/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katten tisser overalt
Fra : sazzy
Vist : 379 gange
17 point
Dato : 06-10-03 21:57

Jeg har et problem. Min huskat på 8 år som er sterilliseret tisser simpelthen overalt.
Den har fri adgang til haven gennem kattelemmen og den har også engang været flittig til KUN at ``gøre´´ det udenfor.
Nu tisser den overalt på gulvtæppet, tøj m.m.
Vi overvejer snart at rive skuret ned i vores have, og i stedet bygge en løbegård der fører ind til huset, lyder som en rimelig go ide ik´?
Vi nægter at skaffe os af med vores kat, hun er bare for elskelig til det. Og nej, det er ikke fordi vi er naive, men vi tror på bedre ting, end at aflive eller sælge katten.
Hvis I har råd,ris,ros må i meget gerne besvare dette spørgsmål! Tak ^.=.^
_

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 06-10-03 22:16

Har du fået hende undersøgt for blærebetændelse?? Vores hankat gjorde det samme for nogle år siden, og da vi fik ham undersøgt, havde han blærebet. Det samme gjaldt vores "killing" (hun er nu over et halvt år). Hun havde også blærebet. men hun tissede kun i dyner. Selv om det muligvis ikke er blærebet. kan det være tegn på, at der er noget i vejen med hende, smerter, ubehag, sygdom o.s.v. Også selv om du ikke kan mærke andet på hende. Det eneste vi kunne se/mærke på vores, var tisseriet. Dyrlægen angav smerter o.s.v. som grund også, indtil han tjekkede dem.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 07-10-03 13:23

Det lyder som et godt råd. Jeg har dog aldrig tænkt på om hun kunne fejle noget.
Hun vejer ikke så meget, kan det også betyde noget?
Hvordan gik det med din kat efter den havde været hos dyrelægen?
Nå men tak for svaret, vi vil prøve at tage hende med til dyrelægen, når vi får tid.
Hilsen Sarah

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 17 point
Dato : 07-10-03 22:56

Ingen af dem har tisset så meget som en dråbe siden de fik antibiotika. Den lille vejede mindre end 2 kg. Ja, d.v.s. hun tissede allerede da vi fik hende. Da var hun kun 8 uger, fordi hendes mor blev kørt ned dagen inden. Vi fik hende steriliseret i en alder af ca. knap 4 mdr. Så holdt hun op i et par uger, men så var den gal igen. Vi troede, dyrlægen havde undersøgt hende for blærebet. inden hun steriliserede hende, for vi havde talt om det evindelige tisseri. Da det gik op for os, at hun ikke havde undersøgt den stakkels kat, fik vi det omgående gjort - hos en anden dyrlæge. Han konstanterede en slem blærebet. 3 dage efter hun var påbegyndt antibiotikakuren, tissede hun ingen steder mere, og har ikke gjort det siden. Men den stakkels lille tøs må have haft frygtelig ondt. Hun fik antibiotika og smertestillende i 10 dage, og allerede midtvejs virkede hun frisk som en fisk og legede på livet løs igen.

Kommentar
Fra : futte850

Dato : 18-01-04 12:59

det kan være din kat er blive for gammel og har fået et lile tisse problem...

Godkendelse af svar
Fra : sazzy

Dato : 20-02-04 21:39

Tak for svaret Jernladyen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-02-04 00:18

Håber du har fået løst problemet, sazzy??
Hilsen Jette