/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Mit "tv-input" er forsvundet???
Fra : Interkriller
Vist : 564 gange
200 point
Dato : 30-09-03 20:54

Jeg har lige købt et nyt lydkort (Soundblaster audigy platinum ex), hvilket også virker upåklageligt.....eller næsten

Jeg har en computer med tv-in, hvor jeg skulle slå "tv-input" til i lydindstillingerne. Men denne mulighed har jeg ikke mere efter jeg har installeret det nye lydkort. Tror ikke det har opfanget at jeg har tv-in.

Mit gamle lydkort var et on-board AC97, som jeg har deaktiveret, og afinstalleret. Det kunne være en hjælp for mig, at få driverne til dette igen, men kan ikke rigtigt finde dem, og windows finder ikke driverne automatisk.

Jeg skal se fodbold og min kæreste har nappet TV, men er ikke så sjovt uden lyd....hjælp

PS: Jeg bruger PowerVCR II til mit tv-signal

Accepteret svar
Fra : mrhan

Modtaget 210 point
Dato : 30-09-03 21:02

Hejsa ....

Hvilket motherboard har du....???
Jeg kan give dig et link til et sæt drivere til on-board AC97 men jeg ved ikke om de virker til alle bundkort, eller kun til nogle specielle....
Det link jeg bruger, kommer her. Og jeg har samme on-board kort...... Du skal vælge 3. link på siden det er driverne til lydkort. Prøv om det virker..??
http://web.epox.com/html/motherboard-download.asp?id=K4W3J33sy04W3h0hC1x0B1M0i03o2P3e4wG01Oy13FC2F11DI0P1L2b3t04r4WO32T&product=i44B3JD4f14wh30Hc10x1b0mI0O3P23hw4v0x13qX2i2o3z1U01p1L1c&media=J43yp33S0v4P1C0a1aM0c1F0e33Jh1a03rf20xW0b0&lang=1&date=4oW33IS31Ap4c1A01AM01Cf0e3k3Z1p30cv3D3O3N22tr32N

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 30-09-03 21:09

Hej igen, har lige været inde og tjekke Egenskaber i PowerVCR.

Der står faktisk at den bruger mit nuværende lydkort (audigy)

Jeg gentager hvad den skriver:

Audio capture device: SB AUDIGY

Audio Source:

Live Audio: TAD-In

Audio recording: "what you hear"

jeg takker for linket, prøver senere hvis jeg ikke kan få hjælp med at få mit nuværende lydkort til at funke, men ville helst undvære at skulle køre med begge installeret.

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 30-09-03 21:17

Hmmmm, jeg bliver ved med at skrive indlæg på mit eget spørgsmål...men "here goes"....

Da jeg satte mit nye lydkort i computeren, skal jeg så trække et specielt kabel fra mit tv-kort til mit nye lydkort?????????????

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 30-09-03 22:37

Hej igen

Jeg vil bare lige sikre mig at du køre med den nyeste driver til dit lydkort og IKKe den der fulgte med i æsken..????
Det kan sagtens være at den på nettet er nyere end den på cd ´en og at du så får flerefeatures....blandt andet den du mangler..????
Har ikke hørt noget om at der skulle være et kabel imellem lydkort og tv kort......

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 01-10-03 09:36

Jeg hentede ac97 driveren, og satte den som primær lydenhed så virkede det igen, så skal jeg bare skifte lydkort når jeg vil se fjernsyn....takker

Godkendelse af svar
Fra : Interkriller

Dato : 01-10-03 09:37

Tak for svaret mrhan.