løn ik'sandt? Men verden vil bedrages.

Kommentar
Fra : tryffel

Dato : 13-11-03 02:25

Jag har varit med om en liknande händelse, när jag för en tid sedan fick ett erbjudande om en resa via ett pop-up-fönster på Internet. Flera veckor efter att jag hade anmält mitt intresse, ringde de upp mig från företaget. De ville de ha mitt VISA-kortnummer. Detta var för att de skulle kunna dra $898 (ca 7000 skr), för att jag skulle få ett "confirmation number". Först därefter skulle jag kunna lösa ut eller få resecheckarna eller biljetterna skickade till min hemadress. De påpekade att företaget stod för 85 % av vad resan verkligen skulle kosta.

Under telefonsamtalet fick jag tala med 4 (!) olika personer, där ibland VD för företaget. Jag vägrade att lämna ut mitt VISA-kortnummer över telefonen. Jag undrade om det inte gick att göra på något annat sätt, för detta var inte vanligt bruk i Sverige. De blev mer och mer otåliga, tappade humöret och blev rent av oförskämda. Till slut bestämde sig VD för att ge resan till någon i Tromsö istället. Jag gick miste om både Florida och Bahamas, men det gör mig ingenting. För något krångligare än detta har jag väl aldirg varit med om, när det kommer till att man skall ut och resa!

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 16-11-03 12:00

Endnu en lille opfølger på mit eventyr med allseasonstravel. Jeg sendte jo mine biletter retur til AST. sammen med et brev der forklarede at jeg ville have mine penge tilbage. 5 dage senere sendte jeg så det samme brev som en mail til dem. et par timer senere skrev en mand tilbage, at han kunne se jeg allerede var registreret som "pending credit" det ville sige at de var ved at returnere mine penge. Så nu bliver det spændende at se om jeg får noget som helst retur. jeg stiller mig stadig en lille smule tvivlende.

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 20-11-03 21:49

hejsa. ja.. så fik jeg sku mine penge tilbage. FEDT NOK. "NÅÅÅ....DET HAVDE I NOK IKKE REGNET MED...HVA`??" (citat: Egon Olsen) tak for hjælpen allesammen!! Hvordan uddeler jeg nu de lovede point (har ikke prøvet det før)
eller jeg sku måske hellere holde dette lille forum åbent til skræk og advarsel for andre? hvad mener i ?

Kommentar
Fra : wetke2000

Dato : 20-11-03 23:21

Jeg synes, det vil være godt at holde forummet åbent! Der er mange myter, fordomme og desværre også syge tilfælde af snyd, når der handles rejser over internettet i udlandet. Det viser sig, at der er flere og flere, der bliver nervøse, efter de har bestilt, og skynder sig at afbestille... Dette forum kan være med til at give nogle svar på de mange spørgsmål, man har efter en bestilling. Du har fået pengene tilbage, jeg har fået det jeg har bedt om, samt alle lovede papirer fra USA. Det er ihvertfald positive historier, som kan være med ´sætte eksempler, hvor det er gået godt... Tillykke med refunderingen forresten!

Kommentar
Fra : wetke2000

Dato : 20-11-03 23:21

Jeg synes, det vil være godt at holde forummet åbent! Der er mange myter, fordomme og desværre også syge tilfælde af snyd, når der handles rejser over internettet i udlandet. Det viser sig, at der er flere og flere, der bliver nervøse, efter de har bestilt, og skynder sig at afbestille... Dette forum kan være med til at give nogle svar på de mange spørgsmål, man har efter en bestilling. Du har fået pengene tilbage, jeg har fået det jeg har bedt om, samt alle lovede papirer fra USA. Det er ihvertfald positive historier, som kan være med ´sætte eksempler, hvor det er gået godt... Tillykke med refunderingen forresten!

Kommentar
Fra : als

Dato : 10-12-03 15:59

sinius: Jeg har lige været i USA og jeg ved at når man som firma i USA får for mange klager i pengespørgsmål så kan firmaet beordres til at lukke fra dag til dag.

wetke2000: Vil du være sød at fortælle når du kommer hjem, altså ærligt og redeligt? Hvornår rejser du? Husk ikke at låse kufferten, for så bliver den brudt op af sikkerhedsmæssige grunde. Og nu har du jo papirerne. Det er altid noget. Men jeg ville stadig aldrig gøre det. Jeg har ingen tillid til den slags. Men måske dukker der en op som gladeligt kan fortælle om sin rejse. Jeg kender ingen endnu selvom der skulle have været mange der har været på rejse. Men nu afventer vi din beretning. Min rejse på 10 dage til Californien kostede 5.700,- kr.

Kommentar
Fra : wetke2000

Dato : 10-12-03 16:31

Jeg må indrømme, at efter jeg er begyndt at regne på, hvad det hele kommer til at koste, så er jeg måske ikke så interesseret mere. Mit problem er nu, at selv om jeg nåede at spærre mit VISA-kort, så har trukket pengene til den første i denne måned alligevel. Ifølge PBS skal de åbenbart bare lige nå at hente en kode til kortet inden spærringen, og så kan de trække pengene når de vil, uanset hvor meget det er spærret... Det, der er skidesmart ved det, er at nu er de 30 dage gået, hvor jeg skulle have afbestilt rejsen, hvilket jeg ikke troede var nødvendigt, da jeg jo spærrede mit kort.
Jeg er stadig overbevist om, at firmaet er legitimt nok, men når jeg regner på det, kommer rejsen til at koste mig i omegnen af 8000 + forbrug for 14 dage i Florida og på Bahamas. Den billige rejse bliver hurtig dyr.

