/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
CLAN
Fra : ofa
Vist : 254 gange
10 point
Dato : 01-10-03 20:35

Spørgsmål : "ang webcamera"
Jeg har været lidt hidsig med tippet om processor AMD,det var i sin tid jeg selv havde problemer,og jeg tror det var ,STRARUP,der fandt siden til mig,MENNNN det var med WIN 98SE.Jeg har villet spare andre for de ærgelser og udgifter jeg selv havde.Der gik,på et tidspunkt,kuk i min tidl profil,og kandu har ikke reageret på utallige henv,derfor kan jeg ikke finde siden igen,men er for eftertiden forsigtigere,der er vel ikke ret mange der kører 98 mere
Mvh Ole

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-10-03 21:28

Ofa.

åååååhhhhhh....Mon ikke der er en del tilbage der stadig kører 98SE ? Det var bare det jeg ville sige. Vi er nok nogle hvor der ikke lige p.t. er penge til noget nyt eller en eller anden form for opgradering.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-10-03 22:09

Hej Ole

I min omgangskreds kører ca. en tredjedel med Win98.
Selv kører jeg med Win98 SE på én computer og med
WinME på en anden.
Mig bekendt er det et mindretal af pc'er, der kører
med WinXP.

De bedste hilsner
Rellom

PS! Hvorfor hedder spørgsmålet "CLAN"?

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 01-10-03 23:10

Jeg prøvede høfligst at give CLAN en forklaring,ikke at starte en polimik om ingenting,- engang imellem får man indtrykket af,at der er nogen der keder sig
Mvh og godaften Ole

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 10 point
Dato : 02-10-03 06:32

Hej Ole
Bedre sent end aldrig... jeg er på arbejde pt. så derfor ikke herinde helt så meget, som jeg selv ku' ønske
Jamen jeg er da heller ikke inde på at starte noget stort omkring AMD eller Win98. Alt hvad jeg skrev i spørgsmålet fra Karin på http://www.kandu.dk/dk/spg/23292 her skriver jeg jo også:

Citat
Ole... jeg tror nærmere, at det er problemer imm. grafikkortet og webcam der spiller ind, eller udbyderens firewall.
Jeg har ikke selv oplevet problemet, som du omtaler... men tænkt over det. Mit bud på hvad der er / kan være galt, må ligge i en af de løsninger, jeg nævner på dette indslag. Jeg har pokkers svært ved at se, at det skulle være processoren, der skulle være årsagen.
Eyeballchat er en af de bedre programmer at benytte, de er nemlig mere eller mindre lige-glad med firewalls. Jeg kan kun anbefale at prøve det... det smutter igennem de fleste steder (jeg har ikke mødt begrænsninger).

Det skal da lige tilføjes, at jeg kun har afprøvet med WinXP Prof. Styresystemet var jeg slet ikke inde på, men kan da godt se, at du har en pointe. Det er jo også en mulighed.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-10-03 06:37

NB: Jeg vil da godt tilslutte mig Rellom. I min omgangskreds ligger tallet på omkring 1/4, dog vil jeg sige at imm. de resterende 3/4, så er det nok 90% af dem, som har Windows XP installeret enten som Home eller Prof.
Søren

NNBB: Styresystemet Win98... what ever! Er på vej ud (lige som DOS var i sin tid), se mit tip / afskrift på http://www.kandu.dk/dk/tip/5156

Godkendelse af svar
Fra : ofa

Dato : 02-10-03 08:47

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-10-03 11:19

Hej ofa

Min kommentar var ikke polemisk ment, men jeg indrømmer,
at jeg misforstod dit spørgsmål.

Jeg troede, du ville vide, om det er rimeligt stadig at
skrive tips med særlig relevans til Win98.

Og så ville jeg bare fortælle, at det synes jeg
bestemt det er.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-10-03 15:55

Helt enig med Rellom... intet stopper, selv om udviklingen fortsætter
Jeg har lige haft en rigtig god DOS programering (batch-filer) snik-snak med Molokyle... ren nostalgi
Det er altid rart at ka'ku det "gamle"
Søren

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 28-12-03 22:44

Hej Ole,

øh... ka' du huske hvad spørgsmålet omhandlede, så ka' jeg prøve og se om jeg ka' finde linket eller noget tilsvarende igen...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 29-12-03 07:06

Strarup Godt Nytår
Spgm omhandlede billled / stemmeoverføring i Messenger,og der kom du med et link til en windows forklaring,der gik ud på at,under win 98 SE med en AMD processor på 300 MHZ og derover ville stemme og
billedoverføring ikke være mulig,mit kunstner navn på den tid var olefabricius og det må have været efter 3/10 01,sandsynligvis fra den dato og måske en mdr frem.
God morgen og Mvh Ole

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-12-03 09:16

Hej Ole,

oki doki...

også et godt nytår til dig...

øh... muligvis at det var dette her link... "USB Devices May Not Work in Windows 98 Second Edition"... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q240075&

såvidt jeg husker var det dette indlæg... men det ka' selvfølgelig være jeg husker forkert... "Web camera"... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/6588

fik du det forresten til at funke med dit webcam eller døjer du stadigvæk med problemet?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 29-12-03 11:05

Strarup
Rart at høre en gl stemme!! Problemet løste jeg ved et halvt års tid efter,da jeg syntes jeg var blevet lidt mere garvet og efter et 3 mdr kursus,at købe en p 4 ,512 mbr ,2,8 ghz så nu er der overhovedet ingen probl.Men jeg har fam i Australien og var den eneste der ikke kunne deltage i samtaler.Tak for din tilbagevenden og fortsat godt nythår
Mvh Ole