/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
send et billede?
Fra : roots
Vist : 396 gange
100 point
Dato : 30-09-03 17:03

er der nogen der ved lidt om hvad for et program man skal bruge til at gøreet billede mindre så man kan sende det med email? Billedet er 975kb og skal ned til 9,5kb..!

På forhånd tak..
Thomas

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 30-09-03 17:22

programmet kan du finde på www.xat.com, download en demoversion som klarer dit problem.
JPG behøver jeg vel ikke at sige.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-09-03 17:26

Hvis du har Photo shop kan du endvidere vælge funktionen "Save for Web"

Kommentar
Fra : roots

Dato : 30-09-03 18:08

tak for svarene
men hvad så når man skal forstøre billedet fra 9.5kb til 500kb, kvaliteten bliver da meget ring synes jeg, det skulle jo gerne være sådan at man kan se hvad billedet skal forstille?

Godkendelse af svar
Fra : roots

Dato : 30-09-03 18:21

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-09-03 18:36

Ja, desværre at forstørre igen giver et meget ringe resultat. Fordi meget af billedet blev fjernet ved den forrige operation.
Husk der er forskel på filstørrelse og billedstørrelse, find en passende kombination.
9.5 KB er ikke meget, du kan også prøve i GIF.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-09-03 18:37

Ja, desværre at forstørre igen giver et meget ringe resultat. Fordi meget af billedet blev fjernet ved den forrige operation.
Husk der er forskel på filstørrelse og billedstørrelse, find en passende kombination.
9.5 KB er ikke meget, du kan også prøve i GIF.
Demo programmet fra xat.com kan bruges så længe du har lyst.