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-12-03 08:55

wetke2000-> Firmaet er legitimt nok, men de har en masse rod i al ting og aftaler med alt glipper, er hvad jeg forstår af alt det jeg har læst efterhånden. Min rejse til ialt 5.700 kr. var først med indenrigsfly til København, og derefter videre med SAS til NewYork. En dags ophold der, hvor jeg fik set Brooklyn Bridge, Broadway og stedet hvor WorldtradeCenter lå. Derefter videre med indenrigsfly fra NewYork til Los Angeles med United Airlines (flot service, med lækker mad og rødvin). Hele denne rejse tur/retur kr. 5.700,- inkl. indenrigsfly. Alt kan bookes herhjemmefra også hotel mm. Alt var perfekt. Ingen klage herfra. Vi boede i Anaheim syd for Los Angeles. Dejligt sted med Disneyland. Temp. 26 grader og det var her i november.

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 17-12-03 22:29

Kan man fortsat bruge vores "forum" hvis jeg accepterer et svar ??

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-12-03 08:58

Ja, men så skal alle betale points for at komme ind. Ganske vist kun én gang, men alligevel. Da der nok skal følges op på dette spørgsmål i de kommende måneder vil jeg bede dig om ikke at give points endnu. Tak

NB! Det skal gerne være sådanne at kommende brugere (som så skal betale points, og dem får du glæde af sinius) kan finde en endelig løsning her, og den findes ikke før brugerne har været afsted til USA og omegn.

Kommentar
Fra : stannyjim

Dato : 21-07-04 01:19

hej als
er også blevet kontaktet af allseasons, men er efter alle disse negative indlæg blevet lidt nervøs.
var det også det samme selskab du/I rejste med

Kommentar
Fra : als

Dato : 21-07-04 07:15

Hej stannyjim. Nej, jeg rejste ikke med allseasons og jeg vil stadig ikke anbefale det. Jeg rejste med SAS og betalte nok lidt mere for det, men kan klart anbefales. Allseasons eksisterer, men jeg tror mere det er for at kunne fortsætte deres fup-foretagende. Man orker jo ikke at klage og klage og klage.... og opgiver til sidst.

Læs denne tråd igennem. Den siger meget. Jeg kunne godt have ønsket mig at nogle af de andre i tråden nu efter så lang tid ville komme med oplysninger om hvad der skete i de enkelte tilfælde. Lad os se om de gør det.

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 21-07-04 13:04

hejsa. har i læst alle indlægene til dette spg.? det startede faktisk med mit spg. ang allseasons travel. jeg fik mine billetter tilsendt, og returnerede dem med det samme, og efterfølgende fik jeg også mine penge retur uden noget besvær. så udfra min oplevelse vil jeg mene at allseasons er gode nok. de sælger bare deres rejser alt for langt fra feriemålet. køber man en rejse fra dem skal man således være opmærksom på at at man selv hænger på lommepenge ( det er nogle svinedyre destinationer og seværdigheder man får tilbudt, men kun entrèprisen) og turen til og fra staterne. så har man råd til det tror jeg man får sit livs fedeste ferie (sammen med andre rige pensionister) så har man et normalt forbrug. vil jeg tro at prisen på sådan en ferie løber op i små 20.000 kr + billetprisen. held og lykke med det. jeg lader tråden stå åben lidt endnu da den jo stadigvæk bliver brugt.

Kommentar
Fra : als

Dato : 21-07-04 13:43

Hvis de ikke tilbagebetaler bliver deres kontor lukket. Sådan er de amerikanske regler. Jeg kunne vitterlig godt ønske mig at høre fra én der virkelig har været afsted.

Kommentar
Fra : stannyjim

Dato : 21-07-04 16:58

tak for det hurtige svar, ja! jeg kunne også godt tænke mig at høre fra en der vitterllig har været afsted. har kikket rundt på udenlandske wepsider, og mange siger det sammen negative, men ingen har været afsted, gad vide om det er folks almindelige skræk for at blive fuppet der afstedkommer disse negativiteter. ikke at jeg ikke forstår det, det gør jeg i højeste grad, jeg selv er meget negativ stemt mod al betaling, og "DU HAR VUNDET" sider over nettet
mange kalder allseasons fup , men ER det. jeg ved det ikke. har ikke hørt fra dem idag, endnu

Kommentar
Fra : stannyjim

Dato : 21-07-04 17:30

hej igen har nu lige emailet til den amerikanske ambasade, om de ved noget om aseasons travel , glæder mig til at høre fra dem.

Kommentar
Fra : handersen

Dato : 21-07-04 19:55

Efter 9 måneder med skriverier, telefonsamtaler med Special-T-Travel og stor hjælp fra Mastercard er det endelig lykkedes mig at få alle pengene retur (ca. kr. 4,700).

Kommentar
Fra : stannyjim

Dato : 23-07-04 17:07

har ikke hørt fra ambasaden endnu, men vi har valgt IKKE at tage afsted, vi har lukket vores kort, så må vi se hvad de siger til det

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-07-04 19:43

vend lige tilbage stannyjim når du hører noget. Det er lidt spændende det her

Kommentar
Fra : Toyotas

Dato : 25-07-04 12:38

Hej. Nu bliver der skrevet at man aldrig skal give kortoplysninger via telefonen,men en af mine kolleger måtte telefonisk bestille og betale rejsen på denne måde.Det skal så siges, at det var et anerkendt rejsebureau. Men der er heller ikke sket noget. Men hvor sikkert er det i det hele taget at bruge sit kort via nettet? Jeg har aldrig gjort det, fordi jeg er bange for at kortet vil blive misbrugt.
Venlig hilsen
Michael

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-07-04 13:25

Man skal aldrig give kortoplysninger via telefon. Det rejsebureau har slet ikke styr på sikkerheden om det er nok så anerkendt. Kortoplysninger pr. telefon giver man aldrig.

