/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
TIL ALS...
Fra : blyb
Vist : 527 gange
200 point
Dato : 06-10-03 23:40

Hej Als.
Jeg vil gerne have lov til at give dig lidt points, da du netop har hjulpet mig med et længerevarende problem i dit svar til en anden i nedenstående link.
http://www.kandu.dk/dk/spg/23816

Min søn har ikke kunnet komme på internettet i lang tid og vi har ikke været i stand til at løse problemet før nu. Mange tak for det

Vores harddisk er delt op i to, fordi vi blev trætte af sønnike's evindelige kommen til at slette ting, som vi så skulle bruge tid på at geninstallere.

Da jeg nu fik ham koblet på igen, blev jeg lidt chokket over at finde ud af, hvad det er for FY-sider han sidst har været inde på. Han er kun 11 år, men besøger sider som jeg betragter som værende 'forbudt' for børn. Derfor vil jeg blive ekstra glad, hvis du kan fortælle om der findes et form for filter vi kan installere til at holde lidt igen på denne nysgerrghed..

Hilsen
Carina

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 200 point
Dato : 07-10-03 05:49

Tak for det Carina

Du kan for det første bruge Internet Explorer. Højreklik på den blå icon. Vælg generelt og fanebladet Indhold. Her kan du så under Klassifikationsfilter klikke på Aktiver. Nu kommer du til et sted hvor du kan sætte en skyder fra lav til høj position for hvad man vil se af: Nøgne kroppe, Sex, Sprog, og Vold. Det virker gangske godt.

Der findes også egentlige programmer, men her skal du passe på hvilket program du vælger. Ikke alle har rent mel i posen. Hvis det er sådan et program du søger så vend tilbage.

Det er slet ikke sikkert at din søn selv er skyld i alt det med porno som er dukket frem på pc'en. Et besøg på en forkert side og så kan ulykken være sket. Masser af porno på pc'en som man ikke kan komme af med. Hvis det er tilfældet kan vi da også finde ud af en rensning totalt af computeren online. Vend endelig tilbage hvis det er tilfældet.

mvh
og takt for points
als

Godkendelse af svar
Fra : blyb

Dato : 07-10-03 12:43

Tak for svaret als. Og tak fordi du kiggede forbi.

Jeg er ret sikker på at sønnike kan tilslutte sig det du skriver om hans evt. uskyld
Vi prøver i første omgang dit første råd- og vender tilbage til dig, hvis det viser sig ikke at være tilstrækkeligt.

Tusind tak for hjælpen. Jeg har ikke været på Kandu så længe, men er ret begejstret for den hjælp man får herinde..

Mange hilsner fra
Carina.

Kommentar
Fra : als

Dato : 07-10-03 13:03

Tak for points og ha' en fortsat god dag