/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fremstilling af bremseklodser!?
Fra : edb
Vist : 587 gange
200 point
Dato : 30-09-03 08:52

Hej,
Jeg har en ret special bil, en chrysler sebring 2003. Der skal skiftes bremseklodser på den.. som kommer til at koste små 4000, kun for klodserne.. =)
Er der nogle der kender et firma der fremstiller klodser udfra ens gamle, til en billigere pris??..

anyone

Kommentar
Fra : edb

Dato : 30-09-03 08:53

Jeg bor på sjælland / kbh

Accepteret svar
Fra : ibasa

Modtaget 210 point
Dato : 30-09-03 09:13

Hej Edb.

Nej det gør jeg ikke, men ønsker dog alligevel at knytte en kommentar til dit spørgsmål.

Bremsesystemet er fra fabrikkens side "skræddersyet" til din bil. Klodserne fabrikeres sikkert af Roulunds fabrikker (kun et gæt). Specifikationerne på klodserne holdes tæt til kroppen, så hvis der stadig er garanti på køretøjet ville jeg ikke begynde at eksperimentere.
I øvrigt ville jeg heller ikke selv om garantien var udløbet. Bremsesystemet, set samlet, er din livsforsikring.(ABS-Bremseforstærker-Skivernes hårdhed-Temperaturafgivelse, o.s.v. Tænk dig godt om inden du kaster dig ud i diverse konstruktive ændringer/efterligninger. Sorry

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-03 09:50

Med den prisklasse er det ikke usansynligt at fabrikanterne af sportsbremser har noget der duer. Henvend dig i en tilbehørsbutik. Nu er jeg bekendt med at ved benyttelse af uorginale dele på f. eks. Toyota kan der fremkomme fejl på ABS. Hvorfor vides ikke, der var bare en der fortalte det til mig. Derfor er jeg temmelig enig med Søren. Køb noget der duer.

Hvad med at spørge om pris i Sverige eller Tyskland. Det er jo ikke umuligt at deres priser er væsentlig bedre - det ville ikke være første gang at danske værksteder er stygt for grådige.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 07-10-03 10:14

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg.
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene / kommentarerne var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 12-10-03 21:50

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg. Det gentager den opfordring der ligger i det / de første standardindlæg. Såfremt du finder denne henvendelse fornærmende, eller på anden måde føler dig trådt over tæerne, bedes du blot læse dette som en opfordring til at følge uskrevne som skrevne regler.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, også i Cyberspace, at reagere på kommentarer / svar. Jeg nægter at tro du mangler tid og vilje til at anvende et par minutter på svare det / de mennesker der har anvendt, DERES, ofte sparsomme tid på at hjælpe
DIG
så jeg vælger STADIG at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-10-03 09:38

Hvad fandt du ud af edb?

Kommentar
Fra : edb

Dato : 15-10-03 10:26

hvordan accepterer man??

Kommentar
Fra : edb

Dato : 15-10-03 10:27

hvordan accepterer man??

Godkendelse af svar
Fra : edb

Dato : 15-10-03 10:29

Tak for svaret ibasa.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 15-10-03 10:38

Hejsa igen edb.
Takker for points. Blot lidt ærgerligt mit råd var at gøre ingenting. På den anden side er det jo også et råd.
Fortsat god dag
Sren i Rskilde