/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
problemer med internetadgang
Fra : andreasf
Vist : 444 gange
100 point
Dato : 06-10-03 13:55

Der er kommet et problem med min maskine, så jeg ikke kan komme på nettet. Det mærkelige er at min netværksforbindelse ser ud som om den virker fint, og jeg kan både se de andre maskiner på netværket og de kan se mig. Derudover kan jeg downloade filer på kazaa og e-mule. Men så snart jeg vil åbne Internet Explorer kan jeg ikke få forbindelse til nogen sider. MSN messenger og ICQ kan heller ikke få forbindelse ligesom min viruschecker.

Har nogen nogen idéer til, hvad der kan være i vejen med det? Og hvordan tror i jeg kan gøre noget ved det?

Man vil jo så gerne på det der internet de unge snakker om.

mvh

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 06-10-03 14:02

hvad windows version har du?

/Steffan

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-10-03 14:13

Det kan jeg godt sige dig. Spywaren fra KaZaa sansynligvis newdot har afbrudt din internetforbindelse. Har du forsøgt at fjerne spyware? Newdot (eller newdots familie) f.eks. vil ikke tillade det og driller dig ved at afbryde din internetforbindelse og supporten hos din internetudbyder kan ikke se fejlen. Nu er det jo sådanne at det er en stor opgave, men jeg kan anbefale dig at du henvender dig på www.spywarefri.dk. De kan etablere din internetforbindelse for dig igen og online vel at mærke, men det er en større historie som tager lidt tid. Når alt er oppe at stå igen er det ingen dårlig idé spytte lidt i deres kaffekasse

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 06-10-03 14:50

Jeg kører windows XP og jeg bruger altså kazaalite, så det burde da ikke være et problem? Eller hvad
mvh

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-03 15:09

Du skrev KaZaa, men KaZaalite forbedrer situationen:
Prøv at køre dette program :
http://members.shaw.ca/techcd/WinsockXPFix.exe
klik på linket og åbn. tryk på fix og ja (reparer) og genstart
der er gode chancer.
mvh als

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 06-10-03 15:16

Hej andreasf

Kazaa har meget indbygget spyware, som er små programmer der kan se din adfærd, og ændre dine indstillinger på computeren. prøv at gå ind på: www.lavasoft.de, og hent programmet der hedder adaware, det kan fjerne spyware. Så er det oven i købet gratis.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-10-03 15:20

CiberAmigo--> Det kan ikke genoprette hans internetforbindelse, men ellers er det da ganske udmærket til at fjerne det lette spyware med. Jeg bruger det selv.

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 06-10-03 16:09

Als du har reddet min dag og min internetforbindelse. Tusind tak. Inden jeg accepterer dit svar må jeg så ikke høre, hvad du tror der kan være sket. For jeg mener ikke selv jeg har lavet nogen ændringer?
mvh

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 06-10-03 16:37

til als

Hvis han ikke kan oprette forbindelse, hvordan kan han så skrive her, eller gå ind på spywarefri.dk.

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 06-10-03 18:00

Jeg downloadede programmet til min bofælles computer. Jeg kunne så få adgang til hans delte filer og køre programmet. Ellers har jeg spurgt fra min arbejdsplads. Men det virker fint nu, så det var det lille program der skulle køres. Hvad der var galt ved jeg dog ikke.

mvh

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 06-10-03 18:17

Hej andreasf

Rart at høre at deltagere på kandu.dk kan hjælpe. Vi er her jo alle af samme grund; at få hjælp og hjælpe hinanden.

Jeg kan kun anbefale dig at lade være med at bruge Kazaa, da den indholder MEGET spyware, og der findes andre fileshareprgrammer uden spyware. Hvilke ved jeg ikke, da jeg ikke selv bruger fileshare.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 06-10-03 19:10

Hej Andreasf
Godt at høre dit spørgsmål var af den alvorlige og seriøse art. Dit problem er jo en ting der kan overgå os alle, og så er det rart at kunne hente hjælp hos kanduerne. Det jeg pludselig blev bange for, var om du var et af de mennesker der stillede spørgsmål, der blot var beregnet til at p*sse på de mennesker, der havde brugt deres viden og tid på at hjælpe. Det kunne i sidste ende komme til at gå ud over hjælpsomheden og dermed alle os amatører.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-10-03 20:43

Min store interesse er jo bekæmpelse af spyware. Jeg bruger det meste af min fritid på denne nok lidt besynderlige interesse. Når en computer er hijacked er den mere eller mindre overtaget af andre. Symptomerne er: mange engelsksprogede popups, eller at man bliver ført til en anden side end man nu ønskede eller startsiden er ændret og man kan ikke få sin egen startside tilbage. En variant er winsock-hijackers og du har været angrebet af sådan en fyr. Winsock-hijackers afbryder internetforbindelsen.

Nu var det noget nemmere at løse dit problem efter som du bruger KaZaa lite. Hvis du havde brugt KaZaa skulle vi først have været igennem en totalrensning med programmet HijackThis og det tager noget længere tid, da enhver nøgle fra registreringsdatabasen og programmer og urls som det lille program lister op skal gennemgås omhyggeligt og snavset fjernes.

Det lille program som jeg brugte til at genoprette forbindelsen har jeg fra nogle amerikanske venner som har samme interesse som jeg har. Lige netop det program kan kun bruges til XP, men jeg har andre til de andre styresystemer.

Selv om du bruger KaZaa lite kan jeg anbefale at du onlinescanner ind imellem for spyware hos Spywarefri og downloader og benytter SpywareGuard som også beskytter dig mod hijackers, dog ikke alle winsock-hijackers. Ligeledes er Ad-aware og/eller Spybot som flere har nævnt også nogle værdifulde programmer mod spyware. Du kan downloade dem fra Spywarefri hvor der også findes dansk installations- og brugerguides

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 15-10-03 18:47

Citat
Fra : andreasf Dato : 06-10-03 16:09
Als du har reddet min dag og min internetforbindelse. Tusind tak. Inden jeg accepterer dit svar må jeg så ikke høre, hvad du tror der kan være sket. For jeg mener ikke selv jeg har lavet nogen ændringer?
mvh

Hej igen kandu.dk spørger.
Her kommer et ibasa standardindlæg
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Da du tidlige har tilkendegivet du har fået løst dit problem og at du derfor ville lukke spørgsmålet, vil jeg lige minde dig om at det ikke er gjort endnu.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Godkendelse af svar
Fra : andreasf

Dato : 16-10-03 12:00

Tak for svaret als.

Kommentar
Fra : als

Dato : 16-10-03 12:17

Selvtak for points. Håber det kører for dig.
mvh als