/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mærkelig filer
Fra : BS
Vist : 543 gange
100 point
Dato : 03-10-03 04:20

Hej med jer ...

Ja hvis jeg vile hent en spil eller hvad ved jeg som kunne hedde : flt-musd.001 og flt-musd.002 til 010 og hvorfor er de lavet sådan og hvordan få man åben dem til alm filer ???????

M.V.H
Brian

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 03-10-03 06:00

Hejsa

Der er tale om et winrar archive.....
f.eks test.001 - test.034

Du skal have alle de filer der hører til pakken.....også unzippe dem med winrar....
Man deler gerne store filer over i mange små, for hvis der så opstår en fejl under download, så mister man ikke alt data på en gang.....

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : BS

Dato : 03-10-03 13:01

Hej igen dem med rar har jeg ikke problem med men der er andre som kunne være sfv filer , men hvorfor skal de pakkes på dem måde ??? .....

Accepteret svar
Fra : dreyer

Modtaget 100 point
Dato : 03-10-03 14:34

mrhan: Lige lidt ordkløveri: Det er ikke tale om WinRAR-arkiver, men bare om RAR-arkiver. WinRAR er bare en utility der gør det en del nemmere at håndtere dem. Og man kan vel teknisk set ikke unzippe en fil der ikke er zip'ed?... :)

BS: Der er nogle folk der har en idé om, at det ene pakke-format er bedre end det andet til forskellige ting. Og det er der måske nok noget om, selvom det oftest er ret begrænset hvor meget man vinder ved at bruge det ene frem for det andet. Nogle pakker også gerne filer i en pakke, hvorefter de pakker pakken i en anden pakke, igen for at komprimere filerne mest muligt. Det er igen meget begrænset hvor meget man vinder ved at bruge denne metode.

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-10-03 14:53

Prøv at se om denne fyr ikke kan klare opgaven>
http://www.ultimatezip.com
(Gratis)

Manse9933

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-10-03 16:45

Der er tale om pakkede musikfiler, man bruger forskellige pakkepogrammer feks sådan at man kan opsplitte musik og ligge dem på disketter.
når man skal samle musikken igen, skal man have programmet der kan samle dem igen.
I tilfældet med sfv filer bruges programmet Easy SFV Creator 2.7.0 som hentes på http://bssite.dns2go.com/
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : BS

Dato : 03-10-03 16:54

Tak for svaret dreyer.

Kommentar
Fra : BS

Dato : 03-10-03 16:57

Easy SFV Creator 2.7.0 har hente før men kan ikke rigitg finde ud af det og hvordan får jeg dem til rigitg filer ved at brugen den program ????? ....

Fra Brian

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-10-03 17:07

Nej men du skal da heller ikke regne med at jeg hjælper dig mere, formodentlig heller ikke andre, når du giver point til dreyer, selvom det var mig der besvarede dit spørgsmål?