/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad synes du om folkegaven til Mary og ~
Fra : Ishoey
Vist : 565 gange
501 point
Dato : 04-10-03 13:39

Hejsa

Hvad synes I om en folkegaven til H.K.H. Kronprins Frederik & frk. Mary Elizabeth Donaldson?

mvh
Ishoey

Se http://www.folkegaven.dk

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-10-03 13:49

Så længe det er en indsamling og ikke bliver trukket over skatten...
Ideen i at det skal være til glæde for hele folket er smuk... nu kan jeg ikke lige huske, hvad glæde jeg egentlig fik af Schakenborg, - min invitation må være blevet væk dengang - men jeg håber da at det virkelig BLIVER til glæde for hele folket.

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 04-10-03 13:58

skingur>>
Dengang blev der indsamlet 13 millioner kroner til en renovering af Schackenborg Slot i Sønderjylland.

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 04-10-03 14:05

sjovt nok lidt off topic men alle i det danske kongehus har ikke en dansk kæreste/kone, er det ik lidt underligt?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-03 14:09

Hvornår får jeg en folkegave ? Jeg tilhører da også folket?

Spøg til side :

'Bidrag'-siden er under udarbejdelse? SLUDDER si'r jeg bare !!! Jeg arbejder sgu ikke på noget og er ikke interesseret i nogen løbende udvikling.

Kilde koden er noget rod og venstrehåndsarbejde, med den mest besynderlige blanding af forældede <font> tag's, tag attributter og CSS

Et hurtigt check gav :

Citat
Please wait while http://www.folkegaven.dk/ is downloaded to our server and checked...

And the Results Are...

CSE HTML Validator Professional v6.01 generated 1 error message, 10 warning messages, and 34 other messages when checking this web page. These problems may damage this web page's search engine rankings as well as cause viewing problems for visitors. It is highly recommended that any problems be corrected.

ACCESSIBILITY INFORMATION: Of all the messages generated, 3 messages had to do with accessibility. While this page did not generate any accessibility errors or warnings (Congratulations!), it is very likely that there are opportunities to improve this web site's accessibility. Consider reviewing this web site for accessibility issues. CSE HTML Validator can help.

Det skal dog siges til designernes ros, de overholder HTML farve koderne, så sitet også kan nydes i 256 farver.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : gewir

Dato : 04-10-03 16:19

LATTERLIG

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-03 16:27

Hvad præcis går den dér 'folkegave' ud på ?

Jeg må have ...for jeg kan ikke se formålet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 04-10-03 16:44
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-03 17:21

... Ok. Jeg gi'r mig :

Citat
2. oktober
En sommerbolig i Grønland (Nord for polarcirklen).

2. oktober
En "Tasmansk djævel".

2. oktober
En Te-pavillion dekoreret indvendig med H.C Andersens eventyr.

2. oktober
En passende Ø.

1. oktober 2003
Forslag: En kajak

1. oktober 2003
Forslag: En skulptur

1. oktober 2003
Forslag: En oplevelsespark

1. oktober 2003
Forslag: En gigantisk fest

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-03 17:24

Ps. Jeg vil da foreslå :

En 'Giantisk Roterende Is-Lagkage m/Pynt' ...til 13 Mil. DKr. !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 04-10-03 18:21

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 04-10-03 20:17

Hey,
Jeg kan kun være enig med skingur i hendes kommentar. Jeg fik heller ikke nogen invitation - eller glæde af lukomsbrættet med monogram, de nye facader til slottet eller støbejernsporten til parken - alligevel kom det fra mine skattekroner.
Folkegaven burde bestå af en gave til folket (+ kanduèr.)

Hva` med en ekstra uges ferie?

