/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Golden retrieverhvalp?
Fra : MissXX
Vist : 6848 gange
150 point
Dato : 02-10-03 15:40

For min svigerinde søger jeg en golden retrieverhvalp, tæve. Om den er ægte eller blanding har ikke den store betydning, dog skal det ikke være ud af brugshunde. Og så skal den bor her på sjælland. Hvornår hvalpen er klar til at flytte hjemmefra er underordnet, dog er uge 42 ikke så god. Håber at I kender drømmehvalpen!

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 160 point
Dato : 02-10-03 16:16

hej..prøv at kigge lidt på disse links...

Golden Retriever - Kennel Golden-Jive
Kennel Golden-Jive - opdr�t af familiehunden Golden Retriever. Information, hvalpe og tr�ning. ... endelig omkring på disse sider og læs om den dejlige Golden Retriever. Du kan finde information om vores kennel og om ... E-mail adresse: info@golden-retriever.dk. Opslagstavlen ...
www.golden-retriever.dk

Akia's Golden
Akia, Akias, golden, salg af golden retriever hvalpe, billedgaleri, stamtavle, g�stebog ... KENNEL AKIA'S GOLDEN. Medlem af Dansk Kennel Klub. Medlem af Dansk Retriever Klub. Gennemgået DKK's opdrætterkursus ...
www.golden.dk

DEFAULT
En seriøs dansk fritids kennel, der avler Golden Retriver. ... Hvalpe til salg. Hvalpebilleder. Sidste nyt ... Seriøst opdræt af Golden Retriever gennem 18 år ...
www.golden-ciba.dk

Kennel Lapija - Uhre 7330 Brande - Golden Retriever hvalpe
Lejlighedsvis haves dejlige Golden Retriever hvalpe til salg Anette og Jørgen Jørgensen +45 97-187047 +45 21-283410
www.uhreonline.dk/Lapija.htm

SCANDINAVIAN WEB DOG INDEX - DOG-INN ALL DANISH DOGS -
INDEX OF SCANDINAVIAN WEB DOGS
www.dog-inn.com/index/home.html?page=index

Webring for danske hundesider
... for alle racer. WINDWOOD GOLDEN RETRIEVER'S. opdræt af sunde og glade ... enetimer, foredrag, undervisning, healing & samtaleterapi, salg af aloe vera prod., Bachs blomsterterapi, ...
www.hunde-info.dk/cgi-bin/ringlink/list.pl?ringid=hunde%3Bsiteid=perlt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-10-03 18:16

Jeg fik selv golden retrieverhvalp sidste år, og på det tidspunkt vidste jeg ikke meget om racen, andet end de var nemme at opdrage....
At der faktik, -ligesom med labradorer - er 2 slags, det gik først op for mig, da jeg havde haft min hvalp et par måneder, og jeg så hendes far, med familie første gang.
Nu har jeg en afsindig klog og aktiv hund, som er bare så smuk og ildrød. Men jeg synes ikke, hun ligner ikke det, man almindeligvis forstår ved en golden retriever. Hun er lille og spinkel men meget muskuløs. Og hendes pels er ret kort, bortset fra fanerne, og altså næsten kobberrød. Hun har ikke mange chancer på en udstilling, har fået en 3. præmie. Men hun bestod brugsprøven, da hun var 10 måneder og har for nylig bestået DKKs lydighedsprøve klasse 1 to dage i træk med en førstepræmie.
Men hvis det IKKE er sådan en hund, I søger, så skal I se jer godt for. Giv jer tid, besøg flere kenneler og se ENDELIG både hanhun og hunhund inden I beslutter jer. Prismæssigt er der nok ikke meget forskel om I vil have en brugshund eller "en af de dumme flødefarvede". Jeg betalte 6500 kr for mit røde lyn sidste år. -Hvis I køber en blandingshund, så har I ingen garanti for, at den overhovedet minder om en golden, når den vokser op.
Med en "ægte" hund og medlemsskab af Dansk Kennel Klub, så har man en masse klub-fordele f.eks. et rigtig godt klubblad, billig og kvalificeret hundetræning, og mange andre aktiviteter. Og så kan du på stamtavlen se, om der er hofteledsdysplasi eller arvelige øjensygdomme i familien flere generationer tilbage. Begge dele er et problem indenfor racen.
M.h.t. hvornår hvalpen er klar til at flytte hjemmefra, så skal I nok regne med, at kennelen forventer, at den nye ejer besøger sin hvalp en gang om ugen de sidste 4-5 uger inden "adoptionen", så I skal kikke efter hvalpe, der er klar til at flytte hjemmefra ca. 1. november.
Men gå ind på www.golden-retriever.dk Der er der en hvalpeliste som bliver opdateret 2 gange om måneden.
Rigtig god fornøjelse, og held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-10-03 18:20

UPS Linket var www.goldenretriever.dk -uden bindestreg....