Med hensyn til at bruge kort over nettet så er det meget sikkert, hvis du handler med anerkendte forretninger, der har den lille gule lås på deres sikkerhedsside. Jeg kunne godt komme med en længere teknisk forklaring, men det fører nok for vidt her. Jeg har i mange år handlet over nettet og er aldrig blevet snydt på nogen måde.

Kommentar
Fra : stannyjim

Dato : 25-07-04 13:37

hej alle ! Stannyjims hustru her !!
tak for ovennævnte oplysning, jeg kunne heller ikke helt forholde mig til, man slet ikke skulle kunne handle over nettet, da det vittterlig er kommet for at blive og som sådan - set derfra hvor jeg er - også er uendeligt positivt, da det gør perspektivet på ens verden så meget større og spændende.
og ind imellem dummer man sig altså, men jeg indrømmer blankt, jeg blev noget klam over denne med allseasons travel, den toppede.

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 25-07-04 15:59

hejsa. du skriver at i har lukket jeres kort. Har i købt rejsen?? altså sagt "ja tak" og så givet dem jeres kortnummer??? for så står i nemmelig i samme situation, som min viv og jeg stod i for et lille års tid siden.

Kommentar
Fra : styx

Dato : 01-08-04 15:18

Hej dér!

Vil bare tilføje min egen historie til alm. oplysning. Er netop hoppet i samme balje - eller spinatbed. Betragter mig selv som rimelig fornuftig, men denne gang virkede maddingen... bestilte for 898 USD pakke, som de påstår er 3000 USD værd. Gav mine kortoplysninger over telefonen - og GØR ALDRIG DET; du er ikke i kontrol. (Handler iøvrigt tit og sikkert over nettet - mest udlandet/USA og Tyskland.)
Tror at www.aseonestravel.com er legitime, og at rejsen fungerer, men når du lægger flybilletter og rejseomkostninger MELLEM destinationerne til - samt skatter hist og pist m.v., tror jeg man kan gøre det billigere ved selv at sammensætte turen hjemmefra med danske bureauer - eller simpelthen tage afsted og klare sagerne derovre personligt.
Jeg indkopierer lige det jeg har købt/bestilt hvis nogle er interesserede:

Amount Billed:
$898.00

You do understand that you have not won. This is not a contest, lottery or free drawing.
You have purchased our APC-1/898 package. After providing your own transportation, you will receive:

7 Days, 6 Nights in Orlando, Fl.
3 Days, 2 Nights in Ft. Lauderdale, Fl.
5 Days, 4 Nights in Puerto Vallarta Mexico.
3 Days, 2 Nights Las Vegas, NV
2-2 Day Universal Theme Park tickets or a 7 Day rental car.

Optional:

2 Nights Round trip cruise aboard the Imperial Majesty’s SS Oceanbreeze.

All resort destination accommodations are provided at nationally recognized hotels such as The Radisson Hotel or other comparable properties. While in Florida you and (spouse/traveling companion) will be required to attend a tour about ownership at one of our timeshare resorts. It takes part of a morning or afternoon and it’s fun and informative.

Your prepaid hotel package is just $898.00 (US Dollars) for 2 adults and 2 family members, which is due today. All taxes, room service charges and phone calls, will be payable upon checkout at each location.

If and when you choose to take your two-night cruise to the Bahamas, your meals as well as entertainment are all included when aboard ship. When you book your Bahamas Cruise segment a  $249.00(US Dollars) per person cruise fee will be required, based on double occupancy. This includes all port fees, and federal excise taxes.

You have 18 months to travel. You must re-confirm your travel dates 45 days before arrival. You may reschedule your reservation once without charge as long as the request is made at least 45 days prior to the date of your arrival. For special events, peak seasons and major holidays allow 60 days.

Sådan ser dét ud... Noget af konversationen blev optaget på bånd. Det handler iflg. dem om deres føderale love som påbyder dem det. Så kan man ikke hænge dem op på noget bagefter. Men de virker professionelle, også til at sælge varen over telefonen! Det var nu eller aldrig, hvis jeg ville have glæde af tilbuddet, sagde de - og jeg faldt for det.
Jeg har været i orlando før og kender destinationerne, så vi sludrede om dét, og det virkede seriøst. men det holder ikke at skulle beslutte sig (og opgive kortnummer) på stående fod, mener jeg. Jeg har nu fortrudt - tror det blir' for dyrt i sidste ende. Accepterede tilbuddet for ca. 2 døgn siden, og de har intet trukket - har netop spærret mit dankort. Men iflg. banken er det ikke nok, når jeg HAR opgivet dem kortnummeret allerede! Værd at vide!
Vil nu prøve at afbestille rejsen (inden 30 dage? Som nogle her i forummet har været inde på?) og redde mig ud af det.

SINIUS, hvordan kom du ud af det? Tak på forhånd for evt. nye indlæg/svar/spørgsmål.

Det skal lige tilføjes, at din egen udgift (898 USD) var det ABSOLUT sidste, der blev nævnt i den lange samtale, som man jo selv betaler... Får du lignende tilbud, så cut the crap og gå DIREKTE til denne del af "tilbuddet": Hvad skal DU ha' op af lommen her og nu.

