/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kan ikke ændre startside????????????
Fra : jensviggo
Vist : 673 gange
5 point
Dato : 04-10-03 09:16

Har win 98, og plejer nok at kan ændre startside på vanlig vis, men nu er "blokken" i funktioner/indstillinger gråzonet, altså jeg kan ikke komme ind. hvad mon der er sket???

MVH jens viggo

Kommentar
Fra : als

Dato : 04-10-03 09:24

Der er sket det at du er blevet hijacked. Du har sikkert også fået en anden startside en du selv ønsker ik' sandt?

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 04-10-03 09:51

Jensviggo ! Puhhh hada. Undskyld jeg bare lige kobler mig på, men det her er min store skræk.
Jeg kan ikke hjælpe dig men se godt efter hvad Als siger til dig. Han er ekspert på feltet. Jeg er blevet hjulpet mange gange af Hr. Als.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : mr.x

Dato : 04-10-03 10:15

jeg ved ikke om du spørge om: Jeg kan ikke komme på internettet eller om du bare ikke kan skifter forside, men hvis du ikke kan nr.2 så prøv at gå www.google.dk der er et sted der står at du kan få den som startside, klik på den og så skulle den være der. h mr.x Alles helt

Kommentar
Fra : technet

Dato : 04-10-03 10:46

jensviggo >> det er sikkert som als siger , hvilken startside har du fået ? det er sådan at det gør det nemmere at fortælle dig hvad du skal gøre.

men du kan lave en vbs script som du kan ligge i din start

lav en genvej til denne script i din startmenu
start > programmer > start
----------------------------------------------------------

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\Start Page", "http://www.google.dk/"

--------------------------------------------------------------------

du kan selv redigere den ved at højreklikke på den og så klik på redigere

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-10-03 11:01

Noget er blevet ødelagt i explorer, af virus eller af andet, og der er da ikke meget ved at tvinge en anden startside til at komme. Det er jo kun en stakkels frist, du kan jo heller ikke ændre på dine indstillinger, eller slette cookies mm.
Du skal da bare installere den nyeste internet explorer, fra nettet eller et blad, feks K-Komputer.
God fornøjelse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : als

Dato : 04-10-03 11:02

Vi har brug for flere oplysninger jensviggo. I værste fald kan det også være denne http://www.spywarefri.dk/virus.htm#qhosts
Den fører dig et andet sted hen når du indtaster www.google.dk, men du må fortælle lidt mere jensviggo, så vi kan komme videre.
Og så lige lidt velment spam (av-av): Microsoft er kommet med længe ventede sikkerhedsopdateringer her til morgen. Nupper også den slemme qhosts.

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 5 point
Dato : 09-10-03 13:39

Du er blevet hijacket....

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 12-10-03 22:02

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg.
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene / kommentarerne var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 12-10-03 22:29

Han har ikke fået et rigtigt svar endnu. for den eneste mulighed for at fjerne det fra den startside er han lægger en hijackthis log herind, som jeg efterfølgende tjekker og fortæller hvad han skal fixe...

Arlet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-10-03 00:41

Har du prøvet at gå ind i kontrolpanel/internetinstillinger. Er den også gråtonet her ?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 13-10-03 00:44

Vi har slet ikke hørt noget fra jensviggo.

Jeg syntes du skal smide den hijackthis herind, så er jeg sikker på at jeg kan hjælpe dig *S*

Arlet

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 13-10-03 07:01

Tak for alle reaktionerne, men jeg har virkelig ikke haft tid til at se på det, det piner mig virkelig, jeg har bestilt en USB ramstick så jeg kan hente det jeg sakl bruge af nødvendige, resten sletter jeg måske, men jeres forsøg skal lige ha´en chance, så I er ikke glemt, gi´ mig et par dage.
Til pallebhansen------det har jeg osse prøvet, det er det samme.
Jensviggo

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 07:09

Hvorfor følger du ikke arlets råd? Det er da lidt mere besværligt at formatere og geninstallere (for det skal du mindst gøre for at slippe for dit problem, og chancen for det genopstår er meget stor alligevel) end at checke for spyware og udskrive en highjack logfil (Det tager kun et par minutter)!

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 13-10-03 07:15

Hej med jer.
[citat]
Fra : pallebhansen Dato : 13-10-03 00:41

Har du prøvet at gå ind i kontrolpanel/internetinstillinger. Er den også gråtonet her ?
VH Palle Hansen

1 Kommentar

Fra : arlet Dato : 13-10-03 00:44

Vi har slet ikke hørt noget fra jensviggo.

