/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kazaa
Fra : Kebaaab
Vist : 716 gange
150 point
Dato : 06-10-03 12:08

Dav!

Jeg har fået Kazaa og haft megen fornøjelse af det, nu har min mor imidlertid forbudt det af frygt for at få kæmpebøder fra "nogen".

Mine spørgsmål:

1. HVEM overvåger en, og sender bøder?

2. HVORDAN gør man det lovligt eller gør sig selv "usynlig" for Big Brother?

3. Hvor stor er risikoen for at blive knaldet, har nogen af jer prøvet det?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-10-03 12:27

Hejsa Kebaaab

Det er antipiratgruppen der overvåger dig.
At dovnloade musik fra Kazaa kan ikke gøres lovlig på nogen måde
Risikoen er ret stor

Hvordan finder de en?
Det er faktisk ikke særligt svært. En person (eller rettere mange) fra Antipiratgruppen downloader KaZaa og tager denne i brug. Han ser som alle andre alle de brugere der netop er aktive på KaZaa. Ud over at se brugerne kan alle også se hvor mange filer den enkelte tilbyder sig med. Vælger nu de mest aktive/attraktive ud og sporer deres IP-adresser. Finder hvilken Internetudbyder der har det pågældende IP-nummer og med en dommerkendelse for de udleveret navnet på den bruger som havde det pågældende IP-nummer på det pågældende tidspunkt.
Overstående er hentet herfra
http://www.cyberinfo.dk/mp3.asp

Læs og dette links

https://www.prosa.dk/News/index.php3?story_id=782

Mvh Brian

Accepteret svar
Fra : mariusn

Modtaget 160 point
Dato : 06-10-03 12:32

#1. Det gør APG (http://www.antipiratgruppen.dk/)
#2. Kazaa i sig selv er ikke uloveligt, men det mæste af det som er tilgjengelig for download på Kazaa er ikke loveligt at downloade. Man kan ikke gøre sig helt usynlig for BB. Dog en kan gøre sig semi transparent eller lignende, men en er ALDRI helt sikker. (med mindre man ikke gør noe galt )
#3. Risikoen er dels afhenig af hvor meget du downloader, hva du downloader (eks danske film er ikke så godt) og tilfeldigheder.

Marius

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 06-10-03 12:37

Doh,, må lære mig at trykke refresh,,,

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 06-10-03 13:00

Det er da ikke ulovligt at downloade fra Kazaa, så længe at den der f.eks. har lavet musikken eller filmen eller hvad man henter har givet tilladelse til det... Det gælder i øvrigt ALLE downloads...

Mvh Dennis

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 06-10-03 13:58

Kebaaaab
Briani maler fanden på væggen hvergang der er tale om Kazaa,Kazaa er ikke ulovlig,det er ulovligt at nedtage visse ting,det må du og din mor gøre jer bekendt med,men selve fil delings tjenestewn er ikke ulovlig.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-10-03 14:16

Hejsa Ofa
Giver dig da ret i af det ikke er ulovlig at have Kazaa.
Visse ting er da heller ikke ulovlige at downloade.
Men jeg vil påstå at cirka 98% af det der bliver downloadet derinde,er ulovlig musik og film.
Og nu er det jo sådan at der ikke står ved musiknummerne eller filmene om de er lovlige at downloade
Så det er jo svært at se hvad der er lovlig at downloade IKK
Mvh Brian

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 06-10-03 15:13

Man kan da vælge IKKE at vise, hvor mange filer man selv tilbyder - om det så skulle kunne minimere risikoen for at blive snuppet - ved jeg ikke
I hver tilfælde med kazaalite - som i øvrigt også skulle være spywarefri - modsat kazaa

Hilsner/Ann

Godkendelse af svar
Fra : Kebaaab

Dato : 07-10-03 13:12

Tak for svaret. Tror det kan bruges, tjek eventuelt www.eksperten.dk/spm/323075