Hilsner

Kommentar
Fra : als

Dato : 01-08-04 17:05

Meget informativt styx. Det bliver meget dyrt og bliver du så også hjernevasket på deres timeshare tour ja så kan det da ende helt galt. Prøv at se 11-12-03 08:55 hvad jeg fik for 5.700 med god SAS-service.

Kommentar
Fra : styx

Dato : 01-08-04 23:42

tak for indlæg, als...
Har læst din historie, så jeg var godt klar over det...
Er ved at rode mig ud af det via bank og direkte kontakt til firmaet, jeg følger senere op på hvordan det går- så andre kan måske kan lære af det.

Kommentar
Fra : styx

Dato : 03-08-04 17:47

Undskyld længden - men så er alt på plads!

Er det muligt at tømme kontoen, så de ikke kan få deres penge?

Nej – beløbet vil så i givet fald blive trukket på bankens fejlkonto, som man efterfølgende skal udrede. (Kilde: Danske Bank)

Hjælper det at spærre dan-kortet?

Nej – ikke hvis leverandøren har fået et ”autorisationsnummer”, som bekræfter at de må hæve x antal kroner, når det passer dem – selv efter en kortspærring. All season travel indhenter dette aut.nr. allerede under samtalen – inden de slipper en – efter at have modtaget og tjekket ens kortoplysninger (kortnummer og kortholders navn og udløbsdato). Grundet dette har leverandøren ikke nødvendigvis travlt med at hæve pengene, de har sikret sig adgang til at kunne gøre det. (Kilde: Danske Bank)

Kan man fortryde?

Ja. Der er 30 dages fortrydelsesret på købet. Så reagér med det samme, hvis du er blevet i tvivl. Leverandøren skal kontaktes skriftligt – E-mail er ikke nok af sikkerhedsgrunde, oplyser leverandøren (=www.aseasonstravel.com som før hed Special T Travel. De har nok ændret navn og strammet op p.gr.a. for mange dårlige rygter/sager omkring dem.)
Jeg er ved at finde skriftlige kilder / dokumentation for denne fortrydelsesret.
(Kilde: ”Early Warning/Risk management”, en del af PBS herhjemme, som arbejder med at forhindre kreditkortsmisbrug. De sad inde med oplysninger om undertegnede – CPR/kortnummer/navn m.m. – og kunne se at leverandøren havde skaffet sig et autorisationsnummer, på baggrund af mit tilsagn og oplysning om kortnummer m.v. over telefonen. Du kan evt. kontakte PBS Kundeservice på 44 89 27 50 for yderligere oplysninger, eller hvis du har en sag du vil have kigget på.)

Resources:

Her adressen til en amerikansk ”klage-forum”, www.thecomplaintstation.com.
Ved søgning under ”All Season” kom bl.a. denne mai med nyttig INFO frem:

“I am familiar with this company. They are somewhat legitimate, although I do not completely agree with all of their business practices. If you have not received your vacation package, then you are still legally able to cancel your package, hopefully without much of a hassle. On the back of the reservation form you will see that it states clearly that you do have the right to cancel with a 100% refund within 30 days from receipt of the package. This means that you can cancel not from the actual purchase date, but the date you physically received the package in your hands. If you are past this, something which I knows works in most instances is telling the company that if you do not receive a refund for what ever reason you will contact both the Better Business Bureau as well as the Attorney General in your state, the state of Georgia (where the package was sold from and the corporate office). By doing this, and following through if you do not receive a refund, you will receive a refund, because it is easier to refund you than deal with legal issues. I hope this helps everyone who has question.”

End of story:

Tror jeg nok
Var i telefonisk kontakt med All Season, (001 fra Danmark) 1-800-231-3760.
Sagde at jeg måtte afbestille pakken og ville spare både dem og undertegnede tid ved at skære igennem med det samme. Om de kunne undlade at hæve pengene fra min konto for så efterfølgende at refundere dem (100% er de vist forpligtiget til) – men nej, transaktionen bliver gennemført og pengene senere returneret. Men de sender IKKE pakken!
Han lovede det ville ske indenfor 10 til 14 arbejdsdage (= max. 3 uger). Ok, der lander den. Om ikke andet har jeg givet dem lov til at disponere/forrente 898 USD af mine penge i en periode…
Han spurgte om årsagen, jeg sagde af økonomiske årsager. På stedet ville han give mig en rabat for præcis samme pakke på 300 USD! Altså 598 USD istedet for! Men nej tak, jeg har lært min lektie.
All Seasons Travel er blevet bedre til at køre deres forretning, selvom metoderne er meget diskutable og kan virke bondefangene på svage sjæle. De har også styr på det juridiske nu, men er i samme takt blevet bedre til at overbevise potentielle købere. Har læst adskillige indlæg på div. fora fra MANGE forskellige europæiske lande, hvor skribenterne er blevet ringet DIREKTE op af dem – særligt udvalgt til dette kanontilbud!

Morale:

Får du ingen eller meget kort tid til at betænke dig, sig nej tak til ALT over telefon eller E-mail. Oplys ALDRIG dine kreditkortoplysninger over telefonen.

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-08-04 19:30

Hej styx. Endnu engang tak for din store indsats også med at formidle videre til os. Jeg håber at vi får lov til at lade tråden stå åben, så vi lige om ca. 3 uger kan høre om du har fået dine penge.