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 03-10-03 12:32

Tak til Skingur og Birgitta.

Dog har jeres svar ikke ført til den "gyldne" hvalp. Og jeg vil meget gerne rette Skingur i sine link, da du henviser til Kennel Golden Jive. Ved du hvilken kennel denne er?

Jeg gør desværre! Kan I huske det program som kørte for nogle år siden "Boomerang"? I dette program kiggede de nærmere på hundeopdræt og besøgte denne kennel, som bl.a. laver golden retrievere. Et frygteligt syn. Nå men det var jo bare fjernsyn og de pynter jo på tingene.

Nogle år efter var vi på udkig efter ny hund og overvejede bl.a. golden retriever. Derfor tog vi på kennelbesøg og endte i Haslev, hvor kennel Golden Jive ligger. Men da vi stod udenfor ejendommen gik det op for os hvor vi var endt. Synet og larmen var frygtelig. Mit gæt vil være at der mindst var 30-35 hunde i staldene og på gårdspladsen i trækasser gik 3 kuld hvalpe. Uden vand og i savsmuld, der ikke havde været skiftet i min. 3 dage. Forældrene til hvalpe kunne vi ikke få lov at se og heller ikke andre voksne hunde. Efter lang tids diskution fik jeg endelig min vilje og vi blev vist ud på vejen hvorfra vi så kunne hilse på faren til nogle af hvalpene gennem et stødhegn. Under hele vores besøg talte vi med opdrætters kone, som fortalte om at de "fine" udstillingsresultater deres hunde havde fået. Men det var som om at samtalen stoppede brat da jeg fortalte at jeg arbejder hos hundeadfærdspsykolog Bente Iversen og vi blev bedt om at ringe, hvis vi ønskede en hvalp.

Da vi kom hjem meldte jeg stedet til politiet, som fortalte at de havde besøgt stedet RIGTIG mange gange og snart var magtesløse. Hos Dyrenes Beskyttelse fortalte de at kredsdyrlægen ofte havde besøg dem og givet mange påbud. Den bedste hjælp fik jeg dog hos "Alle dyrs ret" hvor jeg talte med sheriffen, som 14 dage efter kunne berette med billeder m.m. i Ekstra Bladet hvor frygtelige forhold de holder hunde. Han brød simpelthen ind i staldene til hundene og fik taget nogle billeder.

Efterfølgende har jeg hørt at kennelen tidligere har ligget i Nordsjælland men flyttede herfra. Dog henviser de stadig til Fredensborg. Ligeledes har jeg hørt at kennelen ikke længere kan stå registret i ejerens navn men står nu registreret i en søns.

Selvfølgelig ved jeg at man ikke kan tror på alt hvad man hører, men det jeg selv har oplevet tror jeg i hvert fald på!

Pointen med denne historie var egenligt at påpege = lad være med at anbefale denne kennel, men fraråd den i stedet. Og så venter jeg stadig på guld-hvalpen!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-10-03 13:18

DET er jeg ked af! Jeg valgte bare en stribe, hvor jeg kunne se, at der var hvalpe. Jeg skal skrive mig det bag øret til en anden gang, for er der noget jeg for alt i verden IKKE vil er det at støtte den slags "fabrikker". Jeg tror på dig!

med venlig hilsen, Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-10-03 13:23

...og de lyder jo mægtig seriøse....
[citat]
Vi lægger som kennel stor vægt på at rådgive og hjælpe hvalpekøberen med at træffe den rigtige beslutning - om hvorvidt netop Golden Retrieveren er det rigtige valg!

Som en del af din garanti bedes du bemærke, at vores kennel selvfølgelig er godkendt af politi, kredsdyrlæge og amt. Vi er tillige miljøgodkendt.
[citat/code]

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 03-10-03 13:47

Hej igen!

