/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvordan synes du, at det er at være på K~
Fra : Franksp
Vist : 442 gange
10 point
Dato : 02-10-03 22:16

Hvordan synes du, at det er at være på KanDu lige nu?
Spørgsmålet er mest rettet til "gamle" brugere, men må naturligvis, besvares/kommenteres af alle. Det er absolut ikke for at udelukke nogen, men jeg synes der er sket en meget stor forandring, indenfor de sidste 2-3-4 måneder.
For mig er Kandu ikke det, det var før. Tidligere loggede jeg mig på, hver eneste aften. Jeg glædede mig faktisk til det. Det gør jeg ikke mere. Jeg synes, det er, smadder ærgerligt. Jeg savner den kontakt med jer, som jeg havde før.
Jeg har fået en utrolig god hjælp, på mange af mine spørgsmål, og jeg synes også jeg har hjulpet mange.
Er der andre af jer, som også synes, at KanDu har fået, en "kedelig drejning"? Den samme "kedelige drejning", som jeg også synes, der sker i vores samfund.
Dette indlæg, sender jeg (lidt mod min vilje) for at få en saglig debat, som jeg håber, at alle i KanDu brugere vil respektere. Kom nu "ud af busken", og kom med en saglig kommentar/indlæg

De allervenligste hilsener
Franksp

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 02-10-03 22:32

De allervenligste hilsener: Kandu er MEGET ustabil og MEGET langsom, hvis de mente noget seriøst med sitet, ville de foretage sig noget i forbindelse med det problem!
Naturligvis vil ingen sidde og vente 2 min. på at uploade en kommentar osv.
Det er simpelhen bare en gang ren ... pis. De allervenligste hilsener "lillemig"

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-10-03 22:47

Franksp!
Det kan du godt ha' lidt ret i - det med den kedelige retning.
Før var der lidt hyggelig smådrillerier ind i mellem spørgsmålene, men det er lige som om det er blevet et sted for små slagsbrødre/søstre. Jeg ved ikke om det er disse point som opildner til kraftige udgydelser, eller det bare er en form for mindreværdskomplekser som er årsagen. Men kedeligt er det da.
Som så meget andet går det vel i sig selv igen - forhåbentlig.
En forhåbningsfuld hilsen.
Emesen.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 02-10-03 22:50

Jeg siger som "lillemig"---kandu er m-e-g-e-t langsom, og ofte lukker jeg af bare irritation, men jeg har på fornemmelsen at det ikke lige er det du mener.
Men holder man sig væk fra først kandu og nu smalltalk, hvor der efter min ringe mening er indlæg der er l-a-n-g-t under lavmålet, synes jeg at det glider nogenlunde.
Selvfølgelig kunne det jo være rart med lidt småsnak i venskabelighed, men sådan er det ikke for tiden, og det må man så leve med.

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 02-10-03 22:58

Mit spørgsmål går ikke på om KanDu er langsom (for det er det for tiden), men mere på indlæggene/indholdet/sammenholdet/kvaliteten af spørgsmålene o.s.v.
Så dabj, har ret. Det er ikke det jeg mener.

Franksp

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 02-10-03 23:14

-> Franksp

Sammenhold-----gu ved hvad det er.

Indlæggene -----tja, jeg synes, der er for mange der bare fyrer en link af, og det er så det,--- man kunne vel give sig tid til bare en lille forklaring, der er trods alt nogen der kikker ind for første gang og måske klør sig lidt i nakken---hvad pokker er nu det.

Kvaliteten af spørgsmålene----det er nok ikke nemt, at finde ud af første gang, man er på, men det var rart, hvis man lige så efter, om svaret ikke allerede lå i kandu, der er knageme mange gengangere.

mvh
dabj

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 02-10-03 23:33

Hastigheden på kandu kan være meget svingende, til tider irriterende. Det burde kandu gøre noget ved, og jeg tror på at de forsøger. Vi må også huske på, at det er et forum de stiller til rådighed ganske gratis.