Kommentar
Fra : styx

Dato : 03-08-04 19:41

als:
tak for påskønnelsen, for man kan jo bare lade være, når man selv har sit på det tørre...
Ryk mig i ørerne, hvis du ikke hører nyt efter 3 uger. (Får automatisk besked ved nye indlæg).

Enjoy

Kommentar
Fra : stannyjim

Dato : 03-08-04 21:44

hej
ja vi prøver stadig at stoppe det, har snakket telefonisk med dem, jo de sagde der ville gå 5--8 dage inden pengene kom retur, det er der snart gået. de lovede at bekræfte det på email, men vi har endnu ikke hørt fra det, sender nu et anbefalet brev til dem, har heller ikke hørt fra ambasaden og hører sgu nok heller ikke noget den vej fra,

Kommentar
Fra : styx

Dato : 03-08-04 22:01

stannyjim:
jeg tror du skal slå koldt vand i blodet, pengene dukker op.
Min fornemmelse er, at det er et "seriøst" foretagende, har været i branchen 30 år (påstår de), og med al den virak og de mange klager har de ikke råd til at ha' for mange sager hængende over hovedet. Kan de mærke at kunden er stået af, kan det ikke betale sig for dem at kæmpe videre. Deres markedsføring er temmelig udansk og aggressiv, men ikke destomindre tror jeg også på den fair behandling, reelle kunder (som har været afsted) har fra kandu.dk beretter om holder stik. Hopper kunden af - selvom det pludselig bliver 3oo USD BILLIGERE for samme pakke som i mit tilfælde - gir' de slip. Så hellere videre til næste intetanende og uprøvede offer og satse kræfterne dér. Den tid de bruger på ét "vrangvilligt bæst" kan bruges på 3 nye kunder...

Hold os orienteret, tak

Kommentar
Fra : styx

Dato : 20-08-04 20:22

END OF STORY:
Den 9/8 trækker firmaet 898 USD på min konto, som de så genindsætter som lovet d. 16/8!
Resultat; jeg taber godt 100,- kr. i kursændringer, de har kunnet lege med mine penge i en uge, jeg fik en forskrækkelse samt en god erfaring...
Firmaet er i dette lys helt i orden, men for mennesker med mindre resourcer til at reagere og foretage undersøgelser kan det blive til en kedelig historie. Deres salgsmetoder finder jeg fortsat usympatiske og konstrueret til netop at lokke folk til uovervejede indkøb. Jeg finder det arrogant at mene, det er kundernes/vores egen skyld, som nogle har været inde på.
Slut herfra - pas på Jer selv og Jeres penge

Kommentar
Fra : als

Dato : 20-08-04 23:21

Jeg har fundet denne artikel på Danmarks Radios hjemmesiden (kontants forum). Jeg vil lade den stå ukommenteret hen, men jeg synes den er så interessant at alle der har fulgt denne tråd bør læse den:

special-t-travel, special, specialt

Kære Læser af dette

Det er vigtigt du med uhyre forsigtighed anfægter dette firma. Firmaet opererer over internettet via pop-up baseret reklamer, der som oftest ender med at give folk det indtryk at de har "vundet" en rejse. Dette skal vise sig langt fra at være sandt, eller om andet så en sandhed med kraftige modifikationer.

Deres pop-up reklamer kommer som typisk ofte gennem spyware programmer, eller på pop-upper tilknyttet eks. download steder, enslydende for disse popupper er at de sælger en vare der i praksis ikke eksisterer.

Pop-upperne er meget nemme at genkende og har følgende ordlyde eller noget meget tæt op af, "congratulations your visitor no 50.000.000 click to see what you won"... a trip worth $1598 with a pay of only $598. eller "congratulation youre the winner of a 4 days 5 night daytona beach... orlando... bahamas trip worth $598, if you call within XX min you´ll win an aditionel 4 nights and 3 days in las vegas"

For det første undgå at ringe til dem, og ringer du til dem, vil du højest sandsynligt få en ekspedient fra kundeservice hos www.special-t-travel.com i røret. De vil ret hurtigt bede om dit tlf. nummer hvis man skulle blive afbrudt, senere efter du har givet dem din adresse o.lign, fortæller de dig at du skal betale $598 som du kan få igen, såfremt du fortryder at rejse, og det er alt hvad du skal betale.

Der er kun mulighed for at betale via VISA DK, giv dem ikke dit dankort, for her kommer frem at de virkelige er svindlere og bedragere. Udleverer man ikke umiddelbart kortnummeret, som gør det muligt for dem at hæve $598, så vil de ikke servicere en mere.

Såfremt du har givet dem oplysningerne, slutter de samtalen af med at takke for en god handel og ønske dig en god rejse, samt opsumere hvad det er du har købt for de $598 dvs. indenrigsfly, hoteller, samt færgebillet og billeje.

Her er hvad de ikke fortalte: Du har ikke mulighed for at få pengene tilbage selv om du skulle fortryde (kan man godt kommer ind på det senere, hvordan) Men hvis man ringer til dem og siger at man har fortrudt købet, ja så viderestiller de en i systemet, indtil man bliver træt af at snakke med en ny konstant, så dermed har man ikke mulighed for umiddelbart at komme til at anullere ordren.

Ligeledes har de heller ikke fortalt at de lever af at yde dårlig service, dvs. så folk kommer til at betale ekstra $50 for at få rejsen udskudt i endnu et år, efter de 18-24 måneder man har til at bruge den i. Derudover skulle man vælge senere hen når man snakker med dem, stadig at tage dagene i Las Vegas med, skal man nu pludseligt selv betale indenrigs biletten i flyet. Dog er der muligheder i Florida også i bytte for Las Vegas dagene.