Ja, jeg kiggede lige på deres hjemmeside. Og en ting jeg faldt over var at man kan betale både kontant og dankort. DANKORT! De sælger åbenbart nogle stykker!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-10-03 18:19

Næææææh, det der med at få hund, det er MINDST lige så svært som at adoptere et barn. Hvis I havde lidt god tid, så kunne I opsøge de steder, hvor der er golden retrievere. Og hilse på folk og fæ og høre hvor de hunde kommer fra, som I kan lide..... Hov, hørsa, jeg kommer lige i tanker om, at mange af de unge retrievere går til hvalpemotivation og retrievertræning i retrieverklubben. Der er en træningsplads lige ved Græse Bakkeby ved Frederikssund. Sandsynligvis har de hold, der træner nu. Dengang jeg gik der, mener jeg, det var lørdag formiddag. Ben prøv at gå ind på hjemmesiden og find noget om træning... Og så møder I op og kikker på træningen, og har blyant og papir med, så I kan notere hvor hundene kommer fra.
Men har du ikke været inde og kikket på hvalpelisten, MissXX? Det er KUN kenneler, der er godkebndt af DKK -og jeg kan ikke se, at Kennel Jivas hvalpe er med på listen... Man betaler også for kontrol, når man køber en hund med stambog..

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 03-10-03 21:39

Hej Birgitta

Jeg må med det samme sige at jeg er (uden at prale) er stor hundekender og har arbejdet med alle for racer, opdrættere m.m. gennem mit arbejde som hundemassør og hundetræner. Grunden til at vi ikke følger de simple råd så som besøg mange opdrættere, kom på udstillinger og træningspladsen m.v. er, at min svigerinde (desværre) helst vil have en hund uden stambog.
Mine egne har begge stambog, går på udstilling og at det der, og jeg har selvfølgelig prøvet at overbevise min svigerinde om, at hvis hun køber en hvalp med stambog, så ved hun "næsten" hvad hun får med hjem.
Men, men.... Igen er det økonomien der får lov at bestemme. Og derfor har jeg tilbudt min hjælp til at finde en hvalp, da de selv ikke er så erfarene. Personligt mener jeg 100 % at køber man en "uægte" hvalp får man præcis lige så god en hvalp, som den med stambog. Bare opvæksten har været perfekt. Og rammerne omkring hvalpen bliver optimale. Derfor tænkte jeg at her på kandu.dk kommer mange hundefolk, som evt. ved hvor drømmehvalpen er...! Men hvor er jeg glad for jeres hjælp og I må meget gerne holde øjne og ører fortsat åbne, indtil min svigerinde har fået sin lille baby!

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 04-10-03 13:01

Hej Misxx
Golden Retriver, han 3,5 mdr. gl. kr. 1200 tlf. 65982016 Fundet i www.gulgratis.dk i dag lørdag. Han er nok uden stamtavle, til den pris. Men da du søger en tævehvalp, så kig på siden, der kommer nye annoncer på online hver dag. Herfra må du så selv undersøge forholdene, og hvordan forældrene er osv. Og prøv at ringe til dem, måske kender de andre hvalpe.

Se også efter i den blå avis

hilsen fra Karin

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 04-10-03 13:03

Hej misxx
Lige en kommentar, jeg har set på siden, og der er faktisk nogen som vil forære en Golden Retriver hvalp på 9 uger væk.

Karin

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 04-10-03 15:33

Hej Karin

Mange tak for dine ideer. Jeg har nu afprøvet ideerne og venter svar med længsel. Dog vil jeg lige skynde mig at sige at jeg normalt gør LANGT uden om hunde, der sælges gennem Den Blå Avis o.lign. Jeg taler desværre af erfaring.

