/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Har killingen misforstået mig?
Fra : vibaek78
Vist : 565 gange
300 point
Dato : 03-10-03 09:50

Jeg ved godt at killinger lige skal have noget tid til at lære.

Min far fandt den lille stakkel igår på et værksted hvor han gør rent.
Istedet for at den skulle overlades til sig selv har vi taget den til os.
Min kone og jeg startede med at have den ude på badeværelset til den var tryg ved det, inden den blev introduceret for gangen og sidenhen stuen (Den lusker stadigt nysgerrigt rundt herinde - det er skønt at se)

Noget af det første jeg viste vores lille killing var dens kattebakke som jeg bar den op i. Den hoppede ud igen. Jeg bar den op igen og den hoppede ud. Jeg gentog 2-3 gange til for at være sikker på at den forstod at det var dens toilet.

Nu kommer så det jeg er i tvivl om. Misforstod den mine hensigter med at lære den om toiletvaner. For det "sjove" er at den nu hvergang den vil hvile sig eller sove lægger sig op i kattebakken.

Den tror måske jeg mente det var dens seng? Den har ikke urineret eller skidt i hverken bakken eller resten af lejligheden endnu (foretrækker selvfølgelig bakken). Den åd ellers en hel pose whiskas killing-kylling ting serveret lidt af gangen og en lille skål med killing mælk (ja ved godt den ikke må få rigtig mælk)

Skal jeg bare være lidt tålmodig?

Accepteret svar
Fra : calista

Modtaget 310 point
Dato : 03-10-03 09:58

Jeg går ud fra i ingen andre katte har?
Ellers har jeg tidligere, når jeg har fået en ny killing i huset, brugt en lille (undskyld sproget) kattelort, til at markere for katten, at det altså er her man gør det man gør!
Men bortset fra det, så ved mine gamle katte, intet bedre end en ren kattebakke. Der bliver rullet og sovet i den HELT rene bakke... De er skøre de kræ!!
Hvor gammel/ stor er den killing, du har taget i pleje? Det kan måske også være, at den simpelthen er for lille, til selv at kunne få gang i maskineriet?
Prøv med et stykke lunt fugtigt vat, at vaske den på maven, mens du holder den ind over bakken.

Knuz og held og lykke med det lille missebarn

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-10-03 10:31

Leg du er en kattemoder-tunge, der masserer killingens mave... dvs ligeså blidt, men regelsmæssigt. (Derfor vattet, som Calista skriver )

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-10-03 10:33

og forresten... dejligt at din far tog den med og dejligt, at i har taget den til jer... der er sg* så mange katte, det er synd for. Dejligt at der nu var een, der slap for at blive baggårdskat.

Kommentar
Fra : vibaek78

Dato : 03-10-03 11:01

Det er vores første kat. Mine forældre har deres egen kat, så derfor tænkte de på min kone og jeg.
Tak for tippet med vattet, det vil jeg prøve.

Det er skønt at se hvordan den har udviklet sig på kun 2 dage. Den er selvfølgelig stadig en kende nærvøs, specielt når vi bevæger os og er uforudsigelige for den, men den er begyndt for blot en time siden at hoppe op i sofaen til mig og sidde og lure med når jeg sidder og fedter på nettet =) Herligt at se. Har lige filmet den , det er jo herlige minder når den ligger og leger som nu kun killinger gør...

Vi er glade for at vi har reddet den fra en kummerlig tilværelse.

Den ser sund og frisk ud. Der er godt med liv i den. Men jeg regner da stadig med at jeg lige skal slå et smut forbi en dyrlæge for lige at være sikker på den ikke er syg.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-10-03 11:04

Det er en god ide.. den skal have ormekur og vaccineres, evt kastreres når den tid kommer. Det er altid rart med en proff´s ord om at kæledyret er sundt og raskt.

mvh Christina

Kommentar
Fra : vibaek78

Dato : 03-10-03 11:26

Hvor ofte skal det lille trick med vattet egentlig gentages?

Kommentar
Fra : fulla

Dato : 03-10-03 11:30

Jeg har også haft problemer med at få en killing til at bruge kattebakken - herunder at den gerne vil lægge sig til hvile i rent kattegrus. Jeg har prøvet at holde øje med den, og når den så har gjort tegn til at skulle af med noget, har jeg skyndt mig at sætte den i bakken. Når den så har tisset - eller andet i bakken, er dens naturlige instinkt at der skal skrabes - og det er der jo bedre mulighed for, end hvis den bare tisser på gulvet. Det er lykkedes fint.
Min første killing, var med i soveværelset på 1. sal med sin kurv fra starten. Allerede den første nat hørte jeg, at den var nede på badeværelset og skrabe i kattegruset - hvorefter den kom op til mig igen og lagde sig hos mig - og altså ikke i kurven.

Kommentar
Fra : vibaek78

Dato : 03-10-03 17:43

Den har ikke problemer med at komme af med noget. Den har urineret på mit gulvtæppe mens jeg ikke var opmærksom, og jeg opdagede den sad og sked ovre i hjørnet. Det er fint nok, så ved jeg da i det mindste den kan uden problemer. Jeg tog dens kattelort og lagde den i dens kattebakke. Den lagde sig så bare i den anden ende af kattebakken. Nu har jeg delt kattelorten op så den ligger i alle 4 hjørner. Katten har ikke lagt sig op i bakken for at hvile sig siden. Er vi heldige er der bingo og så har den forstået at det er der det foregår ... =)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-10-03 07:46

og gjorde den så det? Altså forstod det?
Mvh Christina

Kommentar
Fra : vibaek78

Dato : 09-10-03 08:47

Jeps... den forstod det dagen efter... Skønt. Fik desværre problemer med allergi, ikke til at vide *snøft* for den har udviklet SÅ meget personlighed. Vi har givet den til min lillesøster der bor 500 m fra os. så vi kan stadig se den indimellem. Kommer dælenme til at savne den *HUUUUUUUUULK*

Godkendelse af svar
Fra : vibaek78

Dato : 09-10-03 08:52

Tak for svaret calista. Det virkede med at lægge dens kattelort op i bakken. Lige til at starte med lagde den sig bare op i den anden ende af bakken (den lille tosse) men så delte jeg lorten op i 4 dele med skraberen og lagde den i alle 4 hjørner. Efter det har den kun brugt bakken til toilet.