Hvis man endeligt kommer afsted og derover, skal man ikke forvente at have reservationspapirerne med sig, da de ikke sender dem så man har dem før end tidligst et par dage efter man er rejst afsted til USA.

Vel fremme efter knap et døgns rejse, skal man være forberedt på at deres bookings hoteller er det rene skod. For selv om de har sørget for at spørge om man ville opgraderes - sig endeligt nej til dette da dette medfører at de hæver $1499 yderligere på dit kort - men man skal hente papirer på lejligheden i den ene ende af byen og bo iden anden. (Gad vide hvordan det ser ud hvis man ikke var blevet opgraderet?)

Man er heldig hvis man er blevet booket på et hotel i det hele taget når man kommer frem, det er ikke altid at det lykkes for dem at få det gennemført, så der kan man også forventes at opleve deres lousy service.

Dagen efter man kommer frem, vil man så finde ud af at der hvor de har placeret en, er en del af deres salgstrick, dvs. man er tvunget til at kunne fremvise en hvis økonomisk status, samtidigt med at man ved hvert hotel, skal deltage i rundture.

Disse rundture har et formål, nemlig at prøve og sælge anparter i såkaldte resorts, og dermed kommer det sande ansigt om www.special-t-travel.com frem i søgelyset nu. De har ydet dårlig service, men forventer alligevel at kunne sælge en anparter af bestyrtende værdi, når nu man alligevel er herovre. Så værd klar over at www.special-t-travel.com ikke er et rejsebureau, men tvært i mod et godt salgstrick for at lokke penge ud af uskyldige.

Skulle du med baggrund i det læste have fortrudt at du har købt en rejse gennem dem, som man i starten for præsenteret som en gave, ja så er du i den heldige situation at du bor i skandinavien, hvor vi er i vores frie ret til at kræve pengene tilbage via banken.

Det vil sige at du behøver ikke at spære dit kort, for hæver www.special-t-travel.com pengene, til trods at de lover det er en gratis rejse under tlf samtaler med dem, så er du i din gode ret til at anullere det, og bede banken afvise betalingen. Desuden har vi i skandinavien forbrugerorganisationer i ryggen mod special-t-travel, så der er intet at frygte for at kræve pengene tilbage.

Desuden skal du ikke have de store forventninger til dem som firma, hvis du prøver at stille dem spørgsmål via mail, vil du få et standardsvar fra en robot, der vil prøve at efterleve din forspørgsel. Men da det er et standardsvar er det som oftest heller ikke mere værd, og derfor ikke noget man bør bruge den største mængde tid på at læse, da svarene siger absolut intet.

Personligt kan jeg kun anbefale at man kræver sine penge retur via banken, dvs. afviser betalingen, såfremt man er faldet for dette special-t-travel salgstrick, som betyder at man ender med i praksis at ligge til det firma, både direkte og inderekte pga. af dem, knap $4000 i skjulte skatter afgifter, m.m. der pludseligt heller ikke er dækket af de $598 (der skulle være et engangsbeløb)

Med venlig hilsen
Karsten Pedersen

Ps. der er masser af eksempler på at www.special-t-travel.com ikke er jordens bedste firma, deres metoder er at sammenligne med koldkrigstidens trusler og arbejdsgange. Går man bare på google og søger efter www.special-t-travel.com og undlader at se deres egen hjemmeside, ja så vrimler det med dårlige erfaringer fra andre rundt om i verden, som også har mistet mange penge pga dette firma og dets manglende moral.

Bl.a. på den amerikanske forbrugerhjemmeside, kan man finde eksempler, på en enlig mor der nu har mistet hele sin opsparing pga dette firma, og nu slet ikke har råd til at sende sine børn på ferie, selvom de skulle have været i disneyland, det kunne hun klare når det kun skulle koste $598. Derudover findes et eksempel på en pensionist fra canada, der modtager månedligt ca. CAD498 og på samme måde er blevet franarret sine penge af dette firma. CAD498 svarer ca. til $250, så det var mere end to pensionsudbetalinger de huggede fra hende.

Man kan sågar finde eksempler på tidl. medarbejdere der har forladt firmaet pga at deres moral påbød dem at forsvinde fra selskabet, da de ellers ville bryde psykisk sammen, af at skulle sidde og lyve for folk, for at få lokket credit oplysninger ud af dem.

SÅ HOLD JER FRA WWW.SPECIAL-T-TRAVEL.COM OG KRÆV JERES PENGE RETUR MENS I KAN!

Kommentar
Fra : stannyjim

Dato : 24-08-04 23:41

hej
nu har vi fået pengene tilbage , fra banken,ved ikke om banken har fået penge af af dem derovre. har ikke hørt fra fra overhovedet
en virkelig god tråd denne her.

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-08-04 05:57

Ja, en yderst interessant tråd som burde stå åben i al evighed så andre der får tilbudet fra T-Travel kan læse den før de beslutter sig.

Kommentar
Fra : Jane_Houstrup

Dato : 01-09-04 13:00

Hej
Jeg har med spænding fulgt debatten idet jeg også blev ringet op fra Atlanta i forgårs.(Allseason travel) Heldigvis har jeg "kun" visa electron, så de har ikke kunnet hæve penge, og jeg kom meget i tvivl da de ikke sendte den lovede e-mail der skulle bekræfte turen med dens værdi og øvrige indhold.Min tur gjaldt for 2 voksne og 2 børn og det er sgu mest synd for ungerne --de kom jo helt op at køre.
Så jeg er spændt på om firmaet selv følger op på det her og om jeg i så fald tør tage mod gavepakken.

