/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Til FNOLLERPIGE
Fra : bantam
Vist : 785 gange
10 point
Dato : 04-10-03 15:07

Hej fnollerpige

Da jeg mener du før har skrevet du kommer fra Præstø vil jeg lige høre dig om du er med i dette?

Vi har selv Dansk Bredbånd med 10 Mbit/s og betaler 200 kr. pr måned, og er meget glad for det, og er da spændt på at høre dine erfaringer hvis du er med i dette.

Kopi fra IT svar www.itsvar.dk

Dansk Bredbånd og SEAS har etableret et fiberbaseret bredbåndsnet i den sydsjællandske by Præstø. Hastigheden er 10 Mbit/s til den enkelte husholdning eller virksomhed - det er fem gange hurtigere end de hurtigste ADSL-løsninger. De omkring 1.600 husstande og virksomheder i Præstø får adgang til optisk fiber for 395 kr. om måneden.

»At Præstø blev vores første fuldt kablede by skyldtes især entusiasmen og opbakning fra en meget visionær kommune. Samtidig har det været en interessant udfordring for SEAS og Dansk Bredbånd at bevise, at den fiberbaserede infrastruktur også hænger sammen økonomisk udenfor de større byer,« siger Jørgen Ladegaard, der er chef for SEAS EnergiService.

Selskaberne regner med, at mellem 600 og 800 husstande har tilsluttet sig den nye service inden årets udgang. Foruden den hurtige internet-forbindelse giver bredbåndsnettet også mulighed for, at borgerne i byen kan ringe gratis til hinanden og til kommunens institutioner.

»Med bredbåndsnettet får borgerne i Præstø den allerbedste internetadgang og det er rigtig godt, hvad enten man bruger computeren som hjemmearbejdsplads, til at hente film og musik eller til e-mail korrespondance. Samtidig er båndbredden og de store besparelsesmuligheder ved telefoni over bredbåndsnettet attraktivt for fremadtænkende virksomheder,« siger Ole Møller Madsen, borgmester i Præstø.

Samtidig med det nye bredbåndsnet lanceres en række relevante tjenester, bl.a. Bredbåndsbiografen, som giver adgang til film for mellem 20 og 40 kr.

KOPI slut

med venlig hilsen og god weekend
Bantam

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 20 point
Dato : 04-10-03 16:20

Hej Bantam

- jo det er vi med i - dog er der forsinkelser vi var (på den vej jeg bor lovet bredbånd i løbet af august) de er stadig i gang med med at føre kabler ind til husene på nabovejen - iøvrigt samme vej som min arbejdsplads ligger, og de er netop kommet med - nu er spørgsmålet så hvor længe der går inden vores hus (privat) så bliver koblet på.

Alle kabler er selvfølgelig for længe siden nedgravet og centraler sat op rundt omkring i byen - blot mangler der at føres ind til en del huse - men er sikker på der går 2-3 uger endnu.

Så jo venter spændt og med længsel.....på de 10 Mbit

www.dbnet.dk var det så meningen man skulle kunne følge med - men det har knebet lidt med opdateringer på det sidste.

- og dog (tjekkede lige efter - nu står der de først forventes på uge 40 http://www.dbnet.dk/praesto/index.html) så jo der er opdateret ... og som sagt er vores vej den næste.

God weekend til dig osse....

Hilsen Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 04-10-03 16:22

Hov glemte lige at skrive - at jeg jo så først om nogle uger kan komme med for og imod - og hvordan jeg synes det virker - IP telefoni såvel som Internet.

Karina

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 04-10-03 22:38

Hej Fnollerpige

Tak for dit svar, det bliver spændende at høre om i bliver glade for det.

Det der telefoni har vi nu ikke, de har lovet det snart kom i snart et år, men det er ikke kommet endnu.

Vi er nu også mest glad for vores netforb. Hvad har du i øjeblikket???

Vi havde ADSL, jeg tror det var noget med 256 mb/s (er ikke så klog på det) og da vi fik DB i april 2002, tror man det er løgn!!, når man næsten lige har fået ADSL.

Når man kommer fra alm. modem til ADSL er man superglad, men jeg skal love for at det er hurtigere det her.

Jeg håber snart du får det, og glæder mig til at høre om dine erfaringer.

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 04-10-03 23:00

Hej Bantam

I øjeblikket har vi ADSL 512/128 - så forventer en mærkbar forskel.
Jeg aner ikke så meget om det her IP telefoni - andet end jeg på sigt kan se, at vi hurtigt i abonnementer til TDC samt telefonregning sparer pengene ind igen.
med Ip'en kan vi i første omgang ringe til andre DBnet kunder gratis - samt til kommunen og dens institutioner.

Pt. betaler vi TDC 449,- kr. i kvartalet for ADSL + alm. telefonabonnementet, så selv om der er lidt stiftelsesomkostninger i forbindelse med fiber-bredbåndet - skal det hurtigt jævnes ud.

Og så skal de altså kun have 795 kr. for installationen - så alt i alt er det en gave fra Cybernissen

****Har I så osse adgang til det her Video On Demand ??? i så tilfælde - er det så noget værd ??****

Hilsner fra
Karina

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 05-10-03 14:05

Hej igen

Tak for dine svar, glæder mig til at høre om det, hvis du gider!, du kan jo bare fortsætte her hvis du vil.

Har ingen erfaring med det der Video On Demand, er det det samme som www.dbbio.dk?, som vi heller ikke har prøvet, men det lyder da meget smart, men så skal man nok også gøre så man kan se det på sit TV, og det kan vi ikke.

Mange hilsener
Bantam

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 28-11-03 13:52

Hej Bantam ....

Lige en lille update - i dag fredag - er de kommet så langt som til, at føre kabelet ind, mandag kommer elektrikeren og borer ind i husmuren, i weekenden graver vi selv kabelet ned - og udfra DBnet's tilsagn er vi på i starten af kommende uge.

Så sig nærmer tiden....

Mere følger - efterhånden som der sker noget.

Ang. DBnet og dbbio.dk - så har Kandu ingen mail sendt mig om det indlæg derfor har jeg jo ikke kunnet svare.... men jo det er vist det samme.
Hvorfor kan I ikke se det på jeres Tv ??

God weekend

Hilsen Karina - der snart har sine 10 Mbit