/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Dokumentet åbner i Designtilstand
Fra : tjantzen
Vist : 424 gange
40 point
Dato : 01-10-03 10:47

Jeg har lavet et word dokumnet, som indeholder nogle kontrolelementer i form af afkrydsningsfelter.
Når jeg åbner dokumentet går det automatisk til Designtilstand, hvorved afkrydsningsfelterne ikke kan bruges førend at Designtilstanden er slået fra.
Er det muligt, at gøre noget så dokumentet ikke automatisk åber i Designtilstand?
På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 40 point
Dato : 01-10-03 20:42

Et lille nemt forslag - du har vel ikke gemt det i designtilstand - så det er derfor.
Jeg kender lidt til access og når man der lægger en autoexe ind i databasen kan man vælge hvor og hvordan den skal åbne - men sådan en bruger du nok ikke.
Emesen.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 02-10-03 10:51

Jeg har prøvet at gemme det både i designtilstand og i ikke-designtilstand og resultatet er det samme.
En autoexe-makro til et word doc? hmmm.
Det var måske en idé. Kan man lave en sådan til et word dokument?
Jeg vil prøve at undersøge det. Tak for forslaget.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 02-10-03 14:08

Nu har jeg undersøgt det til bunds.
Pga sikkerhed, vil Word altid åbne i design tilstand, hvis der er kontrolelementer på siden. Det skulle være for at undgå at hændelser så som "Open" begynder at køre i utide.
Jeg har prøvet lidt af hvert og følgende kode i en makro med navn "AutoOpen" skulle løse problemet:

Sub AutoOpen()
'
' AutoOpen Makro
' Makro indspillet 02-10-03 af Tjantzen
'
If (ActiveDocument.FormsDesign = True) Then
' System.Windows.Forms.MessageBox.Show("design mode")
ActiveDocument.ToggleFormsDesign
ActiveDocument.Open
End If

End Sub

Hvis man kun bruger "ActiveDocument.ToggleFormsDesign", vil dokumentet insistere på at åbne i designvisning.
Tak for svaret. Det hjalp mig på rette spor

Godkendelse af svar
Fra : tjantzen

Dato : 02-10-03 14:12

Tak for svaret emesen.
Idéen med autoexec -makroen ledte mig på sporet at autoOpen makroen jeg fik derved løst problemet

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-10-03 22:59

Tillykke med det.
Emesen.