Gode råd efterlyses, helst gode erfaringer --det ville jo være lækkert.
Jane

Kommentar
Fra : als

Dato : 01-09-04 14:34

Jane kendte du til denne tråd og alt hvad der er skrevet om Allseason travel FØR du blev ringet op af dem? Hvis ja burde du nok ikke have været i tvivl om hvad du skulle gøre. Har du betalt noget? Har du afgivet oplysninger om visakortnummer over telefon eller internet? Bad de om oplysninger om kortnummer?

Kommentar
Fra : als

Dato : 01-09-04 14:37

Mig igen. Du skriver "Gode råd efterlyses, helst gode erfaringer --det ville jo være lækkert." Jeg har efterlyst personer som har deltaget og også om evt. gode erfaringer. Jeg har ikke hørt noget. Kunne bare en enkelt dukke op af busken. Men se mit indlæg 20-08-04 23:21. Det er åbenbart én som kender meget til turen.

Kommentar
Fra : Jane_Houstrup

Dato : 01-09-04 14:39

als, ----nej jeg kendte ikke denne tråd før her i formiddag ,fordi jeg ville søge informationer om "fup-rejser" og derved kom ind på denne side, og nej jeg har ikke betalt noget eller opgivet visakortnummer. Simpelthen fordi jeg ikke er i besiddelse af et. Måske mit største held i hele denne affære

Jane

Kommentar
Fra : Jane_Houstrup

Dato : 01-09-04 14:58

als, jo jeg så den godt men er det det samme firma som All Seasons ?? Eller har de bare skiftet navn??

Kommentar
Fra : als

Dato : 01-09-04 19:10

Der findes flere af den slags som opererer på nøjagtig samme måde. Når én har held med at tjene penge løber idéen lynhurtigt videre. Der er 5-10 andre af samme slags, og fremgangsmåden er den samme. Jeg har ikke været med på en sådan rejse, men jeg vil fraråde andre at gøre det. I denne tråd og i mange andre fora har jeg ikke fundet én eneste som har været tilfreds.

Kommentar
Fra : michelhoward

Dato : 15-09-04 00:12

Jeg har også lige "vundet" en stor cruise pakke fra aseasonstravel.com siger de.De kom med en længere svada i telefonen og var selvfølgelig interesseret i at jeg skulle betale 15% af rejsen (899 $)med mit visakort (som jeg ikke ejer). Det var noget med en luksus rejse for fem til florida og bahamas. Men 890$ hvis det er 15% af det samlede beløb ligger det samlede beløb på ca 5000$ hvilket er ca 30000 kr hvor langt kommer lige 5 personer for det beløb? Nå men det var da meget sjovt de siger de vil sende en mail og ringe imorgen igen. Men en gevinst er det vist næppe.
Er der ikke andre der har fået den "glædelige nyhed" at de har vundet en "kæmpe" gevinst her for nyligt?

Kommentar
Fra : als

Dato : 16-09-04 05:49

Jeg har ikke selv modtaget det "fantastiske" tilbud, men mit råd: Grin lidt af det og tænk så ikke mere på det. Men det siges at flere danskere er godtroende.

Kommentar
Fra : femmas

Dato : 29-09-04 07:55

vi har også lige hoppet på den. det er betalt og mailen over vores rejseplan er kommet. indtil nu har vi ikke fundet nogen som er taget afsted og kunde tænkt os og vide om der findes nogen derude som tok changsen på det. læste om nogen i norge som hadde rejst, de havde en god tur, men det blev noget dyrere end de havde regnet med...

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-09-04 10:28

Det er nok ikke muligt at finde nogen danske som har været afsted. Jeg har eftersøgt dem meget længe.

Kommentar
Fra : nfsnifn

Dato : 17-11-04 20:02

Hej allesammen,

Nu har også jeg dummet mig gevaldigt ved oplyse mit mastercard nr. til All Seasons Travel and Resort..... De har trukket 898$ på mit kort, er der nogle af jer, der allerede har fået jeres penge tilbage fra AST, som ville være så fantastisk flinke og solidariske (med endnu en idiot - undskyld kommentaren ) at fortælle mig hvordan i gjorde....?
Håber utrolig meget at I gider hjælpe mig.......

På forhånd tusind tak!!

Mvh JCST

Kommentar
Fra : styx

Dato : 17-11-04 21:07

Hej jcst!
Du har vist ikke læst denne tråd ordentligt igennem: jeg har beskrevet min historie frem til at jeg fik pengene retur - kig under STYX undervejs...

Good luck

Kommentar
Fra : Jane_Houstrup

Dato : 18-11-04 00:50

Ja jeg var jo så "heldig" at jeg aldrig kom længere end til at grine ad det hele. havde ikke opgivet kontonr. og har aldrig hørt fra dem siden. Muligvis er turen god.................men den er for dyr.

Jane

Kommentar
Fra : femmas

Dato : 18-11-04 11:00

hej.
vi sendte det hele rekomanderet i retur til all season med et lille brev om at vi var forhindret til at tage afsted.... det gik nogle uger så stod pengene på vores konto.. og det var det samme beløb som vi betalte. så sådan har vi en god oplevelse og føler os ikke lurt lenger....

femmas

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-11-04 12:34

femmas> Det skal de iflg. den amerikanske lovgivning ellers lukkes deres virksomhed
Jane_Houstrup> God, nej en mængde bøvl og besvær og deltagelse i tvungen arrangementer hvor det gælder om at købe. For dyr. Ja, du kan lave den samme rejse med SAS til under det halve og uden bøvl vel at mærke.
Men de der tog af sted og lod sig narre gider ikke snakke om det.

