/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
SKAN rejser
Fra : bantam
Vist : 3518 gange
50 point
Dato : 04-10-03 22:27

Hej

Har netop modtaget et katalog med posten (husstandsomdelt til alle) fra et rejseselskab kaldet SKAN rejser!!

Det minder MEGET om de kataloger som det konkursramte EUROPAS udsendte (var en del af sunny tours)

Da EUROPAS eksisterede var vi på mange gode ture med dem både med bus til BERLIN og med fly til PRAG, og det ser ud til at de fortsætter i det "gamle" spor før de blev en del af sunny tours.

Da SKAN rejser reklamerer med at de bruger Argon group hoteller i BERLIN er jeg næsten ikke i tvivl om at det er det gamle EUROPAS, måske med nye folk ved roret der prøver igen.

Vi har boet på flere Argon hoteller i BERLIN med EUROPAS og det var super, så hvis de fortsætter med den gode service og med de priser, så er vi da helt sikkert med igen.

Skulle de gå "neden om og hjem" mens man var i BERLIN er der jo ikke så langt hjem.

Andre der har fået samme tanker, og som også har haft gode erfaringer med det "gamle" EUROPAS???

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : tottee

Dato : 19-10-03 11:37

Jeg kan godt forstå at du synes det minder meget om Europas.
Men det er faktisk en fra det gamle Sunny tours der har startet Skan rejser....Håber det hjælper dig lidt....

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 19-10-03 11:46

Har faktisk Lørdag fået et katalog fra EUROPAS, som under det gamle navn igen er startet op under ejerskab af ØsterLindet Rejser.

De har så sendt katalog ud til "gamle" kunder, og de har også de gode gamle rejsetilbud (Berlin, Prag o.s.v.)

Så nu er da noget at vælge imellem

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : Torsiv

Dato : 22-10-03 15:15

Tottee tager faktisk fejl - den er en fra det gamle EuroPas der har startet Skan Rejser !

Kommentar
Fra : Ravenation

Dato : 25-10-03 18:46

Skan Rejser er startet op af:

Manden som lavede:

Malaga-Ekspressen(konkurs)
Sunny Tours(konkurs)

Så at købe rejser af et selskab som sælger til de priser vil være helt hen i vejret. I sommers stod 18.500 pludselig uden en købt rejse og en meget usikker og spoleret ferie. Ikke at forglemme at Rejsegarantifondens kasse blev totalt tømt. Hvis valget står imellem og betale 3-400 kr. ekstra og sikre mig at det rent faktisk kan lade sig gøre, tiltaler mig MEGET mere, end at rejse med selskaber som kører med så lave priser og som gentagne gange er gået konkurs. Det er DIREKTE uansvarligt at bruge sådanne selskaber.

Og ja, Øster Lindet overtog Sunny Tours konkursboet og kører derfor videre med samme priser. Der er nu 3 selskaber som kører med dumpingpriser til Prag, Berlin og jeg tvivler kraftigt på at der er plads til dem alle.

Kommentar
Fra : Torsiv

Dato : 31-10-03 21:43

Denne skrivelse er først og fremmest rettet Ravenation som er helt galt på den. Jeg er den som har startet Skan Rejser A/S op og har været i rejsebranchen siden 1979 og har ikke gået konkurs med eet eneste rejsebureau. Hvordan kan du udtale dig om, at jeg er gået konkurs med Malaga-Expresen og Sunny Tours.
Det er rigtig at jeg startede Malaga-expressen og solgte det i 1988 til et Spansk Rejsebureau som gik konkurs med det i 2000
Sunny Tours har jeg hverken ejet eller er gået konkurs med. Jeg har derimod startet EuroPas Rejsebureau i 1994 og solgt det til Sunny Tours i 2000 og kæmpede i 3 år for at få mine penge med det resultat, at jeg var den største taber da EuroPas og Sunny Tours gik konkurs 1. juni 2003
Det var måske nemmere at spørge Rejsegarantifonden om ovenstående er korrekt inden der digtes for mange historier.
Vores nye bureau er med rigelig kapital så hverken rejsegarantifonden (vi har indbetalt 1 mill) eller andre behøver at frygte for vores fortsatte eksistens.
Vi har altid kæmpet for, at det skal være muligt at købe en ferie til rimelige priser. Andre bureauer derimod bekæmper os for at kunne beholde monopolet på høje priser.
Jeg går meget ind for, at man forhøjer garantierne, men som andre i dette panel har berettet så betyder det, at kun vil være monopol-lignende selskaber tilbage og så vil prisniveuaet være helt anderledes.
Så Ravenation, ring til mig hvis du gør - så skal du få de rigtige og sande historier istedet for at finde på historier der er helt uden hold i - og forøvrigt ukorrekte. Hilsen fra Skan Rejser A/S