Tonen på kandu er vores/brugernes problem, som vi vist selv må forsøge at løse.
Der vil altid komme nybegyndere og/ overfladiske til, som ikke er inde i konceptet, og derfor kommer til at klumre lidt i det. Det kan vi ikke gøre noget ved.
Men det alvorlige er vel også de få fjolser, der med deres "højrøstede" og usaglige kritik - brug af flere profiler - pointfuskeri m.m. forsøger at sætte normen for, hvordan man skal opføre sig på kandu.
Desværre er det let, at lade sig rive med, når bølgerne går højt; men det vi burde gøre overfor sådanne ballademagere, var helt enkelt at ignorere dem.
Man kan selvfølgelig også vælge selv, at forlade kandu; men det løser jo ingen problemer; men bekræfter kun ballademagerene i at de er nogen H------- nogen.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 02-10-03 23:50

Jeg synes at det er et godt forum at stille spørgemål i, men det ærger mig meget at der er så L A N G S O M T. Jeg er glad for at det ikke bare er mig der har konstateret dette. Kom nu kære Kandu, og lev op til jeres slogan "Vejen til en hurtig løsning"
Med venlig hilsen
Heseda

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 03-10-03 00:05

Se det nye Tip fra kandu

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-10-03 00:13

Så kan vi begynde at tale "pænt" til hinanden med en højere hastighed - Super.
Emesen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-10-03 00:17

Er for træt lige nu, vendet tilbage imorgen
G´nat, Christina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-10-03 07:00

Hejsa...
Gammel bruger? Hvis ca. 1 år er gammel, så kommer der lidt her fra
Jeg syntes Kandu er et herligt forum, her spørges vidt og bredt, og selvfølgelig kan det ikke være lige interessant for alle (vi har da heldigvis forsk. meninger og syn på sagerne). Jo! Jeg hygger mig ret så godt på Kandu.
Der bliver svaret seriøse, useriøst, pludret, sladret, snakket, ævlet, kævlet, skændes, skulder klappet osv. osv. osv. listen er uendelig (heldigvis).
Hopper man på en streng, hvor der er for meget "giftig røg", ja så kan man jo bare sappe videre (det gør jeg selv). Igen sammenligningen med familiealtret i stuen (eller soveværelset), er der et program som "stinker", ja så sapper man til næste program. Der er altid noget af interesse, med alle de kanaler - ditto på Kandu... se bare "kanal-oversigten" på http://www.kandu.dk/dk/alfafront.asp det er sgu' (host) da noget af et program. På begge kan man selvfølgelig ramle ind i en debat, hvor det går lidt for meget for sig til éns temprament. Det sker begge steder... tænk bare på gamle Erhardt Jacobsen og Mogens Glistrup... det ku' faktisk være ret så fornøjeligt at kigge på, og lige netop kigge, det kan man jo også på Kandu, man behøver jo ikke være i brændpunktet hele tiden... ikke hvis éns mavesyre ikke kan ta' det.

Hvad angår hastigheden... uha! Den er da indrømmet "kedelig". Nogle gange mere periodisk end andre gange... og jeg bliver da også irriteret, men (stort) MEN... Kandu har altså valgt IKKE at være 100% kommerciel. Den eneste form for reklamer der er, er dem der er i toppen, når du logger ind. Det giver nok ikke den helt store indkomst! Ditto betaler vi som brugere, ikke en rød reje for at være her. Alt i alt ikke så mange penge i kassen hos Kandu, så hvordan (undskyld) helvede kan man være så uforskammet, at forlange den sidste nye micronanosekundhurtigesuperduper server stående hos Kandu? Ja jeg spørger bare!
Husk! Vi er KUN gæster på Kandu, det er HELT og holdent deres hjemmeside / forum. De tillader endda en smule medbestemmelse... og det får de KUN hak i tuden for. Man forundres over, at de gider, at blive ved!

