/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Restaurering af gammel dukkevogn
Fra : camillaandersen
Vist : 3994 gange
140 point
Dato : 01-10-03 18:33

Jeg er i gang med at restaurere min mors gamle dukkevogn. Den er lavet af metal og malet hvid. Hist og her er malingen skallet af og mit spørgsmål er så,om man med succes kan male det op?
Styret,som ikke er malet,er også af metal og det ser efterhånden rigtig gammelt ud,hvordan får man gammelt metal til at skinne igen?

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 01-10-03 20:28

Hej..

Her er hvad jeg har fundet:

Barnevogn, behandling af:
Hvad skal du bruge
· Rustfjerner
· Syrefri vaselinolie eller vaseline

Sådan gør du
1. Brug en god rustfjerner til rensning af stellet
2. Efterbehandl med syrefri vaselinolie eller vaseline

Barnevogne, farvning af kaleche
Hvad skal du bruge
· Acapella cleaner og farve (bådudstyr)
· Handsker

Sådan gør du
1. Rens kalechen med cleaner og skyl efter (brug handsker)
2. Når kalechen er tør påføres farve med en pensel - tørre i 3-4 døgn
3. Evt. rust på stellet fjernes med gleerustol rustfjerner
4. Knækkede nitter i stellet kan erstattes af små bolte med selvlåsende møtrikker

Folderen "Gør-det-sikkert-selv, når maler, limer og lakerer", hvor malekoder er omtalt, kan fås gratis i Miljøbutikken http://www.mem.dk/butik/

fundet på: http://www.dr.dk/leth/classic/raad_sider/raad-lister/indbo.shtm#i14

mvh Niels..

Kommentar
Fra : camillaandersen

Dato : 01-10-03 21:43

Smadder godt svar,tusind tak. Men det hvide maling på metallet,som er skallet væk nogle steder,kan jeg male det op uden det kommer til at se mærkeligt ud? Og i så fald med hvad?

Accepteret svar
Fra : legind

Modtaget 140 point
Dato : 25-11-03 11:09

Du skal bare slibe stellet og give det en grunder og bagefter spray male stellet
gå til din farve handler og snak med ham

Godkendelse af svar
Fra : camillaandersen

Dato : 04-12-03 18:17

Tak for svaret legind.