/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
problem med skærm
Fra : scoopboy
Vist : 542 gange
300 point
Dato : 05-10-03 16:14

Jeg har et problem med min skærm. Jeg har før haft pc'en tilsluttet en 17" skærm uden problemer, men nu vil jeg have den til at køre på en 15" skærm. Når jeg tilslutter pc'en til 15" skærmen er der kun billede i opstarten ca. 20 sekunder, derefter går skærmen i sort og den lille diode på skærmen blinker orange.

Hvad kan være problemet?

Mit computer er en 1200 mhz Amd Athlon

Accepteret svar
Fra : MuffinMan

Modtaget 310 point
Dato : 05-10-03 16:31

Det kunne tænkes at du bruger en opløsning som ikke er understøttet af 15" skærmen.

Du kan prøve at sætte computeren til 17" skærmen (hvis du stadig har den) eller en anden skærm, så du kan kommme ind i windows.
Her kan du så prøve at sætte opløsningen til 800*600, som burde virke på alle skærme og herefter se om det virker med din 15" skærm.

MuffinMan

Kommentar
Fra : mr.x

Dato : 05-10-03 16:44

den er nok i stykker så kontagt dem du har købt den af, den har måske fået et slag (stort)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-03 18:18

Af frygt for at gentage mig selv ...og alligevel :

Citat
Prøv at fjerne din skærmkort fra : Start->Settings->Control Panel->System->Device Manager->Display Adaptors->DIT_KORT

..og REBOOT !!!

Geninstaller kort (Windows 'bør' prompte for New Device found..!) og alt 'burde' være Ok. efter endnu en REBOOT.

Ps. I Windows på Dansk hedder menu'erne selvfølgelig noget andet

Det skulle ikke betyde noget at du skifter fra 17" til 15", men dine setting's i Plug'n'Play, Strømsparefunktion osv... trænger måske til en reinstallation?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 05-10-03 20:28

Tak fordi i prøvede at hjælpe, men jeg har selv løst problemet. Det er fordi jordforbindelsen til strømkablet er fjernet, så når man sætter strømstikket i en stikdåse, som står nede på jorden, så virker skærmen fint.

Kommentar
Fra : PharZyde

Dato : 08-10-03 12:57

15" er dårlige end 17" skræm...!

prøv at sæt 17" skræm på igen.
og se om den kan kører den, hvis ikke, sååå kan jeg næsten ikke hjælpe!
men hvad siger den ingen den slukker skærmen.?

//PharZyde

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 08-10-03 16:06

jeg har løst problemet, det står ovenover din kommentar, men tak fordi du prøvede.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-10-03 16:43

Hvis problemet er løst, gi'r du så ikke en eller anden point, så spørgsmålet kan blive lukket og du ikke længere bliver besværet med mails?

Du kan f.eks gi' dem til MuffinMan, eftersom han brugte tid på dit spørgsmål først.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 08-10-03 21:00

Okay sorry det havde jeg helt glemt. Muffinman får dem fordi han var først på pletten.

Godkendelse af svar
Fra : scoopboy

Dato : 08-10-03 21:01

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-10-03 21:05

Iorden scoopboy : Sådan ska' det være

..over and out.

</MOLOKYLE>