Kommentar
Fra : Ravenation

Dato : 14-11-03 14:21

Hej Torben Sivertsen,

Jeg kan udmærket se din pointe, men jeg tvivler på at der bliver plads til jer, Team-Benns, Europas, idet i er meget afhængige af fyldte busser og det er ikke alle kunder som ønsker nul service og bare transporten.
Hvis jeg har været ukorrekt i mine udtalelser beklager jeg(fortæller kun hvad jeg har hørt andre steder fra), men det er bemærkelsesværdigt at begge lavprisselskaber er gået konkurs, med eller uden dig som den egentlige ejer. Det kan skyldes dårlig ledelse eller at kunderne er en-gangs kunder og ikke får et tilhørsforhold til bureauet.

Faktum er at jeg ikke synes det er spor morsomt for de 18500 mennesker som pludselig stod uden en ferie da Sunny Tours krakkede, hvorfor jeg fortsat vil anbefale folk at betale 200- 300 kr. mere for deres rejse i solidaritet.

Men al respekt for at du forsvarer dig ved navn og prøver at komme usandheder til livs.

Ravenation

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 14-11-03 15:32

Vi har nu rejst med det gamle europas flere gange til Berlin, og var altid været udmærket tilfreds.

Man vidste jo på forhånd at man IKKE vidste hvad hotel man kom på, men da de havde samme standard og lå centralt var det jo også ligegyldigt, og de lagde jo heller ikke skjul på at man kun fik transport frem og tilbage mellem Kbh. og hotel og man måtte benytte sig af hotellets reception som "rejseleder", men hvad kunne man forlange til de penge.

Det jeg nu er i tvivl om er om der er plads til 2 af samme type, både det ny europas, som vi som jeg har nævnt andet sted har fået katalog fra, og så det nye skanrejser.

Det der også undre mig er at de tilbydder samme hoteller i Berlin (argongroup), kan det virkelig være rigtigt at han samarbejder med begge selskaber.??

Bantam

Accepteret svar
Fra : Torsiv

Modtaget 50 point
Dato : 14-11-03 17:05

Til Ravenation
Med hensyn til de 2 selskabers konkurs, så har jeg svært ved at se hvilken indflydelse jeg har på et selskab jeg har solgt 2 år inden konkursen (Malaga-expressen) når jeg fra mit salg til det spanske rejsebureau ikke har haft nogen som helst kontakt med dem.
Jeg forstår slet ikke hvorfor du mener det er bemærkelsesværdigt at selskaberne er gået konkurs selvom jeg ikke har haft noget med dem at gøre - prøv at forklare mig hvad det er du mener.
Jeg har solgt et solidt selskab (Euro-Pas Rejsebureau) til Sunny Tours i år 2000 - Er det så min skyld at de er gået konkurs i 2003 ?? Det bliver du lige nødt til at forklare mig.
Jeg kan ikke forstå, at fordi jeg mistede en stor del af de penge jeg SKULLE have haft for EuroPas (jeg mistede næsten 4 mill) at så er det min skyld at Sunny Tours er gået konkurs.
Du har sikkert helt ret i, at det må have været dårlig ledelse i Sunny Tours som har været årsag til konkursen - eller rettere hvis du kendte ejeren af Sunny Tours ville du sikkert bedre forstå hvorfor det var gået så galt. Samme person i skyld i mit store tab i selskabet. Han forstod nemlig at stoppe på det tidspunkt hvor han havde mindst at miste og vi andre sammen med rejsegarantifonden mest (jeg vil hellere sige, at han tørrede gælden af på os andre.
At starte Skan Rejser A/S op har kostet 5 mill incl. de garantier vi har måtte stille (som jeg syntes er helt ok - hvis bare det gjalt for alle)

