/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Bichon Frisé - Nogle der kender den? Har~
Fra : M_S
Vist : 571 gange
8 point
Dato : 05-10-03 21:11

Jeg har længe overvejet at anskaffe mig en hund men er endnu ikke 100% sikker på racen så jeg spørger mig lidt omkring med hensyn til forskellige racer.

Jeg har nu opdaget en Bichon Frisé og synes den er virkelig sød.
Er her nogle der har sådan en?
Der stå det er blevet en almindelig familiehund, men jeg har aldrig mødt nogle med sådan en?
Hvis der her er nogle der har eller har haft sådan en vil jeg meget gerne høre nærmere bl.a. om hvordan den er.
En ting er hvad man kan læse en anden er hvad der passer

Og så vil jeg gerne vide hvad sådan en koster? Bare så jeg har en idé hvad jeg skal af med

Venlig hilsen og tak for svarene.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-10-03 21:23

Håber. at nedenstående link hjælper dig lidt på vej....
http://www.canis-minor.dk/bichon_frise.htm

Mvh Frida

Kommentar
Fra : M_S

Dato : 05-10-03 21:37

Tak Frida men kender allerede den side og flere til...
Søger mere nogle der kender til hunden!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-10-03 21:37
Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-10-03 21:57

Jeg har en magen til, og du finder næppe en hund der i den grad vil forgude dig uanset hvad!!!

Det er noget af et kærligste og venligste hund jeg kender til. Min er dog lige i underkanten af hvad der anses af normalvægten, men det gør hende beetemt ikke ikke ringere af den grund.

Skulle du bestemme dig dig for en Bishon Frisé får du helt sikkert en hund der vil være dig totalt hengiven i alle hensénder??- Det tør jeg næsten love dig 100% sikkert.

At ligge i arm er noget den ynder allermest- men kan det ikke lade sig gøre finder den på noget andet, bare det er i nærhedern af dig - for du er "verdens navle" i den's univers.

En Bishon Frisé er helt utrolig legesyg!!- Du finder næppe en hund der i den grad vil gøre dit eget liv til en evig "legeplads". Min egen Frida kan ganske enkelt ikke skelne mellem hendes og mit liv!! Vi er èt i hendes øjne - hvilket i og for sig er dejligt, men til tider da også ganske belastende*LOL*

Skynd dig at bestille en sådan en halp - Det vil du ikke fortryde!!!

Mvh
Frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-10-03 22:04

Glemte jeg at fortælle at Børn og Bishon Frisé = Sovs & kartofler*GGG*

Frida

Accepteret svar
Fra : k.j.k

Modtaget 18 point
Dato : 05-10-03 22:40

Hej M_S
Jeg har En del Bichon, som jeg klipper i min hundesalon. Det er en rigtig sød hunderace, de er sjove og gode til at lære ting. Jeg har aldrig oplevet at de er aggressive, kun enkelte der var lidt nervøse. Men du skal huske på at deres pels er en uldpels som skal børstes hver dag, og da den er hvid, vil den nok også skulle vaskes ind imellem. Den skal også klippes, og hvis du ikke kan klare det selv, koster det ca. 500 kr. pr. gang. Nok ca. hver 3 måned. Prisen for sådan en hvalp, er nok 5-7.000 kr. ved en DKK opdrætter.
Der er for nylig udkommet en bog om racen, skrevet af Tove Hansen, som har opdrættet Bichon Frisè i mange år. Bogen er udkommet på forlaget Tro-fast og koster 210 kr. Bogen kan også købes direkte hos Tove & Bent Hansen Tlf: 62622402 e-mail bichon@get2net.dk
Hilsen Karin

Kommentar
Fra : M_S

Dato : 05-10-03 22:45

Kære Karin

1000 tak for din hjælp så blev jeg da det klogere *s*

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 07-10-03 20:15

M_S
Måske du så vil være så venlig at lukke sp.

Frida

Godkendelse af svar
Fra : M_S

Dato : 11-10-03 14:00

Tak for svaret k.j.k.