Nå men det var så de par "øf-øf" det ku' blive til fra mig
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-10-03 07:08

NB: Stiler liiiige et lille spørgsmål på Frank's streng. Læn dig tilbage og tænk på du lige har indskrevet http://www.kandu.dk i din browser.... et par min. senere fremkommer teksten:
Citat
Beklager! Din søgte side eksistere ikke mere.
Vi har lukket og slukket!

Hvordan vil I så ha' det med den besked??
.... bare en tanke

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-10-03 07:49

tjae.. jeg ville nok få læst noget mere af det jeg skulle... min selvjustits halter lidt! Før kandu brugte jeg ikke så meget tid ved computeren!
Jeg ville synes det var kanonærgeligt, hvis Sørtens citat kom til virkelighed, for jeg kan godt lide at være her, på trods af skærmydslerne.
De sidste par måneder har været lidt mærkelige. Der er ikke ret mange spørgsmål, jeg har kunnet svare på... der kan ikke have været mange points i omløb, for jeg blev ved at ligge på top-tién, på trods af at jeg ikke just skovlede points hjem!!! De fleste er om knallerter, computer eller noget hysterisk i smalltalk! Efterhånden har jeg ikke meget kontakt med de kanduere, der kun bruger fora´et til spørgsmål og svar - fordi jeg ikke ved noget om "knalllert-tun" og "hvad gør jeg med min bil eller computer". I starten brugte jeg kandu til at lære at færdes på nettet... jeg kunne finde en masse, også om ting jeg ikke vidste ret meget om. Men så blev jeg jo selv klogere undervejs. Nu gider jeg ikke bruge helt så lang tid på det mere, og derfor holder jeg mig til de ganske få ting, jeg ved noget om.
Det er den samme håndfuld, der færdes i smalltalk og kandu. Som regel meget underholdende, nogle gange forargende, men aldrig andet end leg,- hvad jeg tror mange glemmer i kampens hede. Det er som om, der er 2 Kandu-steder... den oprindelige del, og nu den "bløde" del, med smalltalk (og til dels også "kandu", selvom de selv betegner det som spam, hvis emnet har andet indhold... så kan det jo undre, at de alligevel aldrig svarer på spørgsmål, der stilles i den gruppe!!) og nu den nye "vittigheder". Mange brugere kigger aldrig indenfor i smalltalk... ihvertfald hvis det er rigtig, at der er mange tusind brugere.
Når jeg betegner det som "leg", skal det ikke forstås sådan at jeg accepterer snyd m.m. Jeg mener, at så længe vi er ansigts- og identitetsløse herinde, vil angreb aldrig være angreb på andet end en netprofil. Der er heller ingen der får løn herinde, vel!

nå... gad vide om dette er læseligt? !!!

Mvh Christina

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 03-10-03 07:57

Hej indlæggere.
>Franksp. Det er fint du stiller det generelle spørgsmål. Som bruger kan jeg godt få det indtryk, at alle bare jorder hinanden. Men sådan er det jo slet ikke. Gennemgående er der en fin tone, positiv og tålmodig indstilling. ALTID hjælp at hente. I øvrigt er det op til os selv at sørge for tonen der afvikles i.

>Clan. med præmien din . Du skriver en ordentlig klamamse, som udtrykker alt det jeg var i gang med i går aftes indtil trætheden overmandede mig. Godt gået.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-10-03 07:59

Fortsætter lige...
Da jeg begyndte her i sin tid, færdedes jeg mest i nyhedsgrupperne, hunde, heste og katte. Katte er jeg blevet træt af, hunde er et større slagsmål end selv de bedste smalltalk-tråde her og heste bliver opdateret så sjældent, at det praktisk talt er umuligt at følge med. Set i det lys er jeg faktisk lidt træt af kandu, for jeg kunne godt lide at være med i lange diskussioner i ng´erne, og så switche herover, når der poppede en emil ind om, at der var en kommentar til et af de spørgsmål, jeg var med i.
Mvh Christina

