/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kadett-motoren "hænger"
Fra : egoland
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 30-09-03 08:59

Har en Kadett 1,6i med et af de der monopoint indsprøjtningssytemer. Har snart gået 300.000, og er sikkert lidt slidt i leddene. Men af og til vil den ikke rigtig tage gassen, når man står på sømmet, benzin/luft-blandingen er for mager i mellemområdet. Tændrørerne er også ret lyse. Har tjekket diverse luftslanger til indsugningen, skiftet luftfilter, skiftet benzinfilter. Kan det være pakningen på manifolden??? Eller er den bare slidt!!!

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-09-03 10:10

Hej Egoland !

Kadett 1,6i med 300.000 på bagen. Jeg tror ikke det er noget du kan afhjælpe ved hjælp af nye pakninger eller lignende. Du må nok se i øjnene, det er en bedaget dame du har med at gøre. Benzin / luft / mængde / blanding er styret elektronisk, så hvis du har sikret dig de fysiske forhold om "systemet" er ok, og du bevæger dig (omdrejninger) i og omkring det optimale trækområde, Tja så er der nok ikke andet du kan gøre.
Så vidt jeg husker ligger det største drejningsmoment ved 2600 omdr./min. men det fremgår af din instruktionsbog. Da du ikke selv(går jeg ud fra) har monteret omdrejningstæller, svarer 2600 til ca. 80 km/T i 5. gear.

Behandl en gammel dame pænt, og det gælder også en Kadett 1,6i (dejlig ukompliceret bil)

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 01-10-03 15:46

Det kan godt være, det er en gamel dame, men den bruger ikke olie, og der er ikke meget kant i cylindrene. Jeg har nemlig haft toppen af for at skifte toppakning. Det er derfor, det undrer mig lidt, for bilen virker ikke ledløs, som en bil i den alder ellers ville.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-10-03 20:59

Hej Egoland.

Fint nok, men det ændrer ikke ved indholdet i mit indlæg til dig.
Sren i Rskilde

Accepteret svar
Fra : ibasa

Modtaget 100 point
Dato : 07-10-03 07:51

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene / kommentarerne var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 07-10-03 17:07

Tak for svaret ibasa.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 07-10-03 17:47

Hej Egoland. Takker og bukker og tænkte nok det var en forglemmelse.
Sren i Rskilde