/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
HVORDAN FINDER JEG MIN HJEMMESIDE
Fra : SEKONDI
Vist : 276 gange
50 point
Dato : 01-10-03 08:59

Jeg er ved at lave en hjemmeside, men når den nu en gang bliver færdig, hvordan sikrer jeg mig så at den findes via de forskellige søgemaskiner?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 01-10-03 09:35

Hej !

Du kan gøre det på to måder, enten ved at belale dig fra det, eller blive gratis optaget, og det tager 4-5 måneder.
Jeg selv har været inde på JUBII side, hvor du kan blive registreret, dette kan du naturligvis også gøre i andre søgemaskiner. Jeg tror endda, at du gennem goggle kan blive registreret i samtlige søgemaskiner, dog mod honora, men ellers skal du selv ind i hver enkelt søgemaskine og tilmelde dig.

Du bliver stillet en hel masse spørgsmål, bl.a. hvilke ord man skal søge på 6 ialt, og der er også en forslagsliste med, men en god ide er at tage sig lidt tid at overveje om man hurtigt vil lade sig registrere, og dermed betale for det, eller vente de par måneder det vil tage.

I øvrigt finder du min hjemmeside under:
www.ellebyes.dk

Det kan altid være rart at blive inspireret af andres.

Med venlig hilsen
Ellebye

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-10-03 09:42

Flere søgemaskiner benytter metatags.

Det er en kode du ligger ind på din hjemmeside med forskellige søgeord som er relevante for din site.

Maskinerne/robotterne søger nettet igennem og kategoriserer i forhold til disse metatags, ikke alle, men mange.

www.metamaten.dk kan du få hjælp til at oprette metatags på din side

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 01-10-03 09:46

Hej SEKONDI

Det er nogle linier du skal indsætte i din html kode som hedder META TAGS, det fungerer sådan her...

<HEAD>

<title>Din Hjemmeside</title>

<meta name="description" content="Skriv en beskrivelse af hvad man kan finde på din side">

<meta name="keywords" content="Skriv de søgeord du gerne vil have tilknyttet din side her. skal opdeles med komma">

</HEAD>

Du kan også downloade et program der hjælper dig f.eks her:

http://www.prepromote.com/

Held og lykke

PS: Det tager noget tid før søgerobotter såsom Google har fundet dig, men det kan afhjælpes mod betaling til søgemaskinerne

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 01-10-03 09:50

Det første du skal gøre er at tilmelde den til www.google.com
Det gør du ved at gå ind på forsiden og trykke på "alt om google" og derefter trykke på "tilføj/fjern URL".
Så kommer den med i mange (flest) forskellige søgemaskiner.

Du skal selvfølgelig sørge at du på din egen hjemmeside har indtastet en masse søgeord. (Du skal lave så mange metatags som det er muligt der passer på dine sider. Det vil gøre at søge maskiner vil finde og bruge dine sider når der søges.
Du kan også gøre det at du på de forskellige sider du laver altid har links til de andre sider du har lavet. På den måde får du måske folk fra en side du har laver til også at se på de andre.
Den sidste måde er at betale for reklamer på andre sider. Der er også sider hvor man "bytter" reklamer så du har nogle hos dem og de har hos dig)

Du kan også læse lidt om søgemaskiners måde at indeksere på, og metatags generalt
http://www.metamaten.dk/ og teste dem her.

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 01-10-03 09:54

Det første du skal gøre er at tilmelde den til www.google.com
Det gør du ved at gå ind på forsiden og trykke på "alt om google" og derefter trykke på "tilføj/fjern URL".
Så kommer den med i mange (flest) forskellige søgemaskiner.

Du skal selvfølgelig sørge at du på din egen hjemmeside har indtastet en masse søgeord. (Du skal lave så mange metatags som det er muligt der passer på dine sider. Det vil gøre at søge maskiner vil finde og bruge dine sider når der søges.
Du kan også gøre det at du på de forskellige sider du laver altid har links til de andre sider du har lavet. På den måde får du måske folk fra en side du har laver til også at se på de andre.
Den sidste måde er at betale for reklamer på andre sider. Der er også sider hvor man "bytter" reklamer så du har nogle hos dem og de har hos dig)

Du kan også læse lidt om søgemaskiners måde at indeksere på, og metatags generalt
http://www.metamaten.dk/ og teste dem her.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-10-03 22:32

Husk at lukke spørgsmålet.

mvh
ellebye