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 03-10-03 08:03

Ja, jeg syntes det ville være trist, hvis Kandu lukkede. Men jeg vil da også sige, at der er meget mundhuggeri herinde. Og der er ikke mange spørgsmål længere, jeg kan svare på. Men stadig kan jeg godt lide at smutte forbi, for at se, om der er noget jeg kan hjælpe med

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 03-10-03 08:07

>hej smukke
Så er det da godt at vi kan "melde os ind og ud" efter lyster og temperament.
Sren i Rskilde

Accepteret svar
Fra : Rfou

Modtaget 10 point
Dato : 03-10-03 08:24

Der er meget mundhuggeri/mobberi på smalltalk,hvad der sikkert holder mange brugere væk fra spalten. Måske er det bare ment som en leg/spøg; men det hjælper jo ikke, hvis det bliver opfattet som ramme alvor.
Er det en selv det går ud over, bliver man ked af det eller gal. Nogle forlader smalltalk og kandu for evigt - andre tager handsken op og svarer igen, og så er det ikke en leg mere; men ramme alvor, hvor bitterhed og vrede skinner kraftigt igennem.
Det burde man lige tænke lidt over. Der er ikke andre til at sørge for en god tone, her på kandu, end os brugere.
Denne tråd er et godt eksempel på, at det kan lade sig gøre, uden personlige angreb og svinskeudtryk.
Mvh Rudolf

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 03-10-03 11:07

Mere seriøsiteten fra brugere her på Kandu vil være godt!

Med hilsen fra Croaks

(Første login 07.04.2002)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-03 17:36

Ih altså... Jeg synes her er for fedt. Kandu.dk 'RULES' og det fortæller jeg alle der gider at høre på det!
..at der så er 'nogen' der ikke gider høre på mig; tager jeg 'oppefra & ned' !!!

Jeg har fået rigtig gode svar på mine spørgsmål og prøver at hjælpe selv, så godt jeg magter.
Kandu.dk giver i modsætning til mange Chat-ting mulighed for fordybelse. Godt gået !!!

En finke kan ryge af panden... i en smalltalk tråd... nuvel; sådan er det sgu også i supermarkedet !
Når 'vi' er seriøse er vi 'seriøse'... synes jeg gennerelt.

Nummer 1 er; man på dette board kan spørge og få svar/kommentar på ALT mellem himmel og jord. For fedt

Franksp -> Jeg kan ikke rigtig lodde, hvor din utilfredshed bunder? Jeg har ingen problemer her...?

BH = Bedste Hilsner... :

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 03-10-03 20:13

Meget spændende debat: Jeg mener Kandu er en god indgangs vinkel til mange spørgsmål fra "virkeligheden". Det er fint at man kan give udtryk for sine meninger. Her er ingen censur, og alt kan der spørges om. På spørgsmåler " Hvordan synes du at det er at være på Kandu", så mener jeg det er kanon, men kunne godt tænke mig at det gik lidt stærkere. Det har ikke noget at gøre med, at det er gratis, men noget om hvorledes jeg opfatter "trafikken".

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 03-10-03 20:15

Overstående indlæg tog 2 minutter at uploade med en opkobling på Stofanet - der er da lang tid.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-10-03 01:27

Som forholdsvis ny bruger tør jeg dog godt vove pelsen og komme med en kommentar.

Kandu er da OKAY. Det du ikke bryder dig om kan du jo bare lade være med at deltage i. Det kan da ikke være så svært eller hvad???

At tonen herinde ikke altid er lige for enhver smag, er vel ikke ikke så underligt!!!!
Er luften for tyk- og Flyver knivene for lavt for nogle brugers vedkommende kan man jo bare som CLAN foreslår fjerne fluebenet i eksempelvis katagorien Smaltalk.
Længere er den ikke!!!

Frida

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 16-10-03 07:36

Tak for svaret Rfou.