/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Team buildingsøvelser
Fra : Drott
Vist : 378 gange
40 point
Dato : 01-10-03 21:54

Jeg holder forskellige former for teambuildingskurser, men mangler nogle nye opgaver / udfordringer. Den slags opgaver, jeg søger er byggeopgaver, brain-puzzel, og andre teambuldnings opgaver.
Det kunne også være at der var nogle, der var interresseret i at bytte nogle...

Hilsen Drott

Kommentar
Fra : lisberg.johansen

Dato : 21-11-03 10:24

Selv er jeg i gang med at indøve forskellige provokationer i forbindelse med blandt andet teambuilding og klassiske begreber om systematik.
Stærkt forenklet handler det om at fortælle, hvordan "teambuilding kan være mere til skade end gavn: Meget ofte styres det hele nemlig af en opinionsdanner som ikke kan præstere nytænkning. Han/hun kan derimod være lyseslukker overfor de, som kán tænke utraditionelt. Derved kommer det opreklamerede teamwork til at køre efter laveste fællesnævner".
Det skulle gerne udløse nogle modreaktioner fra kursusdeltagerne, som herefter bygger teamets værdier op på egne præmisser.
Hvad synes du sådan umiddelbart om det? Er det noget du kunne have lyst at videreudvikle på i fællesskab?
MVH