/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
stof ledninger
Fra : blandit
Vist : 3761 gange
50 point
Dato : 05-10-03 16:11

Er det rigtigt at gamle stofledninger er blevet forbudt ?
Og i tilfældet af at det er forbudt hvor står det så skrevet?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-10-03 16:51

Før i tiden blev de gamle stofledninger brugt til fast installation, dette er ikke længere tilladt.
Stofledninger kan stadig købes til ophæng af lamper etc.
Du kan læse alt om regler og love i "stærkstrømsreglementet" der kan lånes på biblioteket.

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : blandit

Dato : 05-10-03 16:58

Hej dabj
Tak for dit forslag jeg vil straks rette henvendelse til biblioteket..
Blandit

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 05-10-03 19:20

Eksisterende ledninger må vel blive siddende?

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 05-10-03 21:44

eksisterende installationer med ledninger isollerret med stof må gerne bibeholdes, idet de har overholdt gældende krav
på installations tidspunktet, ( man laver normal ikke love og regler med tilbagevirkende kraft)
Ledninger til fast installation kan idag kun købes med plast issollation (PVL ledning), så ved udskiftning udskiftes de gamle stofledninger derfor med de nye plastissolerede.
Dette gælder fast installation.
Lampeledning med stofledning ( varmefast ledning må stadig bruges) Bruges f.k.s til strygejerns ledning ophængning af PH lamper m.m
moderne stofledning ( til lamper) har en inder issolation af kunsstof og en yderisollation af omflættet stoflignende varmefast kunsstof.
Venlig Hilsen
Sveda

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 05-10-03 22:03

Ikke at forveksle med de nye stofomviklede ledninger til "hængelamper", for de er tilladte. Men indstallationsledninger med stof om selve tråden skal udskiftes ved reparation/forandring.
Emesen.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-11-03 19:56

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu og fået svar.
Almindelig høflighed i kandu kræver at man i det mindste takker for hjælpen. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : blandit

Dato : 04-08-05 13:20

Tak for svaret emesen.