Til Bantam vil jeg sige, at AGON-GROUP i Berlin havde 1 hotel - Nemlig Olivaer da jeg startede mit samarbejde med ham i 1995. Siden har JEG lånt ham penge så han idag har 6 gode hoteller i Berlin´s centrum. Fra det "nye" EuroPas´s side er alle deres samarbejdspartnere blevet bedt om at stoppe alt samarbejde med Skan Rejser, ellers ! Jeg kunne Aldrig finde på at afpresse mine samarbejdspartnere til det samme, men hvis jeg gjorde, så prøv engang at gætte hvem Agon-Group valgte at samarbejde med i fremtiden. Man kan være sikker på, at vi også i fremtiden vil arbejde med disse hoteller.
Vi har netop lige lavet en ny aftale for vinteren hvor han modtager en stor sum penge af os - og vi får værelserne til de rene fantasipriser. Det er måden hvorpå vi hjælper ham og vi har mulighed for, at sælge rejserne til nogle priser der ikke behøver at være 200-300 kr. højrere som foreslået af Ravenation.
Der er så meget brødnid og jantelov indenfor vores branche og det er absolut ikke populært at tjene penge, så derfor er det bedre at fortælle en løgnhistorie og få sat gang i nogle røgter, men ingen andre end mig selv kender dog sandheden bedst. Bare spørg mig, jeg vil gerne svare, men kun hvis må være ærlig og fortælle sandheden.
Jeg ved også, at der er ingen der behøver at frygte for at rejse med Skan Rejser i fremtiden.
Hilsen
Torben Sivertsen

Kommentar
Fra : Ravenation

Dato : 24-11-03 22:49

Hej Torben,

Det som menes er at det kunne tyde på at de billige priser/lave serviceniveau ikke er holdbart i længden. At kunderne efter et stykke tid fravælger ens bureau.

Jeg ser meget kritisk på at der nu findes det gamle Europas, Skan Rejser og TEam-Benns som lavprisselskaber.

Hehe, 5 millioner, dem kunne du bare stikke til mig i markedsføring, så skal du se et succesfuldt bureau skyde frem på et anderledes og nytænkende marked.

Ravenation
*You keep the spirit alive*

Kommentar
Fra : eschultz

Dato : 13-01-04 17:33

Hurra for Torben Sivertsen
Ravenation skriver at kunderne ikke får et tilhørsforhold til bureauet fordi det er billigt.
Sikke noget "baljepis" Min kone og jeg har været i Stettin 7 gange med det samme billigselskab,
menlig Rejsekongen, som desværre også gik konkurs.
Og pudsigt nok var der rigtig mange stamgæster med hver gang.
Ps. Vi har ikke haft noget at klage over.

M.v.h. Ejvind http://www.verdensnavle.dk/

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 13-01-04 19:43

Hej eschultz

Kan kun give dig ret. Vi rejste også tit med rejsekongen både til Berlin og Paris, og var udmærket tilfreds.

Har også tit været i Berlin med Europas, og været udmærket tilfreds.

Man kommer for en billig penge frem til gode hoteller i centrum, og det er nok for os, vil man have tilhørsforhold, såsom guider o.s.v., ja så betaler man altså bare også en masse mere hos andre for måske selv at bestemme hvad hotel man vil bo på o.s.v.

Jeg mener bare at når man ser et billigt tilbud til storbyer, ja så må man også gøre sig klar at det KAN jo ikke være luksusrejser selv om Europasses hoteller i Berlin lever fint op til mine krav. Det gjorde Rejsekongens også, bare synd at de ikke blev ved det de var gode til nemlig storbyrejser i Europa, men pludselig skulle udvide med en masse flyrejser, som jeg tror (ved det ikke!!) sikkert var med til at de gik på r....

mvh
bantam

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 17-01-04 16:28

Hej Torben Sivertsen

Du ønskes al mulig held og lykke med Skanrejser.

