/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvilken mobil ud byder vil du vælge
Fra : Bragesvej
Vist : 266 gange
3 point
Dato : 01-10-03 09:47

Debitel 85 øre i minutet 20 øre pr sms 0 abonnment
Selv henter (sonofon) 85 øre iminutet 20 øre pr sms 0 abonnment

Aler prise er både dag som nat, og til alle udbyder incl fastnet.

Kommentar
Fra : sko12345

Dato : 01-10-03 10:06

Mener du ikke Telmore istedet for Debitel???

Jeg ville aldrig vælge Debitels smarttalk, hvis det er det du mener, 89 øre pr min, 19 øre pr sms, MEN 50 øre i opkaldsafgift, hvor stort set alle andre har 25 øre.

Personligt har jeg CBB+, da jeg ingen fastnettelefon har, og 98 % af mine opkald er til mobil, samt jeg ringer rimeligt meget om måneden. Her i forumet, er der rigtig mange Telmore loyalister, jeg hverken kan eller vil sætte en finger på dem. MEN CBB er ikke så dårlig som de gør det til. Så hvis du skal ringe meget til mobil, vil jeg da anbefale at du overvejer at betale de 199 kr det koster at blive CBB mobil+ kunde.

MEN hver person har sin smag.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 01-10-03 10:36

Jo jeg mener selfølig Telmore i stedet for debitel

Kommentar
Fra : sko12345

Dato : 01-10-03 10:56

Der er ikke særligt stor forskel på de to abonementer, dog kan selvhenter endnu ikke bruges i udlandet, hvilket du kan betale for at få lov til med Telmore.

Det som jeg ser som den største forskel er hvis du skal bruge GPRS. Der er Telmore lige kommet med en meget billigere løsning end du kan få hos Sonofon.

Hos Sonofon får man bonus smser når du tanker fra din mobil, 100 pr optankning, så hvis man kun tanker for 50 kr pr gang, kan man presse sms-prisen ned på 14,3 øre.

50 kr/0,2 øre = 250 sms + 100 bonus = 350 sms 50 kr/350 sms = 14,3 øre

Men jeg er ikke 100% sikker på udregningen.

Forskellene ligger på GPRS og Udlandstelefoni, sådan som jeg ser det, så du må overveje hvilket abonnement der passer dig.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 3 point
Dato : 01-10-03 11:31

TELMORE http:/www.telmore.dk så ganske afgjort!
Citat
Kære kunde,
TELMORE sænker prisen på GPRS til 10 kroner pr. MB!

Nu kan vi tilbyde dig GPRS priser, der matcher markedets bedste priser.
Fra den 1. oktober 2003 fjerner vi abonnementet på GPRS og sænker prisen
pr. sendt eller modtaget MB til 10 kr.
Det er en af landets bedste priser.

Med TELMORE har du fremover 24 timers internetadgang på din mobiltelefon
til absolut konkurrencedygtige priser:
0 kr. i abonnement og 10 kr. pr. sendt eller modtaget MB.

Tilmeld dig GPRS hos TELMORE allerede i dag. Det koster 99 kr. at
tilmelde sig.

Er du allerede tilmeldt GPRS hos TELMORE, modtager du automatisk de nye
lave priser uden tilmeldingsgebyr.

Med venlig hilsen

TELMORE

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-10-03 12:07

>Bragesvej

Jeg ville afgjort vælge Tiscali. Dette firma har flere indlysende fordele. For det første er regningen altid forkert, og den kommer heller ikke regelmæssigt - Så er man fri for at lægge den ind i et budget - Du behøver ikke at kontakte Tiscali for at få rette evt. små fejl, for de tager ikke telefonen. Til gengæld vil du efter 1 år til 2 automatisk blive overført til deres samarbejdspartner - Et incassofirma der kaldes Intrum Justitia.

Intrum Justitia kan du komme i kontakt med. Dem meddeler du, at du ikke accepterer deres krav vedr. Tiscali, og gerne vil se en specifikation som dokumentation for det påståede skyldige beløb. Samtidig henleder du diskret deres opmærksomhed på, at en incassosag ikke må indledes, før visse regler vedr. varsling er overholdt. Dette standpunkt stiller de sig meget forstående overfor, og meddeler dig, at de straks vil tilskrive Tiscali med dit krav om dokumentationen.

3 - 4 mdr. senere modtager du med posten fra Intrum Justitia et brev, der bl.a. indeholder en kopi af den oprindelige faktura fra Tiscali, hvis korrekthed du allerede en gang har anfægtet. Da du ikke har andet fornuftigt at foretage dig, ringer du til dette jurakyndige firma - Intrum Justitia - og belærer dem om, at en kopi af en faktura fra Tiscali, ikke tjener som dokumentation for rigtigheden af Tiscali’s krav.

Efter nogen tøven giver de dig medhold i denne betragtning, og de vil straks tilskrive Tiscali igen, og anmode om de relevante dokumentationer. Nu kan du roligt sætte dig tilbage – se dine børn vokse op – blive bedstefar – afvikle helårshuset – flytte i sommerhuset med Lillemor, som jo heller ikke er helt ung mere.

Hvornår du hører fra Intrum Justitia el. Tiscali står hen i det uvisse, men de første 12 mdr. sker der ikke noget.

Så alt i alt Bragesvej – Du kan godt se, at fordelene ved Tiscali er indlysende – Tiscali er **SELSKABET**.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-10-03 12:30

Åhhhh-ha' Ramses... du fortjener points for den *LOL *
Søren (på jobbet)

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-10-03 12:46

>CLAN.

Pyt med point. Bare den følelse af, at man har kunnet hjælpe en bruger på rette vej er point i sig selv. Og et Firma som Tiscali fortjener al den positive omtale deres forretningsmetoder gør sig fortjent til.

PS.
Jegh bruger selv Orange (fra gammel tid i Mobilix) og hver gang Telmore sænker deres pris, så ringer jeg lige til Orange, og spørger: "Hvad så drenge?? Skal vi lave min pris om, så den matcher Telmore, eller skal jeg bare skifte til Telmore?

Ved du hvad de svarer?? De svarer, at de netop liiiige har lavet et tilbud som er mage til Telmores (pudsigt nok), så jeg behøver ikke at skifte for deres skyld - Sån' er det

Mvh
Ram

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 01-10-03 16:47

Tak for svaret CLAN.