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 04-10-03 19:52

Hj Missxx

Det er dog et sted hvor mange private sælger deres hvalpe, og det behøver bestemt ikke at være "dårlige" hunde fordi de bliver solgt der. Handel med hunde må siges at være en tillidssag, men mit gode råd, når man skal ud og købe hundehvalp, uanset hos hvem - Sørg for at se begge forældre til hvalpene, de har også gener fra faderen, spørg efter sundhedsresultater på forældrene, og SE resultaterne på tryk. Køb ikke hvalpen den første gang I er på besøg, men prøv at komme uanmeldt en dag, og se hvordan det hele ser ud - OG HUSK det er ikke snavs og skidt der ødelægger en hvalp. Hvalpene skal være tillidsfulde overfor mennesker, og man finder kun ud af det ved at tage den væk fra sine søskende og de trygge omgivelser. Spørg om I må gå en lille tur med den, eller tage den med ind i et andet rum.
Og man finder jo også ud af meget ved at snakke med de mennesker der har opdrættet hvalpene.
Held og lykke

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-10-03 12:40

Hej, Karin. Hvordan skulle man kunne komme til at se forældrene til hundene i "den blå avis" -"Gul og gratis" og lignende steder? Tit er det jo hunde, som allerede ER blevet solgt én gang. Og de første købere er nok ikke så stolte af, at de sælger hunden videre så de vil fortælle det til det sted, hvor de købte hunden.

Og Missxx pas på! Der er jo en grund til, at man forærer en 9 ugers hvalp væk. Det er IKKE altid på grund af "allergi" Nogle gange kan det være et MEGET dyrt "køb". -Okay, det ved du jo selvfølgelig, -Bare I giver jer rigtig god tid.
---Det koster jo også en del penge at opfostre en 8-9ugers hvalp i den størrelse. Jeg tænker på daglig kost, ormekure, hundetræning, dyrlæge o.s.v. -Så hvis I må vente længe nok på "Drømmehvalpen" så kunne det være, at svigerinden kunne nå at spare op til en golden med stambog. Og der er udbuddet -ikke stort- men dog meget større end udbuddet af goldens uden stambog.
Samtidig er det jo rigtig meget nemmere og dejligere at stå med en ny hvalp i maj-juni måned, end at få hele huset overtisset og mudret til i oktober-november (Har selv prøvet begge dele).

Kommentar
Fra : lunadc

Dato : 05-10-03 13:34

Nu er gul og gratis og den blå avis jo også stedet hvor mange helt alm. mennesker sætter deres hvalpe kuld til salg, der er rigtig mange af anoncerne hvor du kan se både mor og far til hvalpene.
Man skal se sig for og bruge sin sunde fornuft, men det skal man bestemt også hvis man køber hos en anderkendt kennel.
Hvis det er en helt alm. familie hund man skal bruge så kan det være en fordel at købe hund/hvalp et sted hvor forholdene minder om dem man selv kan tilbyde hunden.
Dvs. hvis man køber hund fra den blå avis eller lignende steder, så køb fra nogle som du føler du kan med, så går du ikke helt galt i byen.
Bodil

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-10-03 18:22

Hej, Bodil. Jeg tror, at du forestiller dig, at en kennel er en stor "fabrik" der laver hunde. Det er der altså ikke tale om. En kennel er for det meste en ganske almindelig familie, hvor hundene fylder lidt mere end for de fleste andre mennesker. Familien har måske 2-3 voksne hunde, og får måske hvalpe en gang eller to om året.
Den sidste kennel, jeg købte hos, havde mor og mormor ud over hvalpene. Og de regnede med at moderen skulle have ét kuld mere inden hun skulle "pensioneres". Og da ville de selv beholde en hvalp.
Den forrige kennel havde kun én hund, moderen, -som til gengæld havde fået 11 hvalpe! -I en ganske almindelig familie med far, mor og 3 børn.
Hunden før købte jeg så i en "rigtig" kennel: Her havde de 8 voksne hunde, hvoraf kun 3 blev brugt til avl på det tidspunkt, 2 tæver og 1 han. De andre var enten for unge eller for gamle. Det hele fandt sted på en stor gård i en familie med far og mor og 2 halvvoksne børn. Det er længe siden, men jeg ved, at de alle 4 stadig er engagerede i hundeverdenen som dommere, trænere og lign.
-Og når man opdrætter hunde, så har man selvfølgelig arbejde ved siden af. For INGEN kan leve af at opdrætte hunde. -Slet ikke topopdrættere. De bruger alt for mange penge på at give deres hunde de allerbedste vilkår både før og efter fødslen.
Dansk Kennelklub laver adskillige kurser for opdrættere. Nogle af dem mener jeg er obligatoriske for at få et kennelnavn.
At hvalpene er stambogsført betyder jo bare, at deres mor og far er blevet vurderet af en racekyndig, som har sagt god for, at begge hundene ligner den race, som de giver sig ud for at være. --Men indenfor mange racer noterer man også helbredsmæssige ting i stambogen, f.eks. om hundene har hofteledsdysplasi eller arvelige øjenlidelser (golden retriever), som hundene SKAL være undersøgt for inden de får lov til at blive forældre.

