/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
scooter problemer
Fra : mr_sonique
Vist : 577 gange
30 point
Dato : 05-10-03 18:29

jeg har en stalker men der er problemer med den

den kommer med en raslende/skrigende lyd fra motoren men der er ingen risser i cylinderen hvad kan det være?

den har også et andet problem det er at den kan ikke trække topfart, når jeg skyder den af vil den kun ligge på 60 og så kommer den med nogle store ryg hvor den ca. kommer op på 70-80 men det er ligesom om at den gerne vil afsted?

jeg har 47,6 athena cylinder og proma reserve udstødning på, karburatoren er standart med 82 dyse i?

jeg vil blive glad hvis i kan hjælpe

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 05-10-03 19:10

Det lyder som om du skal gå ca. 5 str. i dyse op..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-10-03 20:10

Og det lyder som om du skal se at få noget smøreolie i "bagtøjet", du får en lille tube med specialsmøremiddel ve dalle knallermekanikere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jimbo3

Dato : 22-10-03 18:55

at den hopper skyldes benzin mangel en større dyse ville hjælpe, og skrige lyde prøv lige og tjek din vario. vh jimbo3

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-10-03 22:21

Mr_sonique, vi mangler at høre fra dig, det er længe siden.? Har du fundet ud af mere?
Skriglyde, kan også være motorlejer eller nålelejet i krydspinden, jeg er altid bekymret når der er unormale lyde.
Hvorlangt har du kørt den til, 300Km eller hvad?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mr_sonique

Dato : 24-10-03 09:12

den var kørt til da jeg fik den og jeg har ikke fået det lavet endu da jeg har haft lidt problemer med kickstarteren men det bliver lavet på mandag. jeg tænker på at sætte en 21 amal karp på da jeg køre med standart endnu men det knibet lidt med finanserne da jeg også har en bli og arbejde med men når der kommer nyt i sagen skal jeg nok skribe ind igen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-03 01:24

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 17-01-04 23:38

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Tit bliver man udelukket af kandu, hvis man ikke lukker ved at give point, og det uanset om svarene kunne bruges, jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Du skal måske bruge Kandu en anden gang?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mr_sonique

Dato : 21-01-04 19:35

jeg har fundet ud af hvad der var galt, det var cylinderen som var smadret og krydspinden var trykket 2 mm med, så det var godt med et nyt kit. men tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : mr_sonique

Dato : 21-01-04 19:38

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-01-04 19:41

Selv tak
"Skriglyde, kan også være motorlejer eller nålelejet i krydspinden, jeg er altid bekymret når der er unormale lyde."
Sørg nu for at køre den nye til med en stor nok strålespids.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 21-01-04 20:02

og husk masser af olie.. Når den nye cylinder skal til køres..!!