/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
DANSK KFUK I LONDON
Fra : M_S
Vist : 557 gange
10 point
Dato : 06-10-03 23:19

Nogle der har været der? Eller kender nogle der har?

Jeg overvejder at tage der over, men vil ikke føle mig tryg før end jeg har snakket med nogle der har prøvet det.

Venlig hilsen..

Kommentar
Fra : PMetheny

Dato : 19-01-04 15:45

Jeg har boet på Dansk KFUK 3 gange. Første gang var i 1987, sidste gang i 1991. Desuden besøgte jeg KFUK igen for to år siden.

Første gang jeg boede der var jeg 19 år og noget usikker på at flytte til London uden at kende nogen overhovedet. Men det viste sig hurtigt, at det var et rigtig godt sted at starte. Jeg lærte hurtigt en masse mennesker at kende. Det var igennem KFUK at jeg fik et fantastisk job derovre. Det var også på KFUK at jeg mødte hende jeg senere flyttede i lejlighed sammen med.

Forholdene er ikke verdens mest luksuriøse. Men London er generelt ikke høj standard (hvad angår bolig). Man bor typisk 4-sengs værelser.
Men det fede er de store flotte fælles lokaler, haven og belligenheden. Hampstead er et dyrt kvarter med store villaer og kendte mennesker. Når man møder englændere, og fortæller at man bor i Hampstead - tror de man er millionær.
Der er gode Underground forbindelser tæt på huset.
De har en god madordning.

Nu har jeg skrevet om alt det positive. Der er også lidt negativt.
Du lærer ikke så meget engelsk ved at bo sammen med danskere. Så det er vigtigt at man får arbejde eller går på skole, for at få trænet ens engelsk.
Det kan være godt at bruge KFUK som et startsted - og så flytte ud i en lejlighed/værelse senere.
KFUK har en kristen grundholdning. Det betyder bla. at der er morgensang og fader vor hver søndag morgen. Men det er frivilligt at deltage i det.

Alt i alt kan jeg kun anbefale Dansk KFUK i London.

Held og lykke med alt i London