/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
TP TEST
Fra : ofa
Vist : 265 gange
200 point
Dato : 29-09-03 21:52

Har prøvet TP hastigheds test,, der er to rubrikker TCP,afsendelse og modtagelse,det samme benævnt UDP.
Hvad betyder de to forkortelser og hvilken skal man regne med???
Mvh Ole

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 210 point
Dato : 29-09-03 22:01

TCP = Transmission Control Protocol
UDP = User Datagram Protocol

Ifølge http://www.webopedia.com/TERM/U/User_Datagram_Protocol.html står der:

"Abbreviated UDP, a connectionless protocol that, like TCP, runs on top of IP networks. Unlike TCP/IP, UDP/IP provides very few error recovery services, offering instead a direct way to send and receive datagrams over an IP network. It's used primarily for broadcasting messages over a network. "

UDP er derfor muligvis i stand til at transmittere mere data -- men mindre sikkert fordi der er mindre fejlrettelsesmuligheder i denne protokol.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 29-09-03 22:03

Hejsa.

Kunne du lige ligge et link så vi ved hvilken test du lige snakker om...???

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-09-03 22:03

Her kan du læse lidt om det:
http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download_FAQ.asp
nede i punkt 5
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-09-03 22:07
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-09-03 22:13

ofa! min test ser sådan ud - Adsl 256/128
TCP
afs. 109.42kbit/s
mod. 218.67
UDP
afs 111.38
mod 227.25
Båndbr til.....
afs. 98.% mod 96.2
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : ofa

Dato : 30-09-03 07:51

Tak for svaret h_blunck.
Det må være Tele2´s almene forretningspolitik,det er to helt forskellige tal,ikke sammenhængende som
emmesens,men gider ikke have mere med Tele2 at gøre
God morgen Ole

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 30-09-03 07:55

Godmorgen

...og tak for vurderingen af svaret....

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse