/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / 3D Studio / Spørgsmål
10  bentjuul 190
Hjælp omkring glas??
Fra : Steffansteffan
Vist : 639 gange
100 point
Dato : 06-10-03 14:09

hej

jeg er ved at lave en opgave i 3ds max hvor jeg skal lave en kendt bygning.

Jeg er så ved at lægge glas på min bygning med så begynder den at fuske helt op. Der kommer de der sorte grimme ting men hvad er det for noget og hvordan gør man sådan at det ikke kommer frem på glasset?

Jeg bruger 3D Studio MAX 4.2

http://www.web-grafik.dk/Hus.JPG

Håber på nogle gode svar.

/Steffan

Kommentar
Fra : izzit

Dato : 06-10-03 17:41

Ved ikke rigtig hvad der er ivejen, men en god hjemmeside til problemet er www.3dmaxer.dk hvor der er tutorials og et forum, hvor der sikkert er en der kan svaret på dit problem

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 07-10-03 08:13

Sorte grimme ting? Hvad betyder det, kan du ikke uddybe dit spørgsmål?

Kommentar
Fra : mentzler

Dato : 18-11-03 13:52

Hvis du har spejling i dit glas, så kan det godt være din Environment spejler sig i dit glas. Prø at ændre din Environment til f.eks. blå. og hvis din ting i glasset så bliver blå, så er det derfor. Ellers ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Rezon

Dato : 19-01-04 16:52

Nu ved jeg ikke hvordan dit problem ser ud, da dit link er i udu. Men et almindligt problem når man arbejder med transparente materialer med refraction eller reflektion, er at hvis de overlapper andre geometrier får man grimme "artifacts" i ihvertfald refractionsrenderingen. Hvis jeg var dig ville jeg kontrollere hvorvidt de forskellige ruders, vertexers, koordinater og krydsrefere disse med den omkringliggende geometris. (Der er sikkert en smartere metode at kontrolere dette på, men den har jeg ikke selv fundet endnu.