Kommentar
Fra : nfsnifn

Dato : 18-11-04 21:50

Tak for de mange svar.
Jeg har faktisk læst hele tråden igennem inden jeg skrev mit indlæg. Det jeg gerne ville vide var hvad I havde skrevet/sagt til dem, som forklaring på at I gerne villle have jeres penge tilbage?
Fordi jeg talte nemlig med en meget aggressiv kvinde fra AST i går som sagde at jeg skulle have en meget god grund, hvis de overhoved skulle overveje at tilbagebetale mine penge. Jeg skulle dog ringe tilbage fredag aften da mine data endnu ikke var lagt ind i deres system - selvom de har trukket pengene...
Derfor ville jeg høre hvad I havde brugt som forklaring/undskyldning for at I gerne ville have jeres penge tilbage?

Mvh
JCST

Kommentar
Fra : styx

Dato : 18-11-04 22:50

hej jcst-
her linie kopieret fra mit tidligere indlæg:

... Han spurgte om årsagen, jeg sagde af økonomiske årsager. På stedet ville han give mig en rabat for præcis samme pakke på 300 USD! Altså 598 USD istedet for! Men nej tak, jeg har lært min lektie...

hilsen STYX

Kommentar
Fra : als

Dato : 19-11-04 05:51

Jeg tror slet ikke at den med "dårlig økonomi" som styx har brugt er så dårlig for de vil helst have folk med penge da det jo også er meningen at der skal sælges noget når du er derovre (en form for time-share). Jeg håber det bedste for dig JCST. Lad os høre iaften hvordan det gik.

Kommentar
Fra : femmas

Dato : 19-11-04 07:29

hej.
i vores lille brev til dem, skrev vi ikke andet at vi desverre var forhindret i at tage afsted og ønsket derfor vores penge refunderet.. var ikke noget problem med det..

Kommentar
Fra : nfsnifn

Dato : 20-11-04 01:59

Hej,

Jeg synes lige, at jeg ville fortælle jer allesammen hvad jeg fik ud af at ringe til AST her til aften.
Jeg fik en meget venlig dame i røret, som med det samme accepterede at jeg fik mine penge tilbage i løbet af fem arbejdsdage.. Meget heldigt.. Så nu er der ikke andet at gøre end at vente og se om de dukker op.
Jeg lover at følge op på min sag når de fem arbejdsdage er gået.
Mange tak for hjælpen allesammen..

Kommentar
Fra : snebanditten

Dato : 30-11-04 11:31

Hej. Jeg har som så mange andre kommet til at sige ja til tilbudet fra AST. Ville bare sige tak til dem der har skrevet herind. Det har slået lidt koldt vand i blodet på mig, med hensyn til at få pengene tilbage. Til nfsnifn ville jeg bare høre hvilket tlf du ringende på og hvornår, da jeg har prøvet at ringe til dem, men jeg får at vide at numret ikke findes?

Kommentar
Fra : nfsnifn

Dato : 03-12-04 19:31

Hej snebanditten,

Jeg har stadig ikke fået mine penge men både ATS og PBS siger at jeg får pengene i løbet at en måned, så det håber jeg på...
Jeg ringede på 1-770-352-0442 mellem kl. 16 og 24 - dansk tid.
Held og lykke.

Kommentar
Fra : rosve

Dato : 07-12-04 21:43

Halla. Har klart å gjøre det samme som mange av dere. Bet på så det kostet etter. Mitt hell er at jeg ikke har dekning på mitt VISA kort. Og ikke vil få det før etter nyttår, så de skulle ringe tilbake da. Kommer da til å be dem ryke og reise til et meget varmt sted. Høres vel lurt ut ikke sant?

Kommentar
Fra : styx

Dato : 07-12-04 22:27

hej rosve...
sorry to say it, men min (danske bank) forklarede mig, at de kan trække pengene alligevel (fordi du har oplyst kode og kontonummer til leverandøren)- sådan at det blir' et mellemværende mellem dig og din bank! Ved ikke om det er anderledes i Norge, hvis det er dér du har handlet, men jeg tvivler. Du har trådt i spinaten, så skynd dig hellere at aflyse handelen. Den med ingen penge på kontoen dur ikke!
good luck
STYX

Kommentar
Fra : lclove

Dato : 07-01-05 13:32

Hej allesammen,
jeg vil bare sige mange tak for jeres historier, da det er godt at høre man ikke er den eneste der (muligvis) har dummet sig!! Jeg vil også prøve at få refunderet pengene selvom de ikke er trukket endnu! Håber der er nogle der er behjælpelige, hvis der skulle opstå eventuelle problemer..??

Mange hilsner
lclove

Kommentar
Fra : lclove

Dato : 17-01-05 20:58

Hej igen..
Jeg har så lige talt i telefon med en fra firmaet (tlf.nr. +17703520442) og det tog ca 3 minutter så sagde han, at pengene ville blive sat ind på min konto igen inden for 7 business-dage... Så nu venter jeg bare og håber!!

Hilsen
lclove

Kommentar
Fra : lclove

Dato : 27-01-05 11:33

Ja, så er pengene tilbage på min konto, som lovet.... Det tog nøjagtig 7 "business-dage"...
Hilsen lclove

Kommentar
Fra : als

Dato : 27-01-05 14:47

De SKAL også returnere ellers bliver firmaet lukket. US-myndighederne er meget strenge med den slags. Godt du fik pengene igen.