/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp..min internetforbindelse sover..
Fra : Mikael1973
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 05-02-02 13:46

Arghhh... Har lige igen igen installeret xp til en ny partition, brugt file transfer management til at overføre mine indstillinger fra den gamle partition, og har så tidligere haft det problem at mit Alcatel DSL modem ikkk plejer at gidde at ringe op og skabe forbindelse til internettet, men over alt forventning duede hele molevitten første gang.... Troede jeg ...

Se mit problem er at når jeg først er logget på, kan jeg ikk åbne nogen sider i internetexplorer, og mit postprogram(outlook) er den ozz gal med...

Er der nogen der har en ide til hvad der er galt ???

Følgende protokoller og services er insstalleret :

PPP:windows....etc .. internet

Tcp/ip internet protocol
QoS Packet scheduler
file and printer sharing
client for microsoft networks

Jeg har selv angivet DNS adresser og pop3 adresser

jeg har slået mit netværk fra, da jeg troede det kune skabe konflikten.

Hvad kan det være den er gal med ??

Jeg har selvfølgeligt installeret de nyeste drivere, undtagen til mit motherboard,(ecs k7s5a) da jeg ikk kan finde nogen der ser ud til at være nyere end dem der var på CDen.

Mit sys er: AthlonXP1600+ på ECS K7S5A 512mb ddr
Radeon 8500 le 2x80gbhd
sb live 5,1 XP Pro

Alcatel Speed touch Modem

Håber at nogen lige har guldkornet jeg sidder her og mangler for at kunne komme videre med min sommerrengøring ;c) .....

pfh tark ...... TheJensen aka Mikael1973

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 05-02-02 16:59

Hej

Hvilken udbyder har du ?? Er det deres Modem ,-??

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-02-02 20:56

"Mikael1973" <Mikael1973.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:%kQ78.29$B43.4265@news000.worldonline.dk...

> Jeg har selv angivet DNS adresser og pop3 adresser

Har du dobbelttjekket at de er rigtige?
Har du tjekket at du ikke kører gennem en proxy?

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Kommentar
Fra : Mikael1973

Dato : 25-05-02 22:06

Har selv fået løst problemet. Det ligger i at sis chipsættet åbenbart har problemer med visse typer USB devices.
Løsningen er ikke tilfredsstillende, da jeg skal starte mit device op manuelt hver gang jeg tænder min box.
Men foreløbig duer det :)

Leony sej nok box. Check mine på http://modmit.hjem.wanadoo.dk/minemods.htm
Skal den egentligt ikk i mit galleri`?? ;) send mig nogle pics. mjdesign@e-firma.dk
I andre må selvfølgeligt også godt !

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-07-02 15:00

Hvis spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det ?