/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Indianer hat.
Fra : kvolsgaard
Vist : 4980 gange
30 point
Dato : 02-10-03 14:49

Hejsa.

Er der nogen som ved hvad en de fjer en indiaer/høvding har på hovedet heder i daglig tale...

Kvolsgaar

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 02-10-03 15:17

Vel bare fjer...??

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 02-10-03 15:24

Fjerprydende hovedbeklædning??

Hilsen
Carina

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-10-03 15:28

>kvolsgaard

Øhh - Jeg tror ikke mange danskere har netop dette ord i deres DAGLIGE tale - Der er jo trods alt langt til "Indianerland" - men har du ikke fået et kvalificeret svar i løbet af aftenen, så skal jeg gerne søge for dig.

>Nicolehh. Vil det sige, at når man påstår at have en fjer på, så er det i virkeligheden et udtryk for, at man render rundt med indianerhøvdingehovedpynt på??

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 02-10-03 15:31

Cheyenne krigere bruger Ørnefjer.
http://www.nativeamericans.dk/cheyenne.%C3%B8rnenskrigsfjer.html

Hilsen
Carina

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 02-10-03 15:39

Ja Ram, gå du bare rundt i en brandert, i den overbevisning at det er "indianerhøvdingehovedpynt" du har på...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 02-10-03 15:40

Ram. Så kan man passende nægte alt om, at have været fuld!! Man har jo bare været ude at lege cowboy og indianer

Frida

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 30 point
Dato : 02-10-03 20:04

Hovedfjer?

Det er da betegnelsen for en fulgs hovedfjerpragt? ...eller hur ? ...også ellers selvom den sidder på hovedet af endianer!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-10-03 20:06

>nicolehh

Alt pynter på en mødding

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : mango

Dato : 02-10-03 20:18

Ja 1 fjer kan hurtigt blive til 5 høns...det vises jo tydeligt

Sus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-03 13:34

Hvis ikke der sker mere her, er du så sød at lukke tråden kvolsgaard ?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : kvolsgaard

Dato : 19-12-03 16:44

Tak for svaret molokyle.