Jeg syntes du skal smide den hijackthis herind, så er jeg sikker på at jeg kan hjælpe dig *S*

Arlet
[citat]
Det er det jeg synes der er mærkeligt. I stiller en teori om "hijack" og så forstår jeg ikke den larmenede tacshed. Det er da en alvorlig sag. Måske skulle det have været den her variant i stedet for.

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg.
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Din sidste reaktion daterer sig tilbage til 04-10-03 kl.09.16 så kommentarskriverne må gå ud fra dit problem er løst eller du har opgivet at få det løst ved hjælp af kandu.dk og spørgsmålet derfor kan lukkes.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 13-10-03 07:21

Hej igen.
Ok..................
Jeg havde ikke kigget i indbakken inden jeg afsendte det sidste indlæg. Piben stikkes ind her fra Roskilde, og jeg afventer begivenhedernes gang. Det vil være godt for mig, at se hvordan det her problem bliver løst Fortsat god dag
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 13-10-03 09:42

jensviggo -> Får at få det væk er der to muligheder...

Den ene hedder format c.. den virker i dette tilfælde, da det her snavs ligger på computeren og er ikke gået i bios, så det er en mulighed.

Den anden mulighed er at se op over..

Hvis det er fordi du ikke vil have loggen herind, er det i orden at du sender den til mig, men det eneste man kan se, ud af en hijackthis er hvilke programmer der kører på din computer og hvis der er noget snavs...

Valget er dit!!

Arlet

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 13-10-03 21:22

Så lykkedes det.

Jeg fulgte arlets råd, næsten da. Da jeg tidligere har kigget i reg.db. vidste jeg godt hvor der skulle ryddes op. Det var egentlig nemt, da jeg først var guidet ind på sporet.
Nu har jeg så prøvet det.............skide trælst. Tak til alle for alle rådene, både de gode og velmente kommentarer..........godt der er et forum, der kan hjælpe, når det kniber.
Endnu en gang tak for hjælpen.

jensviggo

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 22:27

Så afslut spørgsmålet ved at acceptere arlets svar! *S*

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 13-10-03 22:29

Det var godt det lykkes for dig *S*

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 22:58

godt gået arlet!

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-10-03 07:11

Hej med jer !
Meget fint at problemet er løst. Som sagt er det senarium mit mararidt. Rart at vide der er en løsning, hvis det skulle ske. Tekniken i løsningen kan jeg ikke gennemskue , men hvis det bliver aktuelt spørger jeg.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 14-10-03 07:25

ibasa -> Når man bliver hijacket, dvs en udefra overtager noget af styringen på ens computer, her bestemmer de startsiden.

Så er eneste løsning hijackthis, som kræver meget at tyde.

En hijackthis er en logfil hvor man kan se alle de programmer, der er åbne nu og systemfiler og evt snavs.

Dvs hvis man får slettet en forkert fil, kan det betyde format c: derfor anbefaler vi ikke at man selv sletter noget i hijackthis.

Når man ser loggen så umiddelbart kan man godt se, der hvor startside er ændret, den kan man slette, men når startside er ændret betyder de også at man har meget andet skidt på computeren.

Så i denne tråd vil jeg æde min gamle hat på at jeg kan finde en del snavs på den computer, hvis jeg ser loggen, men man kan ikke tvinge nogen..

Og det er heldigvis ikke min computer,der er fyldt med snavs ...

Så håber jeg at jeg har givet dig et lille indblik i hijackthis..

Hvis du vil vide mere, spørger du bare, så skal jeg prøve at svare..

Arlet

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-10-03 07:49

Waaauuu
Det her er squ service i højeste potens.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 14-10-03 18:29

Accepteret som svar

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 14-10-03 18:32

du skal vælge et af indlægne som svar....

Arlet

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-10-03 18:43

jensviggo............Hvis du spørger om hvordan spørgsmålet lukkes, så kommer opskriften her:
Oven over hver kommentarboks, står der i højre side "ACCEPTER SOM SVAR". Her vælger du den kommentar der har hjulpet dig mest. Accepterer den og følg anvisningerne.
Sren i Rskilde

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 14-10-03 18:59

Da det var den eneste mulighed jeg havde, fik jeg med din hjælp raget kastanjerne ud af ilden, og efter bedste evne og lidt til, ryddet op.
Den køre uden varige men, er blevet testet i hoved og r.., og er glad som aldrig før.
Kan ikke bringes ud af fatningen.

jens viggo

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 14-10-03 19:06

Godt det lykkes

Takker for point *S*