/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
kidney pie (oversættelse)
Fra : netper
Vist : 781 gange
300 point
Dato : 06-10-03 16:46

Er der nogen der er friske på at oversætte denne opskrift ???

MVH Per

2 beef kidneys, sliced
1 pound round of beef, cubed
3 tablespoons Mazola
2 medium sized onions, sliced
1 medium sized carrot, shredded
5 cups boiling water
1 teaspoon salt
1/8 teaspoon pepper
1/2 tablespoon Karo, Blue Label
3 tablespoons Argo or Kingsford's Cornstarch
Crust for meat pie

Soak the kidneys fifteen minutes in cold salted water, then slice. Pour the Mazola in a frying pan, brown the beef, onions and carrot in it, add the water and seasonings and simmer an hour. Add the kidneys, thicken with the cornstarch dissolved in an equal amount of cold water, transfer to a good-sized baking dish, cover with the crust for Meat Pie and bake from thirty-five to forty minutes in a moderately hot oven, 350 to 375 degrees F.

Kommentar
Fra : mr.x

Dato : 06-10-03 17:01

det betyder nyer tærte
der står at du skal bruge 2 bøf nyre, og de skal være skået.

Kan du forstå resten at opskriften?

Skal jeg hjælpe?

Kommentar
Fra : mr.x

Dato : 06-10-03 17:02

undskyld det er ikke bøf nyre, men nyre bøffer

Accepteret svar
Fra : KINGPIN_DK

Modtaget 310 point
Dato : 06-10-03 17:40

Hej Per.....

Resultatet ser ca så'en her ud efter en halv time....

2 Nyrer (kalv/okse)
500 Gr skært oksekød i tern
(den del af låret der sidder mellem halen og bagbenet...okseinderlår fx ?)

3 Spiseskefulde Mazola (majsolie)
2 Mellemstore Løg, skiveskåret
1 mellemstor gulerod, revet
5 kopper kogende vand (sikkert ca 1-1½ dl stykket)
1 teskefuld salt
1/8 teskefuld peber
½ spiseskefuld majssirup
3 Spiseskefulde majsmel (Argo/Kingsforth er varemærker der nok ikke findes i dk)
Rasp

Sæt nyrerne i blød i kold saltvand, ca 15 min., og skær dem så i skiver.
Hæld derefter majsolien i en stegepande og brun oksekød, løg, og gulerødderne.
Tilsæt vand og krydderier, og lad det simre i en time. Tilsæt nyrerne,
og jævn sovsen med majsmelet opløst i vand (jævning).
Hæld det hele i en rummelig form/fad, dæk det med rasp, og bag så hele
herligheden i 35-40 minutter i en mellemvarm ovn. (175-200 grader)

Velbekom.......

PS : Og nej Mr. X......selvfølgelig kan han ikke oversætte resten selv, det er derfor han spørger om nogen kan !
"bøf nyre" og "nyre bøffer".......hvad er det ?

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 06-10-03 17:50

Hej Per,

2 okse nyrer, i skiver
ca. ½ kg oksekøb i tern
3 spsk. Mazola (olie)
2 melle str. løg, i skiver
1 mellem str. gulerod, revet
5 kopper kogende vand
1 tsk. salt
1/8 tsk. peber
½ spsk. Karo, blue label (mørk sirup)
3 spks. majs stivelse (Maizena)
tærtedej

udblød nyrene i 15 minutter i kold, saltet vand, skæres i skiver. Held Mazola olien i en stege pande, brun oksekødet, løgene og gulerødderne. Tilsæt vand og krydderier og lad det simre i en time.
Tilsæt nyrene, jævn med majs stivelse blandet op i vand. Hæld det op i en bage form, dæk med en tærtedej (et låg) og bag det i 35 - 40 minutter i en ovn 175 - 190 grader Celcius.

god appetit !

hilsen
Hanne

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 06-10-03 17:59

Skal det være en rigtig engelsk pie, vil jeg anbefale dig at lave en dej i stedet for at bruge rasp på toppen.

Hilsen
Carina

Kommentar
Fra : randomchoise

Dato : 06-10-03 18:25

Husk lige at 1 cup er et ganske veldefineret mængdemål (237 milliliter)

Se evt. http://dictionary.reference.com/search?q=measurement

Randomchoise

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-10-03 18:33

>mr.x

Godt gået mr.x. Det var en oversættelse der kunne forstås

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-10-03 18:43

>mr.x

http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=113111
[citat]
jeg er god til at svare på spørgsmål jeg ved for det meste hvad der skal gøres, for jeg er jo Alles helt(: den mystikske mand.
[/code]

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 06-10-03 21:41

Tak for svaret KINGPIN_DK.

Også tak til wolfi, men kingpin_dk kom jo først

begge besvarelser var meget fine

Per