/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mangelende systemfil
Fra : jytterik
Vist : 441 gange
150 point
Dato : 06-02-02 11:11

Jeg har fået foræret en gammel pc, som ikke vil køre andet end win 95 når jeg installer den og den skal genstarte kommer den til et punkt hvor jeg ikke kan komme vider.Hvad skal jeg gøre er der nogen der kan hjælpe ? Den skriver følgende: En enhedsfil blev ikke fundet. Denne fil skal muligvis bruges til at køre windows eller et windows-program. windows-registreringsdatabasen eller system.inifilen refererer til denne fil, men filen eksisterer ikke længere.
Hvis du vil bruge det program, der er tilknyttet denne fil, skal du prøve at installer programmet igen,så den manglende fil instaleres på systemet
c:\WINDOWS\system\VMM32\VM PD.VXD
Tryk på en tast for at fortsætte

Jeg har prøvet at formater maskinen og instaler win95 3 gange den bliver ved med at skrive det samme

Mvh.jytterik

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 06-02-02 13:32

Hej

Prøv at fortælle lidt mere om hvad din PC består af,! Bundkort,-ram osv.
Kan du ikke komme ind i DOS og prøve på at køre en Scandisk?
Har du farmateret via Fdisk??Hvis ikke så prøv det.
Kan du komme ind i Bios ? Hvis -så stil den til Default.
Er du i besiddelse af en anden udgave af Win95 ?? Hvis så brug den.

Du kan prøve dette:
Tryk <F8> når Windows 95 starter og vælge "Kun kommandoprompt" fra menuen. Når du står i kommandoprompten skriver du: ren VMM32.VXD VMM32.OLD, hvorefter du skal geninstallere Windows 95...
MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-02-02 15:20

Ram kan være i stykker måske ?
"jytterik" <jytterik.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ea788.362$5L3.63328@news010.worldonline.dk...
> Jeg har fået foræret en gammel pc, som ikke vil køre andet end win 95
> når jeg installer den og den skal genstarte kommer den til et punkt hvor
> jeg ikke kan komme vider.Hvad skal jeg gøre er der nogen der kan hjælpe
> ? Den skriver følgende: En enhedsfil blev ikke fundet. Denne fil skal
> muligvis bruges til at køre windows eller et windows-program.
> windows-registreringsdatabasen eller system.inifilen refererer til denne
> fil, men filen eksisterer ikke længere.
> Hvis du vil bruge det program, der er tilknyttet denne fil, skal du
> prøve at installer programmet igen,så den manglende fil instaleres på
> systemet
> c:\WINDOWS\system\VMM32\VM PD.VXD
> Tryk på en tast for at fortsætte
>
> Jeg har prøvet at formater maskinen og instaler win95 3 gange den bliver
> ved med at skrive det samme
>
> Mvh.jytterik
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : jytterik

Dato : 06-02-02 16:34

Kommentar til vestergade!!!!
scandisk viste ingen fejl........
angående ren VVM32.VXD skriver den Required parameter missing og det samme VVM32.OLD..........
Bund kort ved jeg ikke så meget om andet end at det er en pencium MMX 166 Mhz 64 ram
jeg kan godt komme ind i bio det prøver jeg . skulle jeg gøre dette inden jeg skrev det ren noget der ?
Mvh. jytterik

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 06-02-02 16:46

ren VMM32.VXD VMM32.OLD skal skrives i èn sætning.
Ja- prøv at gå ind i Bios før du prøver igen.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 06-02-02 21:24

Lige en anden tanke. Det er ikke umuligt, at du skulle starte fra bunden med at køre DOS 6.1 ind først :

Punkt 1: Indlæsning af DOS 6.1
Punkt 2: Indlæsning af Drivere til CD-Rom drev
Punkt 3: Indlæsning af Win98 uden drevkonvertering (fat 32)

MH
Vestergade

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 150 point
Dato : 06-02-02 21:25

Lige en anden tanke. Det er ikke umuligt, at du skulle starte fra bunden med at køre DOS 6.1 ind først :

Punkt 1: Indlæsning af DOS 6.1
Punkt 2: Indlæsning af Drivere til CD-Rom drev
Punkt 3: Indlæsning af Win95 uden drevkonvertering (fat 32)

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-02-02 03:36

> Jeg har prøvet at formater maskinen og instaler win95 3 gange den bliver
> ved med at skrive det samme

Når du formaterer mellem forsøgene, skulle en dårlig installation jo være
ude af billedet.
Hmm, at gribe efter halmstrå: Har du prøvet en overfladeskanning af
harddisken?
Kan du forsøge med en kammerats win95-skive?
Har der ellers været problemer med maskinen, og opfylder den i det
hele taget kravene til win95?

Mvh.
Morten

Godkendelse af svar
Fra : jytterik

Dato : 07-02-02 11:22

Tak for svaret vestergade.
   Da du sente det siste kom jeg i tanke om at jeg kunne prøve at sætte cdrom til sek. master i bio og køre uden om dos og cdrom driver der med fik jeg den startet op
men alige vel mange tak da jeg ikke var kommet på de tanker uden du havde skrevet sådan

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 07-02-02 12:25

Hej

Selv tak. Men selvom du gør det på den måde,--- Kan du så køre uden den systemfil ????
Hvad med når du skal genstarte igen osv ?? Er bare interesseret i hvorfor fejlmeldingen kom.

MH
Vestergade