/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Elefant sangen : Henning Velin
Fra : mrhan
Vist : 8558 gange
100 point
Dato : 29-09-03 19:21

Hejsa

Jeg har en veninde der søger denne sang. Hun vil gerne have teksten til den, og er der en der ved hvor og om den kan købes et sted håber jeg I vil svare hende....De facts hun har givet mig kommer her :
Henning Velin
Elefantsangen
Skrevet sidst i 60 erne
Noget af teksten lyder : Har du set en elefant som er dyrenes bestand........dum dum
Redde hele verden...........................
Noget i den stil.
Han har en dyb stemme.
Der skulle være skrevet 2 sange fra dengang, siden har han vidst ikke skrevet flere..(?)

Håber nogle der ved noget......

På forhånd tak
mrhan

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 100 point
Dato : 29-09-03 21:53

Hej Mrhan

Jeg er faktisk gammel nok til at jeg kan huske den - det er er dansk udgave af Kamahl´s "The Elephant Song". Jeg har aldrig set pladen i DK (kun hørt den i radioen). Men jeg kan da lige fortælle, at han hedder Vilen (ikke Velin).

Mvh Erling

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 29-09-03 22:11

Men....

Han arbejder som underviser på Scandinavisk Operaskole. Det ville da ikke undre mig, og han vil være behjælpsom med teksten, hvis du skriver til ham. De fleste kunstnere er vel lidt stolte af det de har lavet, ikke ?

Link til skolen : http://www.scanopera.dk

Skolens mail : belcanto@scanopera.dk (Henning Vilens er der ikke, men de kan vel skabe en kontakt, hvis du beder pænt

Mvh Erling

Godkendelse af svar
Fra : mrhan

Dato : 29-07-04 14:52

Tak for svaret erling_l.

Føj for et gammelt indlæg.... sry..... Og mange tak..!!!!!

VH
mrhan