/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vaskemaskine igen...
Fra : notatoy
Vist : 433 gange
40 point
Dato : 05-10-03 12:49

Fik et par gode svar ved mit forrige spørgsmål ang. min defekte vaskemaskine.
Remmen var hoppet af, og det lyder som der sidder noget fast/eller i klemme et eller andet sted. Hvordan får jeg det ud af feks. tromlen når jeg ikke lige umiddelbart kan se det?

Kommentar
Fra : mr.x

Dato : 05-10-03 13:18

jeg tror at det ville være bedst hvis du fik en profesonal til at kigge på det, for den skal nok skilles ad.

H. mr.x alles helt

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 05-10-03 14:38

Hej
Det største hul ind til karret, er der hvor slangen går til pumpen.
Hvis det er noget løst kan du måske fiske det ud der, men pas på der sidder varmelegemet også.
Det er også muligt at skrue varmelegemerne af og komme ind den vej.
Det er en lidt større sag.

Jes

Kommentar
Fra : janpersson

Dato : 05-10-03 18:33

Kan du høre det når du drejer tromlen rundt med hånden?
Har du en kone eller kæreste der bruger bøjle BH? der kan nemt komme en bøjle fra BH'en ned i selve karet, har selv fundet både en bøjle fra en bh og en pind fra ungernes flyverdragt, etc.
man kan være heldig at fange det med en spids tang, læg en lomme lygte ind i tromlen, ind med en arm og dernæst hovedet, lys igennem hullerne og se om du kan se problemet.
det bedste hul for ikke proff. er som pabloj skriver, hullet i bundkaret. hvis det er en ældre maskine 3-4 år kan det være svært at få varmelægmet ud! men det hul der kommer der er også godt, hvis du har mod på at tage dækslet af tromlen, skal du være opmærksom på at pakningerne kan tage skade, selvfølgelig kan de købes til en fornuftig pris men inden man for bistilt dem og indtil de kommer kan man jo ikke vaske

Kommentar
Fra : janpersson

Dato : 05-10-03 18:33

Kan du høre det når du drejer tromlen rundt med hånden?
Har du en kone eller kæreste der bruger bøjle BH? der kan nemt komme en bøjle fra BH'en ned i selve karet, har selv fundet både en bøjle fra en bh og en pind fra ungernes flyverdragt, etc.
man kan være heldig at fange det med en spids tang, læg en lomme lygte ind i tromlen, ind med en arm og dernæst hovedet, lys igennem hullerne og se om du kan se problemet.
det bedste hul for ikke proff. er som pabloj skriver, hullet i bundkaret. hvis det er en ældre maskine 3-4 år kan det være svært at få varmelægmet ud! men det hul der kommer der er også godt, hvis du har mod på at tage dækslet af tromlen, skal du være opmærksom på at pakningerne kan tage skade, selvfølgelig kan de købes til en fornuftig pris men inden man for bistilt dem og indtil de kommer kan man jo ikke vaske