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 05-10-03 23:31

Jeg vil give Birgitta helt ret, jeg har selv opdrættet hunde med DKK stamtavle i 20 år. Jeg har aldrig haft mere end 3 hunde, og det er familiehunde som bor sammen med os. Og der har så været et kuld hvalpe om året. Det er dyrt at opdrætte et kuld hvalpe, fordi der er så mange undersøgelser hundene skal igennem før de kan bruges til avl.
En anden ting der ofte har undret mig, når der bliver talt om at "ægte" hunde er for indavlede, jamen det er jo netop det man kan se om de er, ved ar kigge på deres stamtavle. Dem uden stamtavle kan jo være meget tæt beslægtet, uden at man ved noget om det.
Problemet er bare at det er meget svært for en uerfaren at skelne mellem "det gode" og "det dårlige". Og der er jo som bekendt brådne kar alle steder. Men når det drejer sig om en lille hundehvalp som man skal have i mange år, er det underligt at så mange handler impulsivt, det er de færreste som besøger 4-5 kennelser før de køber hund. De falder for en hvalp det første sted, og kommer ikke videre.
Hilsen Karin

Kommentar
Fra : mathilde

Dato : 06-10-03 07:58

Hej,
Vi fandt vores blanding i den blå avis. Det var 2 unge, men seriøse mennesker som havde lavet et kuld hvalpe. Vi kunne se både moderen og faderen. Vi besøgte dem løbende mens de havde kuldet. Og da det passede os bedst først at få hvalpen som 9 ugers, var det bare i orden. Vi fik ikke lov til selv at hente hende, for de ville selv aflevere hvalpene. De ville nemlig gerne sikre sig at de fik et godt hjem.
Jeg kender også til kenneler som annoncerer i den blå avis, gode kenneler. Det er jo også rart at komme ud til flere folk, og både opdrætteren som hvalpekøberen skal have øjne og ører åbne, og tillade sig at stille spørgsmål og krav.
Det var bare min erfaring.
Mathilde.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-10-03 17:58

-------Hvis en familie bare laver et enkelt kuld hvalpe, og man køber sådan en, så en hvalpen IKKE dækket af købeloven, hvis der skulle vise sig problemer. D.v.s. man er nødsaget til at føre retssag (dyrt) hvis der er noget galt.
Jeg synes også, at man skal besøge flere forskellige kenneler og kikke på hvalpe flere steder inden man beslutter sig. Men jeg gjorde det ikke selv. Som regel er der jo ikke så mange forskellige kenneler indenfor samme race, der har hvalpe på samme tid. Og når man kommer et sted, hvor 2 ud af 3 hvalpe er solgt, så skal der stærke nerver til først at gå hjem og tænke over det, og derefter tage ud til et andet sted og kikke. Inden man når at komme tilbage til første sted, så er hvalpen bare solgt... ---Og så må man tage den, som man besluttede sig for var næstbedst... Det er ikke nogen god start. Jeg tog ud og kikkede og forelskede mig. Kørte hjem og ringede samme aften og sagde jatak. -og betalte depositum 3 dage senere. Da var hvalpen 20 dage...-men de andre i kuldet var solgt.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 06-10-03 18:53

Hejsa
Jeg har desværre ikke valgt nogen svar endnu, da jeg ikke fra fået "det gyldne svar". Men jeg synes denne debat er meget spændende, hvor der skal være plads til alles mening.
Man kan være heldig at finde sin hvalp gennem Den Blå Avis o.lign. men jeg mener at det er nemmere at brænde fingrene der, end hvis man køber gennem en anerkendt og seriøs opdrætter. Selvfølgelig findes der desværre også useriøse og grumme opdrættere, men heldigvis får de ikke lov at leve længe. Det er derfor vi har DKK m.m.
Men bliv endelig ved med at komme med forslag til hvor jeg finder hvalpen. Pludselig er den der!

