/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Sigøjner-/jägersnitzel.
Fra : skroeder
Vist : 6133 gange
200 point
Dato : 02-10-03 08:48

Hej.
Er der nogen der ved hvordan man laver sigøjner-/jägersnitzel.
På forhånd tak for hjælpen.
Send gerne opskrifterne til mig på mail.
skroeder@e-mail.dk

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 02-10-03 09:24

Sådan som jeg har lavet og fået jaegersnitzel:

traditionel paneret snitzel af kalveinderlår stegt og serveret med pommes saute, flødesauce og tyttebær. Historien går på at det skulle smage lidt af vildt såfremt Herskabet ikke fik nedlagt noget vildt!

MVH

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 210 point
Dato : 02-10-03 09:26

hej skroeder

sigøjner-/jägersnitzel laves på følgende måde :

4 gode skinke snitsler ikke for tykke, men store
ca ½ dl olie
1 stort løg
250 gram champignon
Salt og peber
1 spsk. friskhakket persille ca 1½-2 dl god bouilon
Revet kartoffel til at jævne med.

Vend snitzlerne i æg, og mel med salt og peber og steg dem
Varm olien på en god stor pande.Køm løget der er hakket på og steg det i olien et par minutter,indtil løgene bliver klare ,de må ikke brune.
Kom champignonerne der er skivet på og kom persillen på , bouilonnen på, bring saucen op og koge og skru ned for varmen og lad den stå og simre i ca 1 time. Kom så noget revet kartoffel på saucen og kog videre i ca 5 minutter til saucen er blevet tykkere ,smag til med salt og peber.
Server med brasede kartofler og evt. grøntsager

mvh mcloud

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-10-03 09:27

>Scroeder

Kig på disse links i alletiderskogebog - så er der 2 opskrifter på henholdsvis Zigeunerschnitzel og Jægerschnitzel

Jeg sender dem ikk på mail til dig, da alle der er interesserede skal kunne få glæde af et svar - Det er konceptet bag Kandu.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=8707
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=13758

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : skroeder

Dato : 02-10-03 09:28

Det har jeg prøvet, men når man får det i Tyskland smager det som om kødet har ligget i marinade af en slags eller simret længe i en slags sovs.
MVH
Skroeder

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-03 09:29

Der er en opskrift på jægerschnitzel her http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=13758

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-03 09:55

Hvis du ser på http://www.dk-kogebogen.dk/info/link-til-os/svin/svin-skinkeschnitzel.php så er der opskrifter på hvordan du marinerer kødet.

mvh ans

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 16-01-04 16:21

Jägerschnitzel er et stykke stegt svinekød med en champignongsauce.
Zigeunerschnitzel er med en sødlig sovs af rød paprika og løg.
Jeg skal prøve at kigge i mine tyske kogebøger, hvis du stadig er interesseret.
frieda
Tyskland

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-01-04 18:15

>frieda

Du skal ikke regne med at skroeder interesserer sig en dyt for dette spørgsmål mere -Nu har han fået hvad han ville ha, og vil forresten skide os andre et stykke - Den slags findes desværre osse på Kandu.

Ram

Godkendelse af svar
Fra : skroeder

Dato : 19-01-04 12:06

Tak for svaret mcloud.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-01-04 12:11

3 mdr. 17 dage

Undskyld vi vækkede dig skroeder...........

Ram