Vi har d.d. modtaget jeres nye katalog og vil da helt sikker benytte os meget af Berlin.

Kan ikke ud fra kataloget se om man stadig kan bestille ekstra dage og til hvad pris, men der er måske kun faste ture nu??

Håber det vil gå godt for jeres forretning, og lad nu være med at gabe over for meget så det måske går galt, som man jo ser, når nogle breder sig for meget som med Rejsekongen.

med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : Torsiv

Dato : 17-01-04 17:08

Hej Bantam
Hvis der gives mulighed for køb af ekstra dage, betyder det tit og ofte, at der kan være 20 ud og 50 hjem og det er dårlig økonomi.

Derfor er turene lagt sådan at der ikke kan købes ekstra dage - men der er afgang hver dag som 3-dages ture og hver torsdag kan også købes 4-dages ture samt søndag også en 5-dages ture. Så passer systemet.

Vi gaber ikke over mere end vi kan overkomme - nu kan det jo godt være vi har et bedre startgrundlag rent økonomisk i forhold til Rejsekongen som startede på lånte penge.

Håber vi får dit navn at se på een af vores "lister"

Hilsen Torben

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 22-01-04 15:51

Hej Torben Sivertsen

Ja så har du fået os på "listen" til en påsketur til dejlige Berlin, så bliver det jo spændende at se om det er ligeså godt som det plejer, (tænker på Europas, da vi ikke har prøvet Skanrejser før), ellers hører du fra mig.

Med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 12-04-04 15:06

SKAN Rejser er god nok!!

Ja så er påsketuren til Berlin med SkanRejser overstået, og det var en super oplevelse.

Afgang præcis fra Sjælør, og ankomst til Berlin ca. 14.00, hvor vi blev inkvarteret på det nyrenoverede Argon Opera Hotel, lige ved Kurfurstendamm.

Det var et rigtigt dejligt hotel, med dejlige værelser, og en super morgenmadsrestaurant øverst oppe med en fantastisk udsigt ud over Kurfurstendamm.

Hjemturen gik også fint, blev afh. ved hotellet kl. 13.50, og efter en dejlig 45min rygepause på en god rasteplads var vi med færgen hjem kl.18.00, og ankom Sjælør st. ca. 22.00

Alt i alt en god tur, med dejlige busser, flinke chauffører, og SUPER lækkert hotel, så det er absolut ikke sidste gang vi tager med SKAN Rejser.

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : Torsiv

Dato : 12-04-04 19:22

Hej Bantam

Tak for din kommentar - du må gerne fortælle det til din nabo !

Hilsen Torben

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 15-04-04 17:24

Hej Torben

Eter de sidste dages skriverier (igen) om dårlige og farlige busser, dennegang fra Rønnede turist kunne jeg godt tænke mig at vide om i sikrer jer at busserne er ok, eller stoler i bare blindt på de vognmænd i har kontrakter med.

Da jeres priser jo ER billige er der så ikke fare for at vognmanden måske føler sig presset til at se lidt stort på sikkerheden for at tjene penge.

Vi vil ihvertfald IKKE med en bus fra Rønnede, og da slet IKKE efter vi så vognmandens opførsel i TV, hvor han var direkte truende i stedet for at svare på kritikken.

Vores julerejser og også andre ferierejser hvor vi gerne vil se lidt mere, gør vi altid med 65-Ferie, og da vil jeg da sige at buskvaliteten virkelig ser OK ud, men da er det jo også lidt dyrere, men det er jo spgsm. om man efter dette snart tør tage billigrejser, så det kunne da være sjovt at høre en "fagmands" mening om dette tilsyneladende voksende problem, da jo til syvende og sidst vil koste jer kunder.

mvh
Bantam

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 21-01-06 15:56

Tak for svaret Torsiv.