/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus????
Fra : Toupie
Vist : 305 gange
500 point
Dato : 30-09-03 21:42

En af mine venner har lige stødt på denne meddelse:

Kode
Meddelse fra Johan-11A8A62E1 til IP-nr.XXXX den 30-09-2003 20:56:10
Virus Found! virus name: Backdoor.Roxy in msmsgri32.exe

Hvad er dette???

// Toupie

Kommentar
Fra : MuffinMan

Dato : 30-09-03 21:50

Det er en (Johan-11A8A62E1) der har brugt kommandoen "net send" til at sende en besked. Han har ikke nogen mulighed for at se om din ven har virus. Så der er ingen grund til bekymring, men er virusscan er jo aldrig af vejen.

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 30-09-03 21:51

Hejsa

Hvordan støt på denne meddelelse..?????.......
Håber han for en sikkerheds skyld har virusscanner og firewall på sin maskine....det er desværre nødvendigt i disse tider....
Hvis det er en pludselig pop up på skærmen kunne det være en netsend...??? måske.....den skulle ikke være farlig, men tyder på at han ingen firewall har.....

Hilsen
mrhan (Johan) LOL

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-09-03 21:55

Hej mrhan

Det var en pop up, og nej han har hverken antivirus eller firewall..........men det får han snart er jeg sikker på

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-09-03 22:01

Jamen, hvis den ingen skade gør, hvad er så ideen med at sende den????

// Toupie

Accepteret svar
Fra : mrhan

Modtaget 510 point
Dato : 30-09-03 22:02

Hej

Det tyder meget på at det bare er en simpel netsend ..... Nok en der har prøvet at være morsom.......
Hvis han vil have en gratis virusscanner kan han dl en på.... :
wwwfreeav.dk
Den er udemærket.....eneste der er irriterende er at man selv skal opdatere den, men det må man leve med når det er gratis
Hvis han vil have en firewall kan jeg anbefale Zonealarm ...den kan dl på deres hjemmeside som en 30 dages trial version.....

Håber nerverne er faldet lidt til ro....

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 30-09-03 22:04

Ups forkert link

Gratis antivirus :
http://www.free-av.com/
og zonealarm :
http://www.zonelabs.com/store/content/company/zap_za_grid.jsp

Sådan

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 30-09-03 22:09

Hej igen

Med hensyn til hvorfor folk gør den slags ting kan jeg kun gætte....... Måske er det en der har scannet efter nemme ofre, og tilfældigt har set din vens computer på nettet, og set at den var nem at få tilgang til, også har han måske bare ville lave lidt rav i den. Som regel er det ret nye brugere der køre helt uden nogen form for sikkerhedsnet, og måske har han ville skræmme lidt......Men som sagt, dit gæt er ligeså godt som mit......

Hilsen
mrhan

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 30-09-03 22:15

Der er ro over manden .... nu har han også fået en kop kaffe, så alt er i skønneste orden .... så tak for svaret mrhan.

Lidt svært at give point her, for i begge har jo svaret på spørgsmålet, men mrhan fik nerverne helt i ro

// toupie