/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
suzuki street magic
Fra : scania
Vist : 1352 gange
50 point
Dato : 05-10-03 17:44

Hi there.
Jeg har en ssm, Den har kørt fint, med 21mm dlorto kaburator og 48 mm cyl.
Men pludselig vil den ikke starte. Der fin gnist på tændrøret, Fin kompresion, Kaburator virker fint, Kan det være CDI, Og hvordan finder jeg ud af om den virker.

Kommentar
Fra : kim_lund17

Dato : 05-10-03 17:53

Hej ...........

Jeg har haft det samme problem med min SSM..... Og der var også gnist min tændrøret.... Så fandt jeg ud af at det var min stelforbindelse oppe ved lygten, som var revet over.... Så samlede jeg den bare med en kabelsko.... Og så kunne den starte igen.....
Hvis det ik er det ved jeg ik hvad det er..

Håber at du får den til at køre...

Kommentar
Fra : kim_lund17

Dato : 05-10-03 17:54

Hej ...........

Jeg har haft det samme problem med min SSM..... Og der var også gnist min tændrøret.... Så fandt jeg ud af at det var min stelforbindelse oppe ved lygten, som var revet over.... Så samlede jeg den bare med en kabelsko.... Og så kunne den starte igen.....
Hvis det ik er det ved jeg ik hvad det er..

Håber at du får den til at køre...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-10-03 20:34

Hvordan fanden kan en ledning oppe i lygtehuset have noget at gøre med scanias ssmér, når han har fin gnist.
Nej det er på benzinsiden problemet ligger, prøv at indkredse problemet, kommer der brændstof ud af slangen, hvis du tager den af ved karburatoren, og med det samme opsaml en sjat benzin 2 fingerbøl og smid dem igennem tændrørshullet eller ind i karburatoren.
Hvis den så går igang, men dør igen, så må du igang med trykluft og rense karburatoren (det er somregel strålespidsen der er stoppet)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kim_lund17

Dato : 06-10-03 11:21

I venster side af en SSM kommer der en masse ledninger ud af stellest side.... Og jeg mener at det er en GRÅ og en GUL ledning... Og det hører med til stelforbindelsen.... Og den var revet over på min... Den blev samlet igen.... Og den slog gnist hele tiden....
Og det med at give den en såkaldt snaps... Det ville jeg sku´ kun gøre ved en Puch maxi, ik på en scooter... Der går nemt ild i lortet især på en scooter... PGA. det nye mekaniske

Kommentar
Fra : scania

Dato : 06-10-03 17:59

Tak for jeres svar, Det kan jo ikke være en stelforbindelse, Da der jo er gnist, Benzin problem er det heller ikke Tændrøret lugter af benzin, Men jeg har lige været hos den lokale scooter pusher, Og han sage at det måske kunne væer krumtap pakdåsen bag variomatick, Så at den suger falsk luft via krumtap akslen, Så det vil jeg skifte, Forresten har jeg lige skaffet et lednings diagram til ssm, Så skal i bruge et, Så sig til.

scania

Kommentar
Fra : scania

Dato : 19-10-03 09:31

Hejsa.
Tak for jeres hjælp. Men problemet er løst, Det var Simmerringen/pakdåsen til krumtappen bag variomatick der var skudt ud,Så nu køre vi igen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-10-03 11:11

Ja det var da godt, men så burde tændrøret ikke havde været så vådt, som du sagde.
Du skal uddele point, til den som kom svaret nærmest.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-03 01:24

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-01-04 23:40

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Tit bliver man udelukket af kandu, hvis man ikke lukker ved at give point, og det uanset om svarene kunne bruges, jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Du skal måske bruge Kandu en anden gang?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-04-04 22:33

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-07-04 00:36

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen