/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Hjemmeside
Fra : gangster50
Vist : 392 gange
50 point
Dato : 06-10-03 21:43

Hvordan laver man en hjemmeside i PhotoShop 7.0???

hvis man da kan det...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-10-03 22:55

Du bruger PhotoShop til lave materiale til din hjemmeside.
Men du kan hente et program her:
http://www.tsw.dk/
Jeg har selv hentet det men ikke prøvet det endnu.
Emesen.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 07-10-03 01:29

Du laver ikke hjemmesider i Photoshop. Photoshop er til billedbehandling/-manipulation.
Du kan derimod benytte nogle wysiwyg (What You See Is What You get) programmer som f.eks.
MS Frontpage (meget let at gå til)
Dreamweaver (kræver lidt øvelse)
Adobe GoLive (kan virke uoverskuelig)
eller en fantastisk html editor som denne: http://www.webwriter.dk/ (gratis)

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 07-10-03 07:54

jeg har Dreamweaver.... jeg har bare hørt at man kan lave hjemmesider i PhotoShop 7.0

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 50 point
Dato : 07-10-03 11:22

Det kan du IKKE, da det som skrevet er et Billedbehandlingsprogram.
Men, du kan optimere din grafik, lave animationer o.s.v. (ImageReady) så den er klar til at blive indsat i dine hjemmesider.
F.eks.: Et billede i høj kvalitet som der lægges nogle effekter på, vil fylde en masse (mb) og derfor gøre dit web langsomt. Dette billede kan weboptimeres via ImageReady (værktøjspaletten, nederst til højre)) eller via Filer ->Save for Web

Godkendelse af svar
Fra : gangster50

Dato : 09-10-03 13:40

Tak for svaret catbody.