/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
fragt licenser
Fra : ivanovic1
Vist : 421 gange
20 point
Dato : 02-10-03 13:18

Hej Alle,

Jeg har en kammaret som vil have svar på følgende spørgsmål.

Er det lovligt at oprette et firma i udlandet (f.eks. England) og lade andre firmaer benytte sig af ens fragtlicenser. Er der nogen risiko ved at gøre dette?

Mvh. Ivanovic1

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 20 point
Dato : 27-10-03 15:02

Du er nødt til at skrive mere præcist, hvilken tilladelse (licens) du har, hvad tillader den, er den til vejtransport eller hvad, hvem har udstedt din licens, hvem er licensen udstedt til (dig personlig eller?), kan licensen efter sit indhold overføres til andre, vil du overføre den til et firma i udlandet, eller hvad? Hvad skal de andre kunne benytte den til, er de kunder hos dig, eller? Sker det mod betaling, hvilke varer er der tale om, hvor skal fragten finde sted, etc. Jo mere, du skriver, jo lettere er det at give dig et ordentligt svar. Men det er meget muligt, at du har brug for at tale med en advokat, for det har jo også betydning for dig, at den, der svarer dig, kan stå til ansvar for svaret.
mvh Oldboston

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 31-07-04 16:50

Tak for svaret Oldboston.