/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Offentlig dynamisk IP adresse?
Fra : blyb
Vist : 831 gange
50 point
Dato : 01-10-03 20:16

Vi ønsker ikke længere at bruge Tele2,ADSL, fordi vi i stedet nu har fået muligheden for at få Webspeed.

I tilbuddet fra Webspeed står der noget om en 'fast IP adresse' og én 'offentlig Ip adresse'?

Hvad er forskellen?(jeg aner det ikke) Og skal man ikke have en fast IP adresse?

Hilsen Carina.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 01-10-03 20:49

Hej blyb..

En IP-adresse er et nummer din Router eller Modem får tildelt hver gang du logger på nettet.

Offentlig eller Dynamisk IP-adresse betyder at din Router eller Modem får tildelt et nyt nummer hver gang
du logger på nettet.

Fast IP-adresse betyder at din Router eller Modem har det samme IP-nummer hver gang du logger på nettet.

Hvis du kun skal bruge din opkobling til at surfe på nettet og hente mail med, har det ikke nogen betydning
om dit IP-nummer er Fast eller Dynamisk.

Venligst Me67

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 50 point
Dato : 02-10-03 01:21

Hej blyb
Fast IP-adresse betyder også mindre sikkerhed for din pc, da det blir nemmere for andre pc'en på nettet at,
finde vej ind i din pc. Du har kun brug for en fast IP hvis du har eks. en hjemmesidde kørende på din pc.
IP=Internets protokol kan måske lidt sammen-lignes med et telefonnummer.
Fast = du står i telefonbogen
Dynamisk = du får et nyt telefonnummer hver gang at du skal ringe
Jeg har selv en fast og ser på min firewall(telefonlås) at der ca. er 25 forsøg på indtrængen på min pc, og det er i minuttet!
Her kan du se din egen ip. http://net2620.dk/se-ip
Mvh. Natmaden

Godkendelse af svar
Fra : blyb

Dato : 02-10-03 15:06

Tak for svaret natmaden.
Så fik jeg det på plads Med det du fortæller ser det ud som om, at jeg skal have en fast IP adresse, når jeg snart skifter til Webspeed.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-10-03 08:09

Selv tak
Men jeg håber da ikke at du har misforstået mig. Spørg lige Webspeed hvad de anbefaler!
Hilsen Jørgen