/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
berlingo styling er det mulig????
Fra : ymot
Vist : 2447 gange
75 point
Dato : 29-09-03 20:18

Vi har lige købt en berlingo 2 ,så nu skal den gejles lidt op ned et par 17" og hvad der ellers kan lade sig gøre.

Jeg har surfet & surfet på nettet, men ikke rigtig fundet noget, der er interessant.

Det kan da ikke passe ,at man ikke kan få noget gejl, til en familiebil!!!!

Lige en ting mere, de torisionsfjedre der sidder bag i ,hvor meget skal man dreje dem vis bilen skal sænkes 40 mm og må man klippe et stykke af antennen af?(korte den op)

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 29-09-03 22:25

Hej.
Det med sænkningen ved jeg ikke så meget om, men måske kan dether hjælpe dig: <http://www.hi-speed.dk/lavere.html> Er hentet fra <http://www.hi-speed.dk>
Jeg skulle ikke mene at der er det fjerneste i vejen for at korte antennen af - det er trods alt kun dig selv det går udover. T-Hansen har nogle korterer antenner, men ved ikke lige om de passer på en Berlingo, men måske gør den som hører til en Peugeot, da de deler langt de fleste dele (altså Citroën Berlingo og Peugeot Partner) <http://www.t-hansen.dk/products.asp?c=172536942&n=616851407#xy>
Der er en hjemmeside som hedder <http://www.extremestyling.dk> som har med Peugeot at gøre og jeg mener også at de håndtere Citroën. Prøv at høre dem ad, hvad de kender til Berlingoen, for jeg vil tro at det er dem som kener mest til PSA-biler ang. styling. De har helt sikkert noget, og skaffer også gerne hjem fra udlandet af, så du slipper for alt det bøvl. Hør dem ad.
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-03 09:20

Afkortning af antenne = antenne der ikke duer. Køb en kortere.

Kommentar
Fra : Chr123

Dato : 30-09-03 10:48

Man kan sikkert sagtens body-tune en Berlingo...men hvorfor?!?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-10-03 11:50

http://www.carzone.dk/shop/ søg på berlingo, så kommer der lidt

http://www.scanstyling.dk/Sider/Styling-sider/pris-sider/MUS-side.html masser af sager

> Chr123, hvorfor ikke? Det var da en fed ide. Som ung havde jeg en Kadett C model stationcar. Istedet for styling havde jeg med toldvæsenets velsignelse knoklet en 2,0 ascona maskine i. Dette kunne give bimmerne en middelsvær overraskelse når du skulle fra land ved lyskrydsene.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-10-03 15:51

Kunne svaret bruges ymot?

Accepteret svar
Fra : Dyne

Modtaget 75 point
Dato : 07-10-03 23:36

Hej igen.
Kan svarene bruges eller ej?
Jeg har også fundet det lidt mere specifikt: <http://www.carequipment.be> har da i hvert fald noget! -hvem der så tager det til DK ved jeg ikke, men extremestyling.dk gør nok, når de engang kommer op igen.
Ellers så har <http://www.scanstyling.dk> også noget fra musketier som de sælger...
Håber det hjalp.
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : ymot

Dato : 08-10-03 20:13

Tak for de mange svar!!!

Jeg må da sige siden http://www.carequipment.be det er da noget der vil noget!!

Det er lige sådan en side jeg har ledt efter, så skal jeg kun lige finde ud af hvem der sælger sådan noget her hjemme.

Alle de sider jeg har været inde på har der ikke været meget at komme efter, men jeg har ikke troet ,at man kunne få øjnskykker til en berlingo!!!

Jeg kunne godt tænke mig at få 17"på ,måske det bliver for vildt???i hvert fald hvis den også skal sænkes!!!

M.V.H ymot

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 08-10-03 20:25

Hej igen.
Hvis du prøver på <http://www.hi-speed.dk> der er det helt sikkert at der er nogen som ved det! -hør dig ad, det er fine folk, med en samlet komplet viden på alt med Peugeot og Citroëner. De ved helt sikkert hvilke fælge du kan få på. Selv synes jeg ikke at 17" lyder komplet umuligt - så kan du bare ikke sænke den helt så meget....
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-10-03 15:14

Hvis du har fået et brugbart svar Ymot, må du da meget gerne acceptere det som et svar. Du må gerne fortælle lidt om hvad du finder på, jeg er lidt nysgerrig. Du lægger bare en kommentar i denne tråd, så får vi jo et vink.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-10-03 13:27

ymot, hvis du vil lukke spørgsmålet (hvilket er almindelig høflighed), trykker du på accepter kommentar som svar øverst til højre over det svar der passer dig bedst.

Godkendelse af svar
Fra : ymot

Dato : 09-11-03 16:32

Tak for svaret Dyne.

Kommentar
Fra : ymot

Dato : 09-11-03 16:54

SORRY!!!!!!
Pc'en har været gå'et ned og har ikke lige haft "tid" til at få det ordnet!!

Men i stedet har jeg fundet ud af at 7*17" er ikke noget problem, med 215/45/17,men dækkene må ikke være ret meget til bredere,det har jeg haft monteret!!!
men det optimale er 205/50/17.

Der er problemer med breden 7" de går imod inderskærmen ,men i de fleste tilfælde vil de gå fri igen, når bilen bliver sænket med på jorden "no probemo"

Så jeg bestiller et par 7*17"205/50/17

Men det med sænkning af bilen er ikke lige til!! med de tortions fjedre det er vist et pudslespil uden lige men håber jeg finder ud af det engang!!!!

by the way køre i selv berlingo/partner???

M.V.H ymot