Laurenzio

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-03 11:32

Det er jo valgfrit at deltage i indsamlingen. De personer, som har lyst, kan jo putte penge i kassen. Andre kan jo bare lade være.
Desuden tror jeg ikke at den projektgruppe, som står bag indsamllingen, får lov til at bestemme hvad beløbet skal bruges til. Hoffet vil i sidste ende have indflydelse og den endelige afgørelse.

mvh ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-03 11:44

Ok. for at svare dig kort : Jeg synes det er en dårlig ide

Hvorfor? Fordi; der er så mange andre grupper i dette land, der kunne trænge til en folkegave, end lige kongehuset !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 05-10-03 12:16
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-03 12:29

Ishoey -> Det var da en glimrende ide

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-03 12:35

I den mere muntre afdeling vil jeg da foreslå : http://home19.inet.tele.dk/falf/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 05-10-03 12:41

Hvad dette her:

Gaven skal gå til humanitære fond!

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 05-10-03 12:45

molokyle>>

http://home19.inet.tele.dk/falf/

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-03 12:47

Mener du Røde Kors osv..? De får da ofte folkegaver? Næh.. så hellere en gave fra folket til folket: Fra de rige til os andre.

Ca. 10% af den danske befolkning sidder på over 90% af værdierne (Kapital, Jord og Produktions-apparat).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-03 12:53

Ishoey -> ........hvisker .........der dér side kunne have været lavet af nogen, jeg er stødt på herinde ...........2
.............sssshhh

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 05-10-03 13:53

molokyle >>

Jeg mener ikke Røde Kors!

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 05-10-03 14:00

molokyle >>

Hvem betaler til bryllup festen?

Det gør vi, selvfølgelig. Vi betaler, via vores skat, til kongehuset.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-03 14:04
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-03 14:11

Ishoey -> Hovsa... Ja, det kan vi jo ikke sådan lige vælge fra, men jeg personligt; kan godt undvære PR effekten af kongehuset og hva' har vi..? Så, for min skyld; ingen alarm. Skatteandelen til kongehuset burde kunne vælges fra. Ligesom kirkeskat.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-10-03 14:41

Hvad synes du om folkegaven til Mary og Frederik

http://www.platuglen.dk/Haender/image13.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 05-10-03 14:47

Manse9933 >>

Så Så du!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-10-03 15:04

jeg kan kun give molokyle ret,tænk sig de får Danmarks største overførsels
inkomst/bistands hjælp,og så skal de sku også have gaver af folket,de stakler,
men det kan være at de trænger til det,ud fra deres levefod,skulle de måske
have nogle flere bistands kroner,det er jo dyrt at fise rundt over hele kloden
konstant

Manse9933

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-03 15:17

Lønforhøjelse til (kandu-) folket... Ishoey -> Gamle Røver...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 05-10-03 15:19

PIS & LORT MED AT MAN SKAL LOGIN FOR HVER 5 MIN.
:=(

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 05-10-03 16:11

hvordan kan du give 501 point..?

Solgaard

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 05-10-03 16:14

For at være god ved kandu-folket...

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 05-10-03 16:17

heh ja ja men har de da fjernet max på 500...?

Solgaard

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-10-03 16:19

Hejsa Ishoey

Jamen så beviste du også lige at man nemt kan hæve til over 500

Angående folkegaven
Så giver jeg kun gaver hvis jeg er inviteret

Gaven i sig selv må da være
At Mary vil blive accepteret af den danske befolkning,og det tyder det jo på hun er

Mvh Og en forsat god søndag
Brian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-03 16:30

briani -> Accepteret nuvel... men vellidt bliver hun vel kun, hvis hun 'bidrager' med noget konstruktivt?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : croaks

Modtaget 501 point
Dato : 05-10-03 17:03

Det rene nonsens - det danske folk betaler i forvejen alt for meget til komgefamilien!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-10-03 19:58

Ja - jeg er altså lidt royalist. De største spekulationer jeg har, er at finde på en gave, når jeg (naturligvis) bliver inviteret. Nå men det løser sig nok.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-03 20:30

emesen -> Jamen... jeg morer mig da også nogen gange 'kongeligt'

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Ishoey