/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Satellit / luft foto af dit hus mv.
Fra : CLAN
Vist : 6468 gange
100 point
Dato : 03-10-03 18:00

Hejsa
Om jeg kan finde det igen... I tidernes morgen kan jeg huske en side, hvor man kunne indtaste sin adr. og så fik man et foto / billede af sit hus fra forskellige højder.
Ditto kan jeg huske en anden side, hvor man kunne indtaste koordinater. Når satellitten så passerede, kunne man få et billede af den indtastede lokation.
Er der nogen af jer, der kan huske det samme, og evt. henvise til siden???

Kigger ind igen i morgen...
Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-10-03 18:05

Lyder interressant, jeg er spændt på resultatet.
Eyvind.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 03-10-03 18:08

http://www.kortal.dk/start.asp
Det skulle vist være denne side.
mvh

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 03-10-03 18:33

Prøv evt www.nja.dk/luftfoto

Her er der fine luftfotos.Det er nok bedst at være fra nordjylland...Hmmm!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-03 19:26

Tilslutter mig :

Citat
Lyder interressant, jeg er spændt på resultatet.
Eyvind. :-!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-10-03 22:08

-> Teil
Kanon godt link, tak for det
mvh
dabj

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-10-03 22:29

Det er bare irriterende med den røde prik mit i billedet, men søg på en nærliggende adresse så får man sit eget hus og grund "pletfri"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-10-03 23:05

http://kmdkort.kmd.dk/kort.asp hentede jeg et luftfoto den 8. sept i år.
Men nu kan jeg ikke åbne siden, måske tilfældigt.
www.nja.dk/luftfoto vil heller ikke åbne i øjeblikket.
mvh

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-10-03 07:50

Hej Teil
Yes! Det var lige netop http://www.kortal.dk/start.asp jeg ku' huske... man skal dog lige installere en lille Plugin, en ting man desværre ikke kan få lov til herude (DONG IT lukker da også af for alt det sjove *GGG *).
Citat
NB. Kortal kan kun anvendes med Internet explorer 4.01 og nyere og KUN på Windows PC'ere. Læs her hvorfor

For at kunne benytte luftfoto på kortal® skal der installeres en plugin (et lille program) på din maskine.
Det tager blot nogle få minutter og kører helt automatisk.
Installation og anvendelse af denne plugin er vederlagsfrit.

Vælg, Ja tak, herunder og svar derefter, ja til at installere.

Ja tak, jeg vil gerne installere Kortal plugin.

Nej tak, jeg vil IKKE installere Kortal plugin.

De andre du henviser til, kan jeg heller ikke få til at virke. Jeg lader lige strengen stå lidt endnu... men du har points, det VAR den side, jeg ku' huske... og efterlyste.

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-10-03 07:52

NB:
Siden med indtastning af koordinater (pos.) og så et satellit-billede, den er der ikke nogen, der har fundet endnu

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 04-10-03 15:42

Tak for svaret Teil
Som sagt... så var det Kortal, jeg ku' huske. En skam vi ikke fik den anden, jeg ku' huske også.
1000-tak for svaret
Søren

Kommentar
Fra : bennosoft

Dato : 18-05-07 14:48

hej jeg har fundet mit eget hus på lutt-foto.siden hedder eniro.dk m.v.h bennosoft