/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
hvilket lydkort skal jeg vælge??
Fra : michael2690
Vist : 444 gange
50 point
Dato : 06-02-02 13:46

jeg står og skal bruge et lydkort- mest til at producere lyd med et midi keybord men hvilket lydkort skal jeg vælge jeg har set på et Sound Blaster Live! Player 5,1 og et terratec 512i digital

helst en af de 2

Kommentar
Fra : Perpignan

Dato : 10-03-02 10:20

Creative Audigy!
Men hvad skal du, udover midi production bruge lydkortet til? (spil, surruond, dvd, eax, directsound, dolby, mixer programmer, video redigering osv)

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 31-03-02 19:29

Jeg havde nok personligt valgt Sound Blaster Live 5,1... der syntes jeg man for mest for
pengene.
Sound Blaster er et gennemprøvet produkt, som du ikke går galt i byen af.
Samtidig er deres drivere og support nok mere en af de bedste jeg har oplevet....

Kommentar
Fra : Cartman

Dato : 24-04-02 21:26

Jeg vil nok ofre lidt mere og købe Terratec SiXPack 5.1+ det har dig. in/out. Billigste pris p.t. kr. 639 jvf. Edbpriser.dk

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 18-06-02 23:16

Zonker har ret kob et SB 5,1 det er skide godt og du får noget for pengene

Kommentar
Fra : bondeknold

Dato : 14-08-02 23:44

Ja, men sørg bare for at der er en wavetable på lydkortet før du køber det, ellers kommer du ikke langt med midi-produktion.........

Kommentar
Fra : 2630Duran

Dato : 08-10-02 13:11

Køb et Sound Blaster Live

Kommentar
Fra : nutman

Dato : 16-10-02 11:10

Bedste kort mht. ASIO drivere (og pris) må være TerraTec dmx 6fire 24/96 til 1739,- iflg. Edbpriser.dk lige nu...

Ellers prøv et E.data AMDA.008 (Inca 88 OEM) hos Thomann.de.....det ser fedt ud til prisen!!

Kommentar
Fra : elo2002

Dato : 24-11-02 23:18

Når man først har prøvet et Terratec lydkort,og har haft et audigy så for man sig et chok, terratec lydkort overgår langt soundblaster lydkort på flere længder både hvad angår lyd og kvalitet, men et Soundblaster lydkort er mere kompatilbel med gængse lydprogrammer.

Lyden i Soundblaster er mudret og ikke rigtig klar, men er selvfølgelig langt bedre end et no-name lydkort.

Lyden i Terratec er krystalklar og ren, bassen er blød, kæmpe lyd for pengene, lyden føles ikke indlukked som i andre lydkort, den er stor!

Kommentar
Fra : na12

Dato : 09-06-03 10:41

Stop Du må ikke købe et SB da de ikke har ret mange midi lyde, og de iøvrigt ikke lyder ret godt, vis du vil lave midi produktion må du heler gå ind i en musikforretning, der også handler med pa (Power Amp.) det gør de fleste, de kan finde det rigtige til dit behov..

Jeg bruger Musik Bixen i Horsens Han har altid kunne finde det jeg skulle bruge, uden at jeg skulle ud og tage lån i hus
PS jeg ved han har noget på lager med en yamaha chip, som har gode midi lyde. som for øvrit også er SB kompatibel.

Kommentar
Fra : Scalpel

Dato : 26-01-04 13:09

Til de 2 ovenover mig der disser soundblaster på det groveste vil jeg lige sige et par ting:

Soundblaster er ikke mudret jeg sidder selv med et audigy 2 platinium pro og der er lyden noget af det klareste jeg nogensinde har hørt, langt klarere end de live tests jeg har hørt af terratecs lydkort på de samme højtalere (creative surround computer set)

Derudover ville jeg personligt anbefale at du sluger det sure æble og køber et ordentligt lydkort en gang for alle, mit audigy 2 platinium pro kommer med en kæmpe boks du stiller op på bordet hvorpå der er alle de indgange du nogensinde kunne tænke dig i forhold til producering af lyd, derudover understøttes samtlige større formater og det er KRYSTAL klar lyd der kommer ud.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 15-03-04 23:06

Har studeret lydteknologi og klapper alle, der sviner sound blaster til, på skuldrene og siger godt gået, ....hvis man er gamer er sb det indlysende valg....ingen tvivl om den sag....men skal du lave seriøst musik er der sgu ingen vej udenom....du er nødt til at bløde en pæn slat for at få noget der virker.....du skal først og fremmest sørge for at lydkortet har XG og ikke GS.....XG giver dig en herre slat kvalitets midi lyde.....skal du ind imellem optage/sample på kortet el. spille med en software synth er det MEGET VIGTIGT at der sidder en dsp processor på lydkortet....alt afhængigt af hvor seriøs du er med din musik selvfølgelig......SB kan være udemærket til (amatør)programmer som E-JAY og MAGIX, men skal du køre Cubase, samplitude, eller andre top profesionelle programmer kan du ikke nøjes med SB....har prøvet...det kan simpelthen ikke følge med (har ødelagt et sb kort på den bekostning)...du får brug for den dsp på lydkortet....kig ind til musikhuset AAGE i århus el. kbh. de kan vejlede dig med det rigtige udstyr til den rigtige pris efter dine behov....og de har styr på deres sager skulle jeg hilse og sige!!!!! God Jagt....

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 15-03-04 23:15

Kommentar til Scalpel :det er alletiders at du er glad for dit lydkort. Men, hvis du synes lyden er krystal klar er det fordi du ikke har prøvet at belaste det....break out boxen er en gamer løsning.....jo flere ledninger jo mere støj og kvalitets tab er der i en indspilnings situation...men det er skide praktisk for en gamer at have stikkene out front....
Et spørgsmål : Tror du der er en grund til at der IKKE er en eneste forretning der handler med proffesionelt musik udstyr der forhandler SoundBlaster?

Kommentar
Fra : azkp91

Dato : 23-06-06 10:03

Jeg har et YAMAHA PSR 1100 og vil gerne overføre mine melodier til mit node progran - Print music Finale - købt hos Yensen Skovlunde. Hvilket lydkort skal jeg bruge, det er kun til private optagelser for brug til folkedans og få udskrevet mine noder?.