/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
HTML kode som skal lægge nogle tal samme~
Fra : mhvejsel
Vist : 791 gange
100 point
Dato : 04-10-03 10:55

Hej allesammen.
Jeg leder efter en html kode, eller noget i den stil.
Den skal kunne renge tal ud når jeg f. eks. skriver
100,00
69,50
12,00
= så den skal lægge de tre tal sammen f. eks.
Jeg skal bruge det til http://www.mhvejsel.dk under mine varer så jeg ike behøver at skrive Total prisen hver gang, så jeg bare skal indtaste min slagspris.

Med venlig hilsen
Mads Hvejsel

Mhvejsel.dk
Cs-zone.dk
info@mhvejsel.dk
Zoot@cs-zone.dk

Kommentar
Fra : mr.x

Dato : 04-10-03 11:06

du slulle prøve hos en pc forretning, du kan ringe, skrive eller opsøge dem. p.s du skal søge efter nogle pc forretninger på nettet. prøv: www.google.dk www.jubii.dk www.yahoo.dk
Det er gode steder at søge.
H mr.x Alles helt

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 04-10-03 11:27

Hvilken type hotel er det du har hos Wannafind ?

Har du lavet alle dine sider i statisk hhtml ?

Det ville være en kæmpe fordel for dig OG dine kunder hvis du lavede hele dit site i asp eller php, så kunden ikke selv skal skrive varenavn antal og pris ind. Det er en "turnoff" for kunder, og du skal have ret gode tilbud .......

Du vil så også kun skulle opdatere dine varer ét sted, og dine sammenlægninger kan klares af systemet.

HTML kan ikke lægge priserne sammen, men et javascript burde kunne klare det. Så spørg i javascript sektionen.

Mvh
sMorch

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 04-10-03 12:32

JA OKAY.
Men er der så nogle som kan hjælpe mig med dette, med et javascript så.

Med venlig hilsen
Mads Hvejsel

Kommentar
Fra : Jin2k

Dato : 10-10-03 11:33

Hejsa.
Her er et ekstremt simpelt javascript der kunne bruges som midlertidig løsning...
Kode
<html>
<head>
<script>
function update(){
total.value=(antal1.value*pris1.value)+(antal2.value*pris2.value)+(antal3.value*pris3.value);
}
</script>
</head>
<body>
<table><tr><td>Antal:</td><td>Pris:</td></tr>
<tr><td><input type=text name=antal1 onchange="update()" size=2></td><td><input type=text name=pris1 onchange="update()"></td></tr>
<tr><td><input type=text name=antal2 onchange="update()" size=2></td><td><input type=text name=pris2 onchange="update()"></td></tr>
<tr><td><input type=text name=antal3 onchange="update()" size=2></td><td><input type=text name=pris3 onchange="update()"></td></tr>
<tr><td><input type=button onclick="update()" value=Opdater></td><td>Total: <input type=text name=total></td></tr>
</table>
</body>
</html>

Men dette bør kun bruges som midlertidigt og er ikke en holdbar løsning. Skift til PHP, ASP, Coldfusion eller ligende...
/Jin2k