Kommentar
Fra : lunadc

Dato : 06-10-03 21:24

Til Birgitta
Jeg er godt klar over at mange, nok de fleste kenneler har deres hunde på samme måde som alle andre.
Jeg vil på ingen måde fraråde kenneler, men da du skrev:

citat:" Hvordan skulle man kunne komme til at se forældrene til hundene i "den blå avis" -"Gul og gratis" og lignende steder? Tit er det jo hunde, som allerede ER blevet solgt én gang. Og de første købere er nok ikke så stolte af, at de sælger hunden videre så de vil fortælle det til det sted, hvor de købte hunden".

Så vil jeg gøre opmærksom på at sådan er det langt fra altid, du kan lige så godt finde din drømme hund der som alle mulige andre steder.
Man skal ikke tro at hundene fra den blå avis nødvendigvis er dårligere end hunden fra en kennel.
Det er stadig din sunde fornuft og dit ben arbejde som afgør sagen.
Dvs se flere kuld ikke nødvendigvis kun fra kenneler.
(Der sælges også hunde med stambog i den blå avis).
Bodil

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-10-03 14:11

Hej, MissXX Du kan lige prøve på at lukke spørgsmålet før vapperen er i hus!!! Vi vil da vide, hvordan det går.
-Bodil, jeg er stort set enig med dig. Jeg véd bare, af erfaring, at jeg har enormt svært ved at rende videre til næste kuld, når jeg står og savner en hund helt vildt. Jeg erkender, at det er forkert af mig!! men for dog at gardere mig så meget, jeg kan, så holder jeg mig til DKK-hunde som endnu ikke har forladt deres mor..

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 17-10-03 18:56

Hej igen M_S
Mit svar til dig var ikke ment så slemt
Jeg mener bare at når man får så mange kommentarer som du gjorde, så er det ganske almindelig høflighed, lige at gøre opmærksom på, at du stadig er til stede.
Ingen kan jo vide om de svar/kommentar du har fået er noget du kan bruge - når du ikke "gider - eller har tid" til selv at deltage i debatten.

Til Fridaflip. Jeg hedder Carina, men også Frida og for at det ikke skal være løgn har jeg et navm mere, som jeg måske bruger en anden dag
Jeg var ikke klar over at du har eneret på navnet Frida. Jeg troede kun det var tilfældet med ens brugernavn

Mvh Blyb

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 17-10-03 18:58

Forkert hundespørgsmål
Sorry

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-10-03 13:09

HaHaHaHa... --Ses i en anden streng....

Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-10-03 18:36

Golden Retriever

Vi købte vores Golden Retriever hos Tina Halling, kennel Catithre i skovlunde, hun har både de ret hvide og også gyldenbrun (som vores er blevet), Hun er nu 2 år den 1. jan 2004. Ring kik og få en aftale med hende. Vi gav hende også godt med gulerødder - ja grin bare - men hun er altså den der er blevet mest gylden i forhold til resten af kuldet.

conny

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-10-03 17:30

Hey, Conny Mon du bor i nærheden? Jeg har selv købt min røde pige i Skovlunde, Hos Suzanne Dietrich, kennel Sahna go get. Min pige bliver 2 år d. 4 april 2003. ---Det skulle vel ikke være mr. Postman (Mike), der er far til din? Jeg har forøvrigt mødt andre kønne hunde fra den kennel, "-ikke så ringe endda".
Men MissXX er vist ikke ude efter en stambogsført hund.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 27-10-03 18:40

Hej Birgitta

Neej min hund har en far der hedder Classic ejeren er hundetræner, men jeg ved Tina bruger en anden hanhund nu. Jo jeg bor i Ballerup, men har altså også en lille Chihuahua, og 2 racekatte. ALLE er racerene. så ved man hvad man får. Vores Golden gør ikke, hun taler i stedet for - ja grin bare, men det gør hun altså.
Hun duer ikke til at holde tyve borte - desværre. Vi har nemlig haft indbrud MEEGET
UBEHAGELIGT. Derfor har vi nu den lille Chihuahua, det er en lille vagthund, med et stort hjerte.

Conny

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-10-03 14:46

Uhada, -forhåbentlig har guldpigen ikke taget psykisk skade af at være blevet brudt ind hos... --Hvis jeg var hund ville jeg nok ikke være så begejstret for at være alene hjemme efter sådan en oplevelse... Min Silke snakker også en del, men hun kan da godt gø, især hvis hun synes, at noget ser mærkeligt ud.. -Det er da godt, at I har fået en rigtig vagthund også. ---Og så i sådan en praktisk størrelse... Den må kunne bruges mod tasketyve også

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-10-03 19:57

Hej Birgitta
Chihuahua er en praktisk størrelse, men da jeg tidligere har haft Golden Retriever, - ja så er det som regel samme type hund næste gang, da det er en meget venlig og kærlig hund, den elsker børn. Sandie var meget ked af det efter tyveriet hun lå i en krog, og var meget ked af det, vi tror at hun har fået tæsk - desværre, for lige siden har hun haft en tendens til at være lidt nervøs. Det er jo forståeligt nok. Kattene løb forvirret rundt ovenpå, døren og vinduet i stuen stod helt åbent. Kattene var også kede af det kan du tro. 3 gange har tyven forsøgt at stjæle min bil, en lile Fiat Uno, som ikke kan købes mere. Der er store personlige omkostninger, jeg sover dårligt nu. Vi har sat stort blus på nu, så kommer han igen, ja så bliver han oplyst.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-10-03 14:55

Hej, Conny. Skægt! Silke har en kuldsøster, der hedder Sahndie...
Men ellers kan jeg anbefale dig at gå en tand op i størrelse, næste gang, du køber hund. Jeg har indtil Silke udelukkende haft berner sennen hunde i rigtig mange år. Og jeg har aldrig været ude for noget, der bare kunne minde om indbrud. Når man har sådan et billede på døren, så vælger indbrudstyven altså naboen i stedet. Nu bor jeg i Lundegården, og her sker det da, at der er indbrud rundt omkring. Men før boede jeg i en noget tilbagetrukket villa, og dér var der heller ingen, der vovede indbrud. Og min Ramses (og Ronja før ham) var altså verdens mest rolige og godmodige hund som ikke kunne drømme om at gøre en kat -eller et menneske fortræd. Men det er jo altså en hund på ca 50 kg...
Nu er jeg meget hjemme (pensionist) så jeg hjælper Silke med at passe på huset.
Det er synd, at I -tobenede som firbenede- skal have sådanne oplevelser..

Kommentar
Fra : 25

Dato : 30-10-03 15:34

Hej Birgitta

Ja, - det varer nok nogle år før vi skal have ny hund, Sandie er knap 2 år nu, og lille Mozart er 3 år. Ja, havde vi vidst at det ville ske, så kunne det være, at vi havde valgt en anden type hund. Jeg bor i Egebjerghuse, der har været mange indbrud i år.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 30-10-03 15:38

NB lille Mozart har vi ikke haft som hvalp.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-10-03 17:15

Nå, jeg kommer da ind imellem i Egebjerg, for min mor bor på Egebjerg Bygade. Jeg kikker efter en golden i selskab med en chihuahua... -Vi bruger nok den samme Netto.
Har I sat nogle rigtig bidske billeder af Sandie (Her vogter jeg!!) på diverse døre? De fleste indbrudstyve foretrækker jo huse uden hund.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 30-10-03 21:06

Hejsa!

Så er tiden vist inde til at jeg lukker dette spørgsmål...! Man kan jo sige at samtalen ikke helt går på det stillede spørgsmål.
Jeg har valgt at Skingur (Christina) bliver den heldige vinder af de 150 point, da hun er kommet med de fleste hints. Dog henviste hun ved en fejl til den frygtlige kennel Golden Jive, men dette er tilgivet.
Tak for hjælpen til jer alle som har hjulpet!

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 30-10-03 21:07

Hejsa!

Så er tiden vist inde til at jeg lukker dette spørgsmål...! Man kan jo sige at samtalen ikke helt går på det stillede spørgsmål.
Jeg har valgt at Skingur (Christina) bliver den heldige vinder af de 150 point, da hun er kommet med de fleste hints. Dog henviste hun ved en fejl til den frygtlige kennel Golden Jive, men dette er tilgivet.
Tak for hjælpen til jer alle som har hjulpet!

Godkendelse af svar
Fra : MissXX

Dato : 30-10-03 21:11

Tak for svaret skingur.

Jeg glemte vist at fortælle at vi endnu ikke har "den gyldne hvalp